Mitsubishi Lancer Evo X-előzetes

2007.04.26. 14:44


A japánok közzétettek néhány információt az új sportszedán véglegesnek szánt változatáról. Nagy meglepetésre persze senki ne számítson: az autó külsőre alig különbözik az év elején leleplezett Prototype X tanulmánytól. Csupán apró eltérések vannak: kevesebb a LED a fényszórókban, újak a ködlámpák, kisebbek a kerekek és a felnik, kicserélték a külső tükröket, és nyilván akad még néhány részlet amelyeket mi sem vettünk észre.


Galéria - kattintson a képre

Az autó továbbra is a bevált recept szerint épül. Könnyű, de csaknem 300 lóerős kétliteres turbómotort kap, állandó összkerékhajtással, de a Mitsubishi azt ígéri, minden apró részlet jobb lesz. Azt már eddig is tudtuk, hogy a motor teljesen új konstrukció, a legendás 4G63-ast egy azonos hengerűrtartalmú, de könnyebb és tisztább üzemű négyhengeres váltja, amelyben a legújabb fejlesztésű MIVEC3 fantázianevű szelepvezérlési rendszert alkalmazzák. Az S-AWC2 jelzésű hajtáslánc a korábbi rendszer továbbfejlesztéséből született. Vezérlőelektronikája egyszerre szabályozza a fékrendszert és a motor nyomatékának elosztását, így még biztosabb úttartást ígér. Teljesen új az Evo X-ben a váltó: egy hatsebességes, robotizált mechanikus szerkezettel szerelik fel, ami állítólag sokkal rövidebb idő alatt vált, mint a leggyorsabb pilóták.


Ha igazak a hírek, a tízes számú lesz az első Lancer Evolution változat, amelyet nem Japánban dobnak piacra elsőként. A típust Észak-Amerikában lehet majd először megvenni, 2008 első felétől, bár nem sokkal később Japánban és Európában is elérhető lesz.


Az Evo X részleteivel egy időben a Mitsubishi az új Lancer japán változatáról is közölt egy fotót. Az autó gyakorlatilag megegyezik az amerikai változattal, de meglepő módon nem Lancer néven árusítják majd, Japánban Galant Fortisként kerül piacra az új alsó középkategóriás szedán.