Jó évet zárt a Renault-Nissan

2008.01.31. 12:30

A francia-japán cégcsoport 2007-ben 4,2%-kal növelte eladásait. Összesen 6,16 millió autót értékesítettek, ami világviszonylatban 9,1%-os piaci részesedést jelent. Bár az irányítás továbbra is a franciák kezében van, ahogy évek óta, most is a Nissan a sikeresebb, 3,675 millió autót adott el tavaly, 5,7%-kal többet, mint egy évvel korábban. Ugyanakkor a Renault is produkált 2,1%-nyi növekedést, 2,484 milliója talált gazdára 2007-ben.

Márkákra lebontva továbbra is a Nissané (3,523 millió autó) és a Renault-é (2,134 millió autó) a főszerep, de a kisebb márkák is hozzájárulnak a sikerhez. Daciából 230 ezer, Infinitiből 151 ezer, Samsungból 119 ezer fogyott 2007-ben. A Logant, amelyet Renault és Dacia márkanéven is kínálnak, külön is megemlítik. A típus változataiból összesen 367 ezer példányt sikerült értékesíteni, ami durván 48%-os növekedést jelent. Még így is messze van a bemutató idején vizionált évi egymilliós példányszám, de a szedán és az MCV után hamarosan megkezdi világhódító útját a harmadik változat, az ötajtós Sandero is, amelytől további növekedést várnak.

A Renault-Nissan legjobb piaca 2007-ben Oroszország volt, ahol mindkét nagy márka 50% körüli növekedést ért el, de Kínában, Latin-Amerikában és Afrikában is jól szerepelt a két gyártó. A Nissan ráadásul Észak-Amerikában is növelte az eladásait. Csak Japánban és Nyugat-Európában csökkentek az eladások: a Nissan otthon 6%-os visszaesést produkált, Európában pedig 6,3%-kal csökkentek az eladások, míg a Renault erdménye a hazai piacán 4,2%-os visszaesést mutat.