Önmagánál is gyorsabb az Ultima GTR

2006.06.07. 15:21

Angliában nem könnyű egy sportkocsigyártónak felhívni magára a figyelmet, hiszen a szigetországban több az autóépítő manufaktúra, mint Magyarországon a szupermarket. Az Ultima ezek közül is a kisebbek közé tartozik, mégis megtalálta a módját, hogy évente foglalkozzon vele a világsajtó: évente egyszer megdöntik ugyanazt a világrekordot, és újraíratják a Guinness Rekordok Könyvének megfelelő oldalait.


Videó: mennyi is 9,4 másodperc?

Az Ultima ezt a mutatványt már harmadszor adja elő: 2004 óta GTR típusuk tartja az utcai autók gyorsulási és megállási világrekordját. A feladat egyszerűnek hangzik: minél rövidebb idő alatt el kell érni az óránkénti 100 mérföldes (kb. 160 km/h-s) tempót, majd újra állóra fékezni. Ez egy átlagos autó esetében akár percekig is tarthat, de az Ultima GTR - bár Angliában közúton is közlekedhet - valójában egy vérbeli versenygép. Az első, 2004-es rekord még 10,3 másodperc volt, majd tavaly 9,6 másodpercre javították az eredményt, az idén pedig már csak 9,4 másodperc kellett a manőverhez, azaz 5,3 másodperc a gyorsulási szakaszhoz, és 3,6 a fékezéshez. A folyamatos javuláshoz persze nem lett volna elegendő csupán gyakorolni a műveletet, a teljesítményt is növelni kellett. Az Ultimánál a könnyű sportkocsivázba évek óta Chevrolet V8-asokat építenek. Az első rekordot még a 640 lóerős alapmodellel érték el, tavaly már egy 685 lovas változattal döntöttek rekordot, az idén pedig a 720 lóerős Ultima GTR bizonyíthatta, mire is képes.

Az Ultimánál persze még most is arra a legbüszkébbek, hogy a legdrágább versenygépeket sikerült lefőzniük, hiszen a gyorsulós-fékezős mutatványt a GTR csaknem két másodperccel gyorsabban csinálja, mint a sokkal drágább Ferrari Enzo vagy a McLaren F1-es. Mi mégis azt gyanítjuk, sok víznek kell még lefolynia a Temzén, amíg a milliomos vásárlók az Ultima GTR kedvéért a kukába dobják lassabb, de ma még sokkal híresebb autóikat, és ehhez nem is lesz elég néhány rekorddöntés.