Az S-osztály legújabb, környezetbarát tagja okozhat némi csalódást
azoknak, akik azt várták, hogy a csillagosok valami hiperfejlett
megoldással rukkolnak elő: az S350 279 lóerős, 3,5 literes V6-osa mellé
mindössze egy 15 kW-os elektromotort társítottak, amit jóindulatúan is
csak közepes fejlettségű megoldásnak tekinthetünk.
Környezetvédelmi hatékonysága azonban vitathatatlan: a modell
átlagfogyasztása 7,9 literre csökken, 190 g/km-es CO2-kibocsátása
21%-kal alacsonyabb az alapmodellénél. Nem éri ugyan el a komolyabb
hibridek vagy tisztább dízelmotorok szintjét, de figyelembe véve az
autó jellegét és méreteit, ez jó eredmény.
A 7G-Tronic váltóval felszerelt modellt 7,2 másodperc alatt
gyorsítja álló helyzetből 100 km/h-ra az elektromotorral kiegészülve
négyliteressel egyenértékű hajtás, a végsebességet 250 km/h-nál
korlátozza az elektronika.
Az elektromotor teljesítménye önmagában nem tűnik soknak, de ha
hozzávesszük, hogy teljes gyorsításnál mintegy 160 Nm-rel növeli meg a
nyomatékot, és emellett a fogyasztást is csökkenti, akkor már más
szemmel tekinthetünk rá. A fékezések energiája természetesen más
gyártók megoldásaihoz hasonlóan itt is visszakerül az autó lítium-ion
akkumulátoraiba, a sofőr a műszerfalra helyezett képernyőn figyelheti a
hibrid rendszer aktivitását.
Európában jövő júniustól lesz kapható az S400 BlueHYBRID, majd
ezt követi augusztusban Kína, ősszel pedig az Atlanti-óceán túlpartján
is piacra dobják a hibrid S-osztályt.