Négy új autó töréstesztjének adatait hozta nyilvánosságra az Euro
NCAP. A zúzás alá vont modellek a Chevrolet Kalos, a Nissan Note, a
Toyota RAV4 és a Land Rover Discovery 3 voltak, egyik új autó sem ért
el ötcsillagos eredményt.
A Note, a RAV4 és a Discovery négy csillagot érdemelt az utasok
védelme alapján, míg a Kalos csupán hármat, de ez még mindig jobb
eredmény, mint a rokoni szálakat felmutató, év elején tesztelt Aveo
siralmas két csillagja.
Az NCAP tesztek két lényeges hibára is rávilágítottak. Az
oldalütközések során a Note egyik Isofix bekötési pontja eltört: a
Nissan jelentése szerint ez a probléma az egyik korai gyártású
sorozatnál merült föl, a hibát azóta kijavították, az érintett
járműveket pedig vissza fogják hívni, hogy elhárítsák a problémát.
A másik problémás jármű a RAV4 volt. Első légzsákjai későn
nyíltak ki a frontális ütközésnél az egyik érzékelő kilazult kábele
miatt. A Toyota az azóta eladott autókban egy áttervezett kábelvédő és
új légzsákvezérlő-modul beépítésével már orvosolta a helyzetet, de nem
tervezik a hibás modellek visszahívását.
Claes Tingvall, az Euro NCAP elnöke így kommentálta a
történteket:
Mindkét autó négycsillagos eredményt ért el, de mivel új modellek,
mi kicsivel jobb eredményekre számítottunk. Aggasztó, hogy tesztjeink
alapján olyan autókról derültek ki komoly hibák, melyek már gyártásban
vannak, sőt mi több, értékesítik őket a nagyközönségnek. A Nissant
mindenesetre elismerés illeti az eladott autók kijavításáért. Hiszünk
abban, hogy a vásárlóknak joguk van elháríttatni a hibát, amennyiben
ilyen problémák napvilágra kerülnek.
Gyermekbiztonsági szempontból három csillagot ért el a Kalos és a
Note, négyet-négyet a Discovery és a RAV4. Sajnos a gyalogosbiztonsági
tesztek sem végződtek fényes eredményekkel. A Note és a Kalos
orrkiképzése két-két csillagot érdemel, mindössze egyet a méretes
Discovery, míg a RAV4 három csillaggal viszonylag jól teljesítette ezt
a feladatot.