Peugeot Prologue: mindenre jó keverék

2008.09.16. 11:39

Fura öszvérjárművet mutat be a Peugeot Párizsban, egyelőre tanulmányként, de könnyen lehet, hogy hamarosan szériamodell lesz belőle.

A Peugeot kínálatában nem találunk sem kompakt egyterűt, sem kis méretű szabadidő-autót, de az új tanulmány mintha egyszerre próbálna megfelelni mindkét kategória elvárásainak. Mindenekelőtt feltűnően magas és egybeszabott, ami az egyterűekhez teszi hasonlatossá. Ugyanakkor ablakai alacsonyak, kerekei hatalmasak, elöl és hátul feltűnő kartervédő-imitációt hord, és sok rajta a fényeztelen műanyag elem - így egy kicsit emlékeztet a szabadidő-autókra is. Terepen való közlekedésre azonban valószínűleg a legkevésbé sem alkalmas, hiszen hasmagassága talán még egy személyautóénál is alacsonyabbnak tűnik.

A Prologue formatervében felbukkannak érdekes részletek - amilyen a nagy hűtőrács vagy a hajlított külső oldalú háromszöget formázó hátsó lámpák - de az összkép elég esetlennek tűnik. Feltehetően ez a görcsös újítási szándék eredménye, ugyanis a Peugeot formatervezői már számtalanszor bizonyították, hogy arányérzékük kiváló.

Egy mai tanulmánynál már-már kötelező valamilyen környezetbarát megoldást alkalmazni: a Prologue ebben a szellemben kapott hibrid hajtásláncot. A konkrét megoldásokról egyelőre hallgat a gyártó, csak annyit árultak el, hogy a rendszer összteljesítménye 200 lóerő, átlagos szén-dioxid-kibocsátása viszont csupán 109 g/km, ami 5 l/100 km körüli átlagfogyasztást sejtet.

Valószínű, hogy a Párizsi Autószalonon esedékes premieren több részletet is megtudhatunk a Peugeot tanulmányáról. Talán még az is kiderül, hogy igazak-e a pletykák, amelyek szerint a Prologue voltaképp egy, a közeli jövőben bemutatkozó szériamodell, a 3008-as prototípusa.