Kiszivárogtak a Hyundai Genesis fotói

2007.03.26. 13:47

A hátsókerék-hajtású Hyundai luxusautó-tanulmány nem túl erős egyéniség, viszont érzésünk szerint nem áll messze a szériagyártástól.


Galéria - kattintson a képre

A Genesis formaterve olyasfalyta konfliktuskerülő egyveleg, amilyet korábban a japán luxusmodelleknél is sokszor láthattunk. A legtöbb vonása a BMW modelljeit idézi, de van benne egy kevés a Lexus és az Infiniti stílusából is, hasonmásnak mégsem neveznénk. Inkább csak azért figyelünk fel a máshonnan már ismerős formákra, mert nemigen akadnak jellegzetes, egyedi vonások, amelyek alapján könnyen megkülönböztethetnénk a Genesist a többi felső-középkategóriás prémium szedántól.


Galéria - kattintson a képre

Ha a műszaki megoldásokat nézzük, hasonló a helyzet, a Hyundai mérnökei precízen követik a kategória divatját. A Genesis hátsókerék-hajtású, az orrában pedig a Tau jelzésű 4,6 literes V8-as motor dolgozik, amelyről egyelőre csak annyit tudunk, hogy a teljesítménye több mint 300 lóerő. Ha csak ezeket az előzetes adatokat ismernénk, azt is gondolhatnánk, hogy a Lexus GS460-asról van szó.


Galéria - kattintson a képre

Az eddigi Hyundai nagykocsi-tanulmányok esetében első pillantásra egyértelmű volt, hogy csupán a feltűnés kedvéért készültek. Most azonban ugyanilyen biztosra vehetjük, hogy lényegében nem is tanulmánnyal, hanem egy szépen feldíszített prototípust látunk, amely rövidesen gyártásba kerül. A koreaiak a végleges Genesist állítólag nem a prémium-kategóriás modellek ellenfeleként szeretnék tálalni, inkább azt szeretnék elérni, hogy a Chrysler 300C, a Toyota Avalon, a Buick Lucerne, a Mercury Montego és a többi kényelmes, de presztízsében a tömegmodellek és a luxusautók közt félúton elhelyezkedő nagykocsi amerikai vásárlóközönsége figyeljen fel a típusra. Épp ezért a szériaváltozat kisebb teljesítményű, V6-os motorokkal is elérhető lesz, méghozzá várhatóan a 30 ezer dolláros lélektani határ alatti áron.

Úgy tudjuk, a Hyundai Észak-Amerikában már a jövő év elején megtartja a sorozatgyártmány bemutatóját, 2008 második felében pedig a forgalmazás is megindulhat. Egyelőre nem tudjuk, hogy a típus Európába is eljut-e.