Zöld zászló a Dodge Challengernek

2006.07.03. 10:31

A hétvégi Daytona 400-as NASCAR versenyen jelentették be, hogy 2008-ban indul a gyártás. A rövid ceremónián Tom LaSorda, a Chrysler-csoport első embere meglengetett a januárban bemutatott tanulmányautó előtt egy zöld zászlót, és ezzel szimbolikusan elindította a Dodge Challengert a sorozatgyártás felé vezető úton.


Galéria - kattintson a képre

Január óta persze számos pletyka keringett a szaksajtóban az óriási kupé jövőjéről, és titkon mindenki reménykedett benne, hogy előbb vagy utóbb pozitív elhatározásra jutnak a Chrysler vezetői. A látványos tálalás így is meglepetés. A legtöbb gyártó egy tanulmányautó bemutatása után manapság akár egy-másfél évig is váratja a közönséget egy-egy ilyen döntés nyilvánosságra hozatalával, és akkor is csupán szűkszavú sajtóközleményt ad ki. Ugyanakkor a Challenger körüli felhajtás érthetővé válik LaSorda szavainak ismeretében, aki elmondta, hogy ennyi pozitív visszajelzést a Viper 1989-ben bemutatott prototípusa óta egyetlen Dodge vagy Chrysler tanulmányautó sem kapott a közönségtől. Több százezer, vagy akár millió rajongót - azaz potenciális vásárlót - pedig nem érdemes hosszan váratni, még a végén türelmetlenségükben Ford Mustangra költenék a megtakarított pénzüket.

Az eredeti Dodge Challenger, illetve testvérmodellje, a Plymouth Barracuda az 1960-as és 70-es évek fordulóján dühöngő izomkupé-divat egyik utolsó képviselője. Bár csak négy évig, 1970 és 1974 között készült, még mindig számos, újszerű állapotban tartott példánya fut Észak-Amerika útjain. Formás karosszériája és erős nyolchengeres motorjai időtállóvá tették, mivel az olajválság óta a Chrysler még csak hasonlót sem készített. A januárban Detroitban leleplezett tanulmány tökéletesen hozza a 32 éves előd karakterét, mégis minden porcikájában huszonegyedik századi modell; 6,1 literes, 425 lóerős V8-as motorjának köszönhetően épp olyan harapós, ahogy az egy amerikai izomautótól elvárható.