Mercedes R 63 AMG: testépítő négy keréken

2006.02.10. 10:30

Hatalmas is, erős is, de egy picit sem meglepő a Mercedes sportszörnyetege. A tavaly Frankfurtban bemutatott Vision R 63 tanulmányt ugyanis szinte változtatások nélkül vették gyártásba.


Galéria - kattintson a képre

A szériaváltozat motorházteteje alatt is megtalálható az AMG új, 6,3 literes V8-as motorja, amely a maga 510 lóerejével és 630 Nm-es csúcsnyomatékával tollpiheként repíti a túlméretes bálnát. Az R 63 AMG rövidebb változata az összkerékhajtás és a hétsebességes automata váltó ellenére 5 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet, a hosszabb, és így valamivel nehezebb kivitelnek ugyanehhez a mutatványhoz egy tizeddel hosszabb időre van szüksége. A végsebességet szokás szerint elektronikusan korlátozták 250 km/h-ra.


Galéria - kattintson a képre

Az autó alatt a megszokott AMG-technikát találjuk. A megfelelő úttartásról sportos programozású, automatikus szintszabályzású Airmatic légrugózás és aktív lengéscsillapítók gondoskodnak. Az R 63-asra alaphelyzetben 20 hüvelykes, ötküllős AMG alufelnik kerülnek 265/45-ös gumikkal, de története során először a Mercedes házi tuningcége rendelhető extraként 21 hüvelykes felniket is kínál.

Az R osztály sportváltozatát a Chicago Auto Show-n leplezték le, de úgy tűnik, ez nem jelenti azt, hogy Európában ne hoznák forgalomba a világ talán legerősebb hatszemélyes túrakocsiját.