Lotus 2-eleven: Elise versenypályára

2007.03.01. 10:06

Genfben mutatkozik be a Lotus Sport új típusa, amelyet elsősorban hétvégi autóversenyzőknek szánnak. A 2-eleven leginkább a 2005 közepén bemutatott Circuit Carra emlékeztet. Ugyanúgy az Elise drasztikus könnyítésen átesett, szélvédő nélküli változata, csakhogy ezúttal kevesebb egyedi szénszálas műanyag alkatrészt, és nagyobb teljesítményű motort alkalmaztak. Így az újabb pályagép olcsóbb, gyorsabb, és készülhet belőle utcai használatra alkalmas változat is, ami igazán vonzó lehet az alkalmi hobbiversenyzők számára.

A Lotus szakemberei ezúttal az Exige 240R-ből ismert kompresszoros Toyota-motor 252 lóerős változatát építették az autóba. A 2-elevent azonban nem a nyers teljesítmény, hanem az erős motor és a könnyű karosszéria kombinációja teszi ütőképessé: tömege csupán 670 kilogramm, így 376 lóerő/tonna fajlagos teljesítmény adódik. A versenygép ennek megfelelően megy is, mint a veszedelem: 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig 250 km/h. Mindez persze önmagában nem lenne elég a versenypályán, de a tervezők mindenre gondoltak. Állítható lengéscsillapítókkal, nagy teljesítményű, AP gyártmányú fékrendszerrel, külső olajtartállyal, kettős olajhűtővel, nagy igénybevételre méretezett kuplunggal és alumíniumházas, hatsebességes váltóval szerelték fel a 2-elevent. Ezen felül a csak versenypályára szánt változat az FIA szabályainak megfelelő versenyüléseket, állítható dőlésszögű, karbonszálas műanyag hátsó légterelőt és mélyebbre lógó első spoilert is kap.

A 2-eleven gyártását Áprilisban kezdi meg a Lotus: az utcai kivitelt 39 995 fontért, azaz átszámítva kb. 15 millió forintért kínálják majd, míg a kizárólag versenypályára szánt változatért 49 575 fontot (18,7 millió forintot) kérnek.