Egész modellcsalád lehet a Golf GTI-ből?

2008.09.29. 07:57

A Volkswagen keveset változtatott a Golf sportváltozatán, és nyilván sokan keveslik majd a 210 lóerőt, de a legújabb pletykák szerint nekik is tartogat valamit a vállalat.

Német sajtóértesülések szerint az új GTI csak a kezdet, később még legalább három típussal bővül a sportos Golfok sora. Az első testvér várhatóan a GTD lesz, amely 170 lóerős, kétliteres dízelmotort kap, de egyébként minden tekintetben megegyezik majd a benzines változattal. A becslések szerint ez a típusváltozat 8,2 másodperc körül érheti el a 100 km/h-s sebességet, és 220 km/h feletti sebesség elérésére lesz képes, miközben az átlagfogyasztása 6 liter alatt marad 100 kilométeren.

A bivalyerős sportkompaktok rajongóit persze aligha elégíti ki egy ilyen fél-GTI, de úgy hírlik, nekik is készül egy igazi csemege, amelyet egyelőre GTI Plus néven emlegetnek. Ebbe állítólag az Audi S3-as mechanikája kerül: kétliteres turbómotor 265 lóerővel, állandó összkerékhajtás és az új, hétfokozatú DSG váltó. Így ez a változat már teljesítményben is felülmúlja legtöbb vetélytársát, és egyfajta átmenet lehet a 2010-re várt csúcsmodell felé.

A GTI Plus ugyanis nem az R32 kiváltására készül: erre egy harmadik GTI-leszármazott lehet hivatott, amelyet egyelőre R42 néven emlegetnek. Az autóba állítólag már nem a Volkswagen kis hengerszögű V6-os szívómotorja kerül, hanem egy új fejlesztésű, 2,5 literes, turbófeltöltéses, öthengeres soros motor, ugyanaz, amely más híresztelések szerint az Audi TT-RS és RS3 típusaiba is bekerül, nagyjából az R42-es bemutatásával egy időben, 2010 körül. Az új motor állítólag kétlépcsős feltöltést kap, azaz egy kisebb és egy nagyobb turbófeltöltő segítségével biztosítják a töltőnyomás késedelem nélküli felépülését, és a megfelelő csúcsteljesítményt, amelyet 350 lóerőre taksálnak a pletykák terjesztői.

A Volkswagen egy ilyen palettával tarolhatna a sportkompaktok piacán, hiszen minden fontosabb vásárlóréteget kielégíthetnének, és az R42 révén a kategória legerősebb modelljét kínálhatnák, ami ebben a szegmensben hatalmas előnyt jelent még a kisebb teljesítményű rokonmodellek számára is. A kérdés csak az, hogy a tervek megvalósítására lesz-e elegendő pénz és bátorság.