Mercedes dízelmotort Amerikának

2006.01.12. 10:35

Detroitban két tiszta dízelmotoros modellt is bemutattak. Az E320 Bluetec és a GL 320 Bluetec modellekbe ugyanaz a háromliteres V6-os került, amely az európai Mercedesekben egy ideje már megtalálható, de a tervezőknek sikerült tovább csökkenteni a károsanyag-kibocsátást, így a motor már a legszigorúbb amerikai károsanyag-kibocsátási határértékek teljesítésére is képes.

A legnagyobb gondot eddig a nitrogén-oxid kibocsátás csökkentése okozta, de a Mercedes kétféle megoldást is kifejlesztett a probléma megoldására. Az egyik egy AdBlue fantázianevű adalék, amely a kipufogórendszerbe fecskendezve képes ártalmatlan nitrogénné és vízzé redukálni a nitrogén-oxidokat, a másik a DeNOx tárolókatalizátor, amely ugyanezt a feladatot látja el adalékanyag-szükséglet nélkül. Ezekkel a megoldásokkal - és persze a koromszűrők és egyéb kipufogógáz-tisztító szerkezetek használatával - vált lehetővé, hogy a Mercedes elkészítse az első olyan dízelmotorokat, amelyek semmivel sem szennyezik jobban a környezetet mint benzines társaik. Az első dízel Mercedes, amely az új technikáknak köszönhetően Észak-Amerikában is forgalomba kerül, az E320 Bluetec lesz. A Mercedes 2006 őszen szeretné elkezdeni a forgalmazást, de később az M, az R és a GL-osztály is megkapja ugyanazt a tiszta dízelmotort.

A Mercedesnél abban bíznak, talán nem is alaptalanul, hogy az amerikai vásárlók is hamar felismerik a dízelmotorok értékeit - az alacsony fordulatszámon jelentkező óriási nyomatékot és a teljesítményhez mérten igen csekély fogyasztást - és így a gyártó lépéselőnybe kerülhet ezen a hatalmas piacon legfőbb vetélytársaival, az Audival és a BMW-vel szemben.