Gyári képek a Volvo C30-ról

2006.07.24. 10:46


Galéria - kattintson a képre

A pár napja napvilágra került fotók után most végre a gyár hivatalos sorozata is megjelent az új kompakt modellről, néhány adat társaságában. A Volvo évente 65 ezer darabot szeretne eladni az autóból, számításaik szerint ennek 75%-át venné fel Európa, az autó legfőbb piacai pedig Olaszország, Németország, Spanyolország és az Egyesült Királyság. Ahogy a kiszivárogtatott képekről is látszik, a négyszemélyes kétajtós kompakt végleges formája csak a költségesebb látványelemek elhagyásában különbözik a detroiti koncepciótól, maradt a nagy üvegfelületű ötödik ajtó és a patkó alakú hátsó lámpák, a hátsó tetőspoiler két eltérő kivitelben kapható.


Galéria - kattintson a képre

A C30 utasterében négy teljes értékű ülés található, a motorok teljesítménye 100 és 220 lóerő között alakul. 100 lovas 1,6-os négyhengeressel indul a kínálat, lesz egy 109 lóerős 1,6-os dízelmotor, majd jön a 180 lovas D5-ös dízel, végül pedig, a kínálat csúcsán a 2,5 literes T5 turbó található. 4,25 méteres hosszával a C30 a legkisebb Volvo, 22 centivel rövidebb az S40-esnél. Már az alapmodellekbe is felsőkategóriás hangrendszer kerül, az audiofilek pedig Alpine erősítővel és tíz Dynaudio hangszóróval megszólaltatott prémium rendszert is rendelhetnek.


Galéria - kattintson a képre

Biztonság szempontjából a C30 is csak olyan, mint minden más Volvo, első osztályú. Elérhető hozzá a tetőoszlopok által kitakart területeket figyelő BLIS-rendszer, az orr-rész szerkezete megegyezik az S40/V50 páros frontális struktúrájával. Az autóból nem hiányozhatnak a légzsákok elöl, oldalt és felül, és a nyaksérülések ellen hadrendbe állított WHIPS. A C30 fontos lépés a Volvo azon törekvése szempontjából, hogy elérjék a 600 ezres eladást éves szinten. Remélik, hogy új modelljükkel fiatalabb, a Volvót eddig számításba sem vevő új vásárlókat csábíthatnak a svéd márkához.