Twin Drive: konnektoros VW Golf hibrid

2008.06.27. 10:01

A Volkswagen csoport látványosan próbálja felvenni a konkurencia tempóját a hibrid hajtásláncok fejlesztésében: legújabb tanulmányautójuk már elektromos hálózatból tölthető Li-ion akkumulátorokkal készült, amelyekkel akár üzemanyag elégetése nélkül is megtehető egy átlagos munkábajárásnyi távolság.


Galéria - kattintson a képre

Az adatok alapján egész használható átlagautónak tűnik az új tanulmány, akár elektromos üzemben, akár az orrába épített dízelmotorral hajtva. A villanymotorja 61 kW, azaz 82 lóerő leadására képes, így - bár a fix áttétel miatt csupán 120 km/h-is gyorsíthatja a szokványos külsejű Golf karosszériát - nagy nyomatéka révén akár dinamikus városi autózásra is alkalmassá teszi a hibrid-tanulmányt. A Li-ion akkumulátorok kapacitása visszafogott gázpedál-használat mellett nagyjából 50 km megtételére elegendő, ami akár elég is lehet egy egész napra: Európában az autók nagy része még ennyit sem megy egy átlagos hétköznapon. Így gyakorlatilag villanyautóként használható a Twin Drive, ha éjjel nem felejtettük el töltőre tenni. Ha az akkumulátorok lemerültek, akkor lép be a másik motor, egy kétliteres, 122 lóerős turbódízel, amelynek stop-start rendszerrel javítják az átlagfogyasztását. A dízelmotor persze az akkumulátorokat is tölti, sőt, lassításkor a villanymotor generátorként működve szintén visszatáplál némi energiát a rendszerbe, ahogy a mai sorozatgyártású hibrid modelleknél már megszokhattuk.

A Twin Drive már a második Volkswagen hibrid az idén. Az elsőt még tavasszal mutatták be , de abban egész más megoldásokkal találkozhatott a közönség: ott még külső forrásból nem tölthető NiMH akkumulátorokat alkalmaztak, és jóval kisebb teljesítményű motorokat, mindezt hasonló elven összekapcsolva, mint a Toyota Prius esetében. A két hibrid hajtásláncnak teljesen más szerep jut a VW stratégiájában: a korábbi, amely csupa meglevő technológiára épít, egy-két éven belül beépíthetik a Volkswagen szériamodelljeinek valamelyikébe, míg a korszerűbbnek tűnő Twin Drive előtt még hosszabb fejlesztési időszak áll. A tervek szerint 2010-re csupán egy 20 darabos tesztflottát készít a Volkswagen ilyen hajtással, amellyel egy, a német állam támogatásával zajló programban vesznek részt.