A Volkswagen csoport látványosan próbálja felvenni a konkurencia tempóját a hibrid hajtásláncok fejlesztésében: legújabb tanulmányautójuk már elektromos hálózatból tölthető Li-ion akkumulátorokkal készült, amelyekkel akár üzemanyag elégetése nélkül is megtehető egy átlagos munkábajárásnyi távolság.
Az adatok alapján egész használható átlagautónak tűnik az új tanulmány, akár elektromos üzemben, akár az orrába épített dízelmotorral hajtva. A villanymotorja 61 kW, azaz 82 lóerő leadására képes, így - bár a fix áttétel miatt csupán 120 km/h-is gyorsíthatja a szokványos külsejű Golf karosszériát - nagy nyomatéka révén akár dinamikus városi autózásra is alkalmassá teszi a hibrid-tanulmányt. A Li-ion akkumulátorok kapacitása visszafogott gázpedál-használat mellett nagyjából 50 km megtételére elegendő, ami akár elég is lehet egy egész napra: Európában az autók nagy része még ennyit sem megy egy átlagos hétköznapon. Így gyakorlatilag villanyautóként használható a Twin Drive, ha éjjel nem felejtettük el töltőre tenni. Ha az akkumulátorok lemerültek, akkor lép be a másik motor, egy kétliteres, 122 lóerős turbódízel, amelynek stop-start rendszerrel javítják az átlagfogyasztását. A dízelmotor persze az akkumulátorokat is tölti, sőt, lassításkor a villanymotor generátorként működve szintén visszatáplál némi energiát a rendszerbe, ahogy a mai sorozatgyártású hibrid modelleknél már megszokhattuk.
A Twin Drive már a második Volkswagen hibrid az idén. Az elsőt még tavasszal mutatták be , de abban egész más megoldásokkal találkozhatott a közönség: ott még külső forrásból nem tölthető NiMH akkumulátorokat alkalmaztak, és jóval kisebb teljesítményű motorokat, mindezt hasonló elven összekapcsolva, mint a Toyota Prius esetében. A két hibrid hajtásláncnak teljesen más szerep jut a VW stratégiájában: a korábbi, amely csupa meglevő technológiára épít, egy-két éven belül beépíthetik a Volkswagen szériamodelljeinek valamelyikébe, míg a korszerűbbnek tűnő Twin Drive előtt még hosszabb fejlesztési időszak áll. A tervek szerint 2010-re csupán egy 20 darabos tesztflottát készít a Volkswagen ilyen hajtással, amellyel egy, a német állam támogatásával zajló programban vesznek részt.