Ilyen lesz a végleges Peugeot 908-as

2007.03.14. 11:39

Tavaly ősz óta alaposan megváltozott a franciák dízel-versenygépe. Ahogy számítani is lehetett rá, a Le Mans-ban rajthoz álló sportkocsi-prototípusról eltűntek a tavaly ősszel bemutatott demonstrátor modell leglátványosabb részletei.


Galéria - kattintson a képre

A krómozott Peugeot jelvénnyel díszített orr, a jellegzetes, ferdén metszett első lámpák és az egységes vörös-fehér festés csak a figyelemfelkeltést szolgálta, a végleges versenyautón azonban semmi keresnivalójuk. A 908-as cserébe keskeny, madárcsőrre emlékeztető orr-részt és praktikus, nagy felületű fényszórókat kapott, a hátsó sárvédők előtt pedig két termetes, kéményszerű légbeömlőt alakítottak ki, alighanem a 700 lóerős V12-es turbódízel motor légszomjának kielégítésére. Érdekes módon a fényezés nagy részét is elspórolták, a karosszériaelemeken csak itt-ott tűnik fel az eredeti piros-fehér színösszeállítás, a burkolat nagy része a karbonszálas műanyag nyers feketéjében pompázik.

Sajnos arra csak Le Mans-ban derül fény, hogy a 908-asok mennyire lesznek versenyképesek az Audi R10-esek ellenében, hiszen a hírhedt 24 órás versenyig a németek versenygépei kizárólag az amerikai ALMS sorozat versenyein bukkannak fel, míg a Peugeot új gépe Európában próbálgathatja az oroszlánkörmeit.