Renault Clio GTC: Mégane is lehetne

2007.03.07. 15:56

A franciák tanulmányautója a Clio meghosszabbításával jött létre, és bár praktikus mini-kombiként tálalják, nem igazán különbözik egy háromajtós kompakt modelltől.


Galéria - kattintson a képre

A Clio nem is olyan rég még tisztességes városi kisautó volt, de a harmadik generáció a maga 3,99 méteres hosszával már kompakt családi autónak is elmegy. Egyedül kisméretű csomagtere miatt látszik inkább városi kiskocsinak. Most azonban csináltak egy tanulmányt a Clio alapjaira, 21 centivel hosszabb karosszériával, három ajtóval és 430 literes csomagtartóval és igazán erős motorral Clio Grand Tour Concept néven.


Galéria - kattintson a képre

Praktikus kis kombi, mondják a franciák, egy jobb térkihasználású Mégane, mondjuk mi. A kacsaseggű Mégane ugyanis mindössze egy centivel hosszabb, ugyanennyivel keskenyebb és vagy öt centivel alacsonyabb a tanulmánynál, és a formatervezők bűvészkedése miatt csupán 330 liternyi csomag fér a hátuljába. A Clio Grand Tour ráadásul még jól is néz ki: a hátsó rész karakterében van valami a Volvo C30-aséból, amúgy nem túl jellegzetes vonásait pedig üvegtetővel és néhány jól elhelyezett fémszínű díszítőelemmel tették érdekesebbé. További érdekesség – bár látszólag semmi értelme – hogy előre 18, hátulra viszont 19 hüvelykes felniket szereltek, és hátul a gumik is szélesebbek, ami tovább erősíti az érzést, hogy ez az autó igazán gyors lehet. Kétliteres turbómotorjának köszönhetően a tanulmány tényleg elég dinamikus: a 200 lóerő és a 215 Nm-es csúcsnyomaték 7,2 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-ra.


Galéria - kattintson a képre

A tanulmányautókhoz manapság mindenféle elektronikus szerkentyűk járnak, szinte kötelező tartozékként. Ezt a feladatot a Renault most a Samsung segítségével oldotta meg. Az első ülések támláiba héthüvelykes képátlójú monitorokat szereltek, amelyen DVD filmeket lehet nézni, és csomagoltak a kocsi hátuljából kihúzható fiókba egy GX10-es jelzésű digitális fényképezőgépet a hozzá tartozó kiegészítőkkel, egy Miniket VP-X220L MP4 kamerát és egy Q40-es ultrahordozható személyi számítógépet, azért, hogy a kirándulásokon, amelyekre a Renault az autót szánja, legyen mivel megörökíteni az élményeket, esetleg visszanézni a képeket. A Renault csupán annyit tett hozzá a kirándulós érzéshez, hogy a csomagtartó padlójában kialakítottak egy kihúzható ülést is a fiók mellett, amelyből kényelmesen lehet fényképeket készíteni, akár esőben is, hiszen a csomagtartófedél ilyenkor esernyőként védi a fotóst.

A Clio Grand Tour vonzó tanulmány, és egy-két extrém megoldás kivételével talán gyártható is lenne, de a Renaultnak aligha érné meg piacra dobni, hiszen ki venne akkor háromajtós Mégane-t?