Ferrari FXX Evolution: a kísérlet folytatódik

2007.10.29. 11:15

Az olaszok továbbfejlesztették az Enzón alapuló pályagépet az elmúlt két évben lefutott 35 ezer tesztkilométer tapasztalatai alapján. Az FXX-ek így most egy Evolution Package nevű, utólag beszerelhető csomagot kapnak, amellyel a gyári tesztpályán, Fioranóban 1:18-ról 1:16-ra csökkenhet a típus legjobb körideje.


Galéria - kattintson a képre

A Ferrari nem egy-egy, Michael Schumacher agyáról másolt automata pilótát épített az autókba – bár nyilván ez is megoldás lett volna –, csupán a részleteken csiszoltak egy keveset. Javítottak az FXX aerodinamikáján, a motor maximális fordulatszámát percenként 8500-ról 9500-ra növelték, így a teljesítmény 800-ról 860 lóerőre nő. A magasabb fordulatszámnak megfelelően a végáttételen is módosítottak, így az autó végsebessége helyett elsősorban a gyorsulása javult, ami a


versenypályákon folyó tesztelésnél sokkal lényegesebb. Ráadásul a robotizált, szekvenciális váltón is javítottak, így egy kapcsolás 8 helyett 6 századmásodpercig tart. Az első futómű geometriáját is átalakították, így javult az úttartás, miközben csökkentették a gumiabroncsok kopási sebességét, a kerámiatárcsás fékrendszert pedig hosszabb betéteket fogadó féknyergekkel tették még hatásosabbá.

Mindennek látszólag semmi értelme, legfeljebb nagyobb sebességgel örömködhetnek a tesztautók dúsgazdag gazdái, de épp itt az FXX program lényege: a Ferrari gyakorlatilag a kliensei pénzén próbálhat ki, vagy tökéletesíthet olyan műszaki megoldásokat, amelyeket más autógyártók zárt tesztpályákon, pénzért szerződtetett pilótákkal, tisztán saját költségükön dolgoznak ki. Nem is csoda, hogy az Evolution Package bemutatásával egy időben a Ferrari két évvel meghosszabbította az FXX programot.