Ford Kuga: kedvcsináló prototípus Frankfurtban

2007.09.05. 13:01

Egyfajta étvágygerjesztő előzetesnek szánja a Ford of Europe a képeken látható autót. A kompakt hobbiterepjáró a gyáriak szerint is csak apróságokban különbözik a 2008-ban bemutatkozó szériamodelltől, de mivel ez a Ford of Europe első saját fejlesztésű szabadidő-autója - az eddigieket vagy Amerikában tervezték, vagy más gyártóktól vásárolták -, így nem árt az óvatosság.


Galéria - kattintson a képre

Ahogy a Ford európai részlegétől mostanság már megszokhattuk, a tervezők kezét láthatóan nemigen kötötték meg. Bár az autó néhány részlete ismerős lehet más típusokról, a Kuga összességében mégis egész jól sikerült. A hátul felfelé húzott oldalablaksor, illetve a hátsó lámpák és az ötödik ajtó ablakának formája is az S-Maxra emlékeztet, elöl pedig az újabb Fordokra jellemző trapéz alakú első légbeömlővel találkozhatunk, amelytől az orr-rész egészen agresszív kifejezést ölt. Sajnos a Mondeo legkevésbé sikerült részlete, a kifelé keskenyedő első fényszórópár is átkerült az autóra, bár itt magasabbak a lámpák, így a formájuk talán egy kicsivel kevésbé zavaró. Az összkép épp annyira jellegzetes, hogy a Kugát meg lehessen különböztetni bármelyik vetélytársától, és könnyen azonosítható legyen Fordként, de elég visszafogott, hogy ne csak néhány megszállott legyen hajlandó megvenni.


Galéria - kattintson a képre

A Kuga nem igazi terepjáró, inkább a VW Tiguan, a Toyota RAV4-es, vagy a Nissan Qashqai ellenfelének készült, így lesz első- és összkerékhajtású változata is. A frankfurti prototípusba a jól ismert két literes, 136 lóerős PSA-Ford turbódízel motor kerül, hatsebességes automata váltóval, de a pletykák szerint a konkurensekhez hasonlóan a Kuga végleges változatának alapmodelljeibe is jóval kisebb motorok kerülnek - állítólag lesz 1,6 literes, benzinmotoros változat is. A szériamodellből ugyanakkor elhagynak néhány részletmegoldást, és sok minden csak extraként lesz elérhető a típushoz. Egyebek közt az üvegtető, és a prototípuson látható feltűnő, 19 hüvelykes alufelni-garnitúra is csak felárért lesz kapható.

A Kuga a Ford egyik németországi gyárában, Saarlouisban készül majd. A sorozatgyártású kivitelt várhatóan 2008 elején leplezik le, és a jövő év közepéig a forgalmazás is beindul.