Jön az új Toyota Land Cruiser V8

2007.09.19. 10:47

Japánban már mától kapható a Land Cruiser sorozat csúcsváltozata, de Európába is megérkezik még az idén.


Galéria - kattintson a képre

Az új típus Európában a Land Cruiser 100 jelzésű, Magyarországon jelenleg nem kapható változatokat váltja fel. Bár kívülről nagyon hasonlít az elődjére, a látszat csal. A régimódi formaterv ügyes trükk a Toyota részéről. Azt az érzést kelti, hogy a lemezek alatt minden változatlan, pedig a Land Cruiser V8-ban igen kevés alkatrész maradt a régi. Már az autó méretei sem stimmelnek az elődéivel. A hossza 4,95 méter, a tengelytávja 2,85 méter, a magassága futómű-változattól függően 1,865 és 1,91 méter közt változhat, a szélessége pedig 1,97 méter, azaz 60 mm-rel hosszabb, 30 mm-rel szélesebb és úgy 15 mm-rel magasabb, mint volt. Így egy kicsivel tágasabb és tiszteletet parancsolóbb lett a japánok luxusterepjárója.


Galéria - kattintson a képre

A lényeges változtatások nagy része persze nem látható. A motorválaszték például teljesen megújul. A benzinmotor alapja ugyan maradt az a 4,7 literes, V8-as blokk, amelyet korábban a Land Cruiser 100-asban is használtak, de új, változó szelepvezérlésű hengerfejet készítettek hozzá, így a teljesítménye kerek 50-nel, 288 lóerőre nőtt, maximális forgatónyomatéka 445 Nm-re emelkedett, ugyanakkor vegyes ciklusban mért átlagfogyasztását sikerült 12%-kal, 14,4 liter/100 km-re mérsékelni. A régi modell másik motorja, a 4,2 literes soros hathengeres turbódízel végleg búcsúzik: az új Land Cruiser csúcsmodell számára egy 4,5 literes, V8-as turbódízel motort készítettek a japán mérnökök. Ez a szerkezet 286 lóerős, a nyomatékcsúcsa 650 Nm 1600-as és 2800-as percenkénti főtengely-fordulatszám mellett, és a bő két és fél tonnás terepjáró vonszolása közben is megelégszik 10,2 liter gázolajjal 100 kilométeren. A fogyasztásra kevésbé érzékeny piacokon – így Észak-Amerikában és Ausztráliában – egy harmadik, 5,7 literes, 381 lóerős nyolchengeressel is elérhető lesz a típus.


Galéria - kattintson a képre

Két új motor persze nem volna elég a vásárlókért folytatott harcban, így az amúgy is híresen jó terepjáró képességet biztosító hajtásrendszert és futóművet is továbbfejlesztették. A Land Cruiser V8-ba aktív magasságállítású, elöl független felfüggesztésű, hátul merev tengelyes futómű kerül, hidraulikusan változtatható karakterű kanyarstabilizátorokkal. A hajtáslánc természetesen állandó összkerékhajtású, Torsen rendszerű korlátozottan önzáró központi differenciálművel és elektronikus vezérléssel, amely laza talajon, igen kis sebességnél is biztosítja, hogy a kerekek se kipörögni, se leblokkolni ne tudjanak. A Land Cruiser V8 elképesztő biztonsági felszereltséggel érkezik. 10 légzsákot szerelnek bele, de emellett a terepen is használható ABS, az elektronikus fékerő-elosztó és a menetstabilizáló program is a szériafelszereltség része.

Az óriási luxusterepjáró európai bemutatójára a Szentpétervári Autószalonon kerül sor október 24-én, forgalmazása pedig 2007 decemberében kezdődik. Azt egyelőre nem tudni, hogy Magyarországon is kapható lesz-e a típus, vagy elődjéhez hasonlóan csak más EU-tagországokban lehet majd beszerezni.