Az autógyártók egyik kedvenc témája a biztonság - bár az utóbbi
időben mintha beelőzött volna a CO
2 -, így aztán a vásárlók meg örvendezhetnek, hogy már olyan
csodákra is képesek, mint az ötcsillagos utas és háromcsillagos
gyermekvédelem egy olyan aprócska autóban, mint a Fiat 500.
Mindez szép és jó, de ne feledjük, hogy az NCAP egyenként
töröget, a való világban gyakoribb, hogy két vagy akár több autó
ütközik egymásnak. Ilyenkor pedig, a balesetet szenvedett autók méret-
és tömegkülönbségeinek következtében elporladnak az értékes NCAP
csillagok, csakúgy, mint a rövidebb gyufát húzó autó karosszériája. A
téma örök, számtalanszor látthattuk már, mi történik, amikor egy kisebb
és egy sokkal nagyobb autó találkozik, de azért érdemes újra és újra
tudatosítani az autósokban, hogy egy jó törésteszt eredmény önmagában
nem ér többet egy friss diplománál.
Az ADAC most egy Fiat 500-ast és egy Audi Q7-est eresztett
egymásnak szemből, a végeredményt valószínűleg mindenki meg tudja
tippelni, de azért érdemes megnézni, milyen pusztítást végez a
terepjáró a Cinquecentón. Szóval, ha kisautónk van, ne a
csillagjainkkal kérkedjünk, hanem jól gondoljuk meg, kivel ütközünk
akár frontálisan, akár másképp...