Ismét megverték a Bugatti Veyront

2008.05.09. 15:04

Ezúttal egy német sportkocsi, a 9FF GT9 szárnyalta túl a Bugatti 407,75 km/h-s sebességét, igaz, csupán egy hajszállal.


Galéria - kattintson a képre

A Porsche típusaira emlékeztető gép még április 10-én, Papenburgban esett át a végsebesség-teszten, ahol 409 km/h-ig gyorsult. Ez pillanatnyilag tényleg csak a Bugatti megelőzésére elég, hiszen az amerikai Shelby Supercars Ultimate Aero típusával még tavaly 411,76 km/h-ra javították az utcai autók sebességi világrekordját. A GT9 egyébként mindkét riválisánál kisebb teljesítménnyel oldotta meg a feladatot: míg a Bugattit 1001, az SSC sportkocsiját pedig bő 1200 lóerő mozgatta, addig a 9FF autójába egy 4 literes, ikerturbós, hathengeres boxer került, 987 lóerős teljesítménnyel. A német tuningcég szakemberei láthatólag mindent megtettek, hogy a Veyron fölé kerekedhessenek, még a hátsó felnik légellenállását is lefaragták egy-egy műanyag lap felcsavarozásával.


Galéria - kattintson a képre

A GT9 egyébként nem igazi Porsche, inkább a 911-es sorozat egyfajta újragondolásának eredménye. A 9FF eredetileg Porschék tuningolásával foglalkozott, és nagyrészt ma is ebből a tevékenységből élnek - ennek köszönhető, hogy az autó orra, és a hathengeres boxermotor is egyértelműen a stuttgarti sportkocsigyártó mintáit követi - ám a GT9-es alkatrészeinek csupán a 2%-a származik a Porschétől, a többi mind saját fejlesztés. A stabilitás javítása érdekében a hátsó tengely elé szerelték a motort, és a tengelytáv is hosszabb lett, így nem kellett a futómű geometriájával kompenzálni a rossz súlyelosztást, ahogy a farmotoros 911-es esetében.

A Volkswagen csoport annak idején a világ leggyorsabb autójának ígérte a Veyront, de ez már a második eset, hogy egy majdnem névtelen kis tuningcég túlszárnyalja a méregdrága Bugatti végsebességét. Az az érzésünk, csak idő kérdése, hogy a VW mérnökei állítsanak egy picit a rettenetes W16-os motor vezérlésén, és fussanak egy új, mondjuk 413 km/h-s rekordot.