Kompresszoros Nissan Z Goodwoodban

2006.06.30. 12:55


Galéria - kattintson a képre

Igazi hétvégi versenyautót építettek a puhánynak amúgy sem nevezhető sportkocsiból a Nissan európai műszaki központjának (NTCE) munkatársai. A 350Z GT-S elnevezésű gép fejlesztése afféle fusimunkának indult: a tervezést egy kis csapat kezdte el szórakozásból, munkaidő után, azzal a céllal, hogy egy olyan utcai használatra is alkalmas autót építsenek, amellyel a gazdája hétvégenként a klubversenyeken is eredményes lehet.


Galéria - kattintson a képre

Kézenfekvő volt, hogy a 350Z típust válasszák a sportgép alapjául, hiszen korábban ugyanez a csapat dolgozott a Nissan kupé európai változatának kialakításán is. Az átalakításokhoz nagyrészt a Nissan gyári tuningcégétől, a NISMO-tól szerezték be az alkatrészeket, viszont a motor átalakítását saját maguk tervezték meg. A 3,5 literes V6-os egy svájci, Novidem márkájú mechanikus centrifugál-kompresszort kapott, így a teljesítménye 300-ról 382 lóerőre, a legnagyobb forgatónyomatéka pedig 353-ról 425 Nm-re növekedett. Így az autó egy másodperccel hamarabb, 4,8 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet, mint a gyári 350Z.


Galéria - kattintson a képre

Ráadásul a kipufogórendszer átalakításának és a kompresszor megfelelően hangolt megkerülő szelepének köszönhetően a GT-S állítólag még szebben is szól, mint az alapmodell. A futómű hangolása és az aerodinamikai beállítások már a Nissan anyagi támogatásával készültek. Az előbbit a Bilstein, az utóbbit pedig a Porsche-tuningjáról közismert Strosek szakembereinek segítségével végezték el.

Úgy néz ki, a GT-S projekt időközben többé-kevésbé hivatalossá vált. A változtatásokat csomagokba szervezték, így elméletileg külön-külön is forgalmazható lenne a motortuning-csomag, a futómű átalakításai, vagy a karosszéria módosított elemei, és bár a döntés még nem született meg, állítólag a Nissan európai részlege komolyan fontolgatja, hogy akár a tuningcsomagok formájában, akár kész autóként felvegye modellprogramjába a 350Z GT-S változatát.