Elkelt az Aston Martin

2007.03.13. 09:24

David Richards konzorciuma kaparintotta meg a brit sportkocsigyártó részvényeinek 90%-át. A Prodrive alapítója persze nem saját zsebből fizette a 480 millió fontos, azaz átszámítva mintegy 175 milliárd forintos vételár nagy részét. Egy texasi bankár, John Sinders, és két kuvaiti befektetőcsoport, az Investment Dar és az Adeem Investment biztosította a vásárlás anyagi hátterét. A cég 10%-a megmaradt a Ford kezében. Az amerikai óriásvállalat továbbra is biztosítja az Aston Martin sportkocsik műszaki hátterét: folytatja a motorok, és egyéb fődarabok szállítását, és szükség esetén nyilván a fejlesztésbe is besegít, bár az újabb típusok kialakításának költségeit már az új tulajdonosoknak kell állniuk.

Richards az Aston Martin elnöki székét foglalhatja el, de a cég régi vezetése egyelőre a helyén marad: a napi teendőkért vezérigazgatóként továbbra is Ulrich Bez felel, aki rögtön elő is állt egy látványos ötéves tervvel. "Minden évre tartogatunk valami meglepetést" – nyilatkozta a sajtótájékoztatón, sőt, azt is elárulta, hogy mire számíthatunk az első két évben. Az első új Aston Martin a cég következő csúcsmodellje, a DBS jövőre mutatkozik be. Bez szerint nem ugyanarról az autóról van szó, amelyet a legutóbbi James Bond-filmben láthattunk, sőt, nem is a Vanquish továbbfejlesztéséből származó típusról, hanem egy teljesen új modellről, amely a DB9 és a V8 Vantage típusok alapjául szolgáló VH platformra épül majd. Az is kiderült az igazgató szavaiból, hogy 2009-ben a négyajtós Rapide tanulmány szériaváltozata érkezik, amelyből 1000-2000 példányt szeretnének értékesíteni évente, bár a típus gyártásának beindításához még ki kell bővíteni a Gaydonban működő üzemet. A 2010-es újdonságról már csak annyi derült ki, hogy a fejlesztése DBX néven folyik, és nem a DB9 váltótípusa, hanem egy ötödik modell lesz.

Az új elnök, David Richards cége, a Prodrive látszólag semmilyen formában nem érdekelt az Aston Martin felvásárlásában, bár alighanem továbbra is ez a vállalkozás végezheti az Aston Martin versenyautók fejlesztését, és a gyári versenycsapat irányítását. Emellett azon sem csodálkoznánk, ha a továbbiakban még nagyobb hangsúlyt kapna a cégen belül az Aston Martin sportkocsik tuningkészleteinek fejlesztése és gyártása, sőt, elképzelhető, hogy a Prodrive új Formula 1-es csapatának névadója is a sportkocsigyártó lehet.