Új Holden Commodore: a GM megmentője?

2006.07.17. 11:12

Ausztráliában bemutatták a típust, amelyre a GM hátsókerék-hajtású típusai alapulhatnak a következő évek során. A Holden Commodore új generációja, valamint hosszabb testvérei, a Statesman és a Caprice egy 1,23 milliárd ausztrál dolláros program végtermékei, amelynek eredményeképp létrejött a GM ausztrál részlegének első, teljes egészében saját fejlesztésű modellcsaládja.


Galéria - kattintson a képre

Az új generáció minden porcikájában átalakult: míg az előző Commodore típusok az európai Opel Omega padlólemezére és vázszerkezetére épültek, és ez meg is látszott a formájukon, addig most minden részletet Ausztráliában terveztek. Az új típuscsaládhoz kifejlesztett alkatrészcsomag azonban nem csak az ötödik kontinensen kap szerepet a General Motors terveiben. A Zeta névre keresztelt platformra épülnek majd a cégóriás új, hátsókerék-hajtású modelljei Észak-Amerikában. Ha igaz, tucatnyi szedán, kombi és kupé modell sorakozik az amerikai tervezőasztalokon, amelyek mind ezen a padlólemezen alapulhatnak. Emellett az sem kizárt, hogy az Opel Omega is feltámadhat a Holden Commodore alapjain, bár egyáltalán nem biztos, hogy Európában valóban eladható lenne egy ilyen méretű személyautó anélkül, hogy az orrát egy prémiummárka jelvénye díszítené.


Galéria - kattintson a képre

A Commodore, Statesman és Caprice néven forgalomba kerülő típusváltozatokba egyelőre összesen háromféle motor és ötféle váltó kerül. Az alapmodellekbe az Ausztráliában kifejlesztett Alloytec V6-os motorcsalád 3,6 literes változatát szerelik, 241 vagy 262 lóerős kivitelben, míg a legnagyobb modellekbe egy 362 lóerős, hatliteres V8-as kerül, amely a Chevrolet Corvette motorjának közeli rokona. Ezekhez kiviteltől függően az amerikai GM négy-, öt- vagy hatsebességes automatáit, illetve hatsebességes Tremec vagy Aisin kézi váltókat párosítanak, így egyszerre számtalan típusváltozatot dobhatnak piacra anélkül, hogy mindez jelentős többletköltséggel járna.