Ferrari F430 Scuderia: Lamborghini-alázó

2007.07.19. 10:23

A Ferrari új nevet talált az F430 sorozat csúcsváltozatának, de a recept ugyanaz, mint a 360 Challenge Stradale esetében. Egy picit átszabták a karosszériát, növeltek a motor teljesítményén, és lefaragtak a sportkocsi tömegéből, hogy még jobb legyen vele gyorsan menni.


Galéria - kattintson a képre

Az F430 Scuderiát viszonylag könnyű megkülönböztetni az alapváltozattól a lökhárító nagy légbeömlőinek formája alapján. A nagy, kerek, cseppforma nyílások helyett sarkosabb, trapézforma beömlőket kapott az autó, ami egyfajta utalás is lehet, hiszen a nagy riválison, a Lamborghini Gallardón is hasonló megoldással találkozhatunk. Hátul szintén változott a sportkocsi képe: a Scuderián a diffúzorok felett széles karbonszálas műanyag betétet helyeztek el, erre kerül a rendszám, és a két hatalmas, kerek kipufogóvég is kandikál ki a szabadba. Emellett a hátsó lámpák közt is egy hasonló anyagú sötétszürke elem látható, a közepén a korábbinál jóval nagyobb szellőzőnyílással. Nehéz megmondani, hogy valójában mennyi a műszakilag indokolható változtatás, de kétségtelen, hogy az összkép még fenyegetőbb lett.


Galéria - kattintson a képre

A 4,3 literes V8-as motoron viszonylag keveset módosítottak. Az új kipufogórendszernek, és az átprogramozott elektronikának köszönhetően a teljesítménye 490-ről 510 lóerőre nőtt, de ez a 20 lóerő többlet inkább lélektani szempontból lényeges: az ötössel kezdődő háromjegyű szám sokkal vonzóbb lehet a teljesítmény-fetisiszta vásárlók számára. A menetteljesítményekre – amelyekről egyelőre nincsenek pontos adataink – sokkal nagyobb befolyása lehet a 100 kilogrammos súlycsökkentésnek: így a Scuderia csupán 1250 kilogrammot nyom üresen, azaz csupán 2,45 kilogramm jut egy lóerőre. Az F430 sorozat csúcsmodelljében az elektronikus rendszereket is korszerűsítették. Az E-Diff differenciálművet és az F1-Trac fantázianevű kipörgésgátló és menetstabilizáló rendszert, és a 60 milliszekundumos kapcsolási idejű Superfast F1 szekvenciális váltót egyetlen központi elektronika vezérli.

A Ferrari F430 Scuderiát élőben először a Frankfurti Autószalonon láthatjuk szeptember 11-én, ahol minden idők legeredményesebb F1-es versenyzője, Michael Schumacher rántja le róla a leplet.