Dízelmotoros Mitsubishi sportkocsi Detroitra

2007.11.28. 10:51

A japánok egyelőre csupán néhány vázlatot mutattak az RA tanyulmányról, amely egyszerre mutatja be az Eclipse jövőjét, és a Mitsubishi első saját fejlesztésű dízelmotorjának prototípusát.


A kétüléses sporkocsi formáját egyelőre csupán két vázlatrajzon csodálhatjuk meg, de így is látható, hogy a Mitsubishi formatervezői itt is az új Lancernél már bevált stíluselemeket alkalmazták. A trapézforma hűtőnyílás, a szokatlanul alacsonyra helyezett, ferdén metszett első lámpák, és az agresszív cápaorr erőteljes karaktert ad az autónak, amelyet csak tovább erősítenek az ajtókon kialakított kopoltyúszerű nyílások és az oldalt a karosszériaelemek vonalából messze kitüremkedő sárvédőívek. A karosszéria azonban nemcsak a formája miatt ígérkezik különlegesnek. A Mitsubishi tervezői alumínium vázra építkezhettek, amely könnyebb és nagyobb merevségű, mint a szokványos acél szerkezetek, a karosszériaelemeket pedig újrahasznosítható műanyagból formálták meg.


Az RA tanulmány műszaki megoldásainak nagy része a Lancer Evo X-ből érkezett: az S-AWC fantázianevű összkerékhajtású erőátviteli rendszer, a duplakuplungos SST váltó és az aktív megpördülés-gátló rendszer is a Lancer csúcsváltozatából lehet ismerős. Az egyetlen látványos kivétel a motor, amely teljesen új fejlesztés. Egy 2,2 literes turbódízelről van szó, hengerenként négy szeleppel, változó szelepvezérléssel, oxidációs katalizátorral, részecskeszűrővel és nitrogén-oxidot tároló katalizátorral. A tiszta négyhengeres így az összes ma létező károsanyag-kibocsátási szabványnak megfelel, de közben viszonylag erős: a maximális teljesítménye 201 lóerő, csúcsnyomatéka pedig 420 Nm.

A Mitsubishi Concept RA bemutatóját 2008 első napjaiban, a Detroiti Motor Show-n tartják. Akkor talán az is kiderül, hogy a látványos tanulmány csupán öncélú formai játék-e, vagy valóban az Eclipse következő generációjának előfutára, ahogy reméljük.