Nyugdíj előtt a töréstesztek?

2006.12.19. 12:36

Japán források szerint együtt dolgozik a Toyota és egy GM a törésteszteket kiváltó szimulációs eljáráson, amitől egyrészt jelentős megtakarítást, másrészt az autók passzív biztonságának további javulását várják.

Az új eljárás támogatói szerint így sokkal többféle szituációt vizsgálhatnának minimális többletráfordítással, és a manapság használt tesztbábuknál sokkal élethűbb virtuális embermodelleken alaposabban vizsgálhatnák a balesetkor fellépő erőhatások következményeit. A Toyota már 2000 óta dolgozik a töréstesztek kiváltására képes Total Human Model for Safety elnevezésű eljáráson, de a GM közreműködése révén a munka felgyorsulhat. Így akár már 2010-re elkészülhet a minden eddiginél pontosabb eredményeket szolgáltató balesetszimulációs rendszer.

A valódi töréstesztekre persze ezután is szükség lehet, részben a számítások végső ellenőrzése, részben a kétkedők meggyőzése céljából, de az eddigi, akár több száz helyett elegendő lehet csupán egy-két tucatnyi alkalommal elvégezni a költséges vizsgálatokat egy-egy új típus fejlesztése során.