Seat Leon FR Madridban

2006.05.17. 10:38

A szokásos kétliteres turbós benzines és dízelmotorokat kapja az eddigi legerősebb Leon, ugyanazokat, amelyekkel a VW Golf és a Skoda Octavia sorozatok leggyorsabb változataiban is találkozhattunk már.


A 200 lóerős benzinessel az egyen-Seatok legsportosabbika 7,3 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, 80-ról 120 km/h-ra 7 másodperc alatt gyorsulhat, csúcssebessége pedig 229 km/h. Az autó átlagfogyasztása a gyártó adatai szerint vegyes ciklusban 7,9 liter 100 kilométeren. A 170 lóerős dízelváltozat szokás szerint valamivel lomhább, viszont takarékosabb. Vegyes ciklusban akár 6 liter gázolajjal is képes megtenni 100 km-t, 8,2 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s tempót, és legfeljebb 214 km/h-val képes haladni.


A Leon FR modellek az erősebb motorokon kívül szokás szerint a körítésben is látványosan különböznek az alapváltozatoktól. Az első lökhárító nagyobb nyílásai, a versenyautók diffúzorait idéző fekete műanyag betét hátul, az ezüstszínű tükörházak, illetve a 17 vagy 18 hüvelykes könnyűfém felnik teszik azonnal felismerhetővé a típust. Belül szokás szerint határozottabb oldaltartású ülésekkel, bőrbevonatú kormánnyal és fémszínű díszítésekkel igyekeztek megteremteni a hangulatot a száguldozáshoz.

A sportos Leonokkal a Seat gyakorlatilag befejezte a sportváltozatok bemutatásának kötelező körét, így reménykedhetünk benne, hogy hamarosan olyan ínyencségek kifejlesztésére is lesz idejük, mint az egyelőre csak pletykákból ismert, több mint 240 lóerős, összkerékhajtású Leon Cupra.