Megújul a Ford Mustang

2008.11.18. 12:45

Alapos modellfrissítésen esett át a Ford népszerű kupéja, de az átalakítások messze nem olyan mélyrehatóak, mint korábban sejteni engedték a gyáriak.

A Ford 2004-ben tért vissza a gyökerekhez a Mustanggal, és a múltidézés népszerűbbé tette a típust, mint bárki gondolta volna. Azóta azonban elkészült a Chevrolet Camaro és a Dodge Challenger, így muszáj volt lépni. A Fordnál úgy döntöttek, igazítanak a formán, de anélkül, hogy az autó karakterén érdemben változtatnának.

Az átalakítás elsősorban az autó elejét és hátulját érintette. Alacsonyabb lett a hűtőmaszk, kisebbre vették a fényszórókat, és erőteljesebb lett a motorháztető elejének íve. Ráadásul a gépháztető közepét meg is emelték, azt a látszatot keltve, hogy az eddigieknél is hatalmasabb motor bújik meg alatta. Hátul megtörték az övvonal kerekek feletti szakaszát egy erőteljes ívvel, és a hátsó lámpák formáját is megváltoztatták, bár a hagyományoknak megfelelően megmaradt a lámpatestek függőleges hármas osztása. Az összhatás egyértelműen erőteljesebb, sportosabb, de a lényeges vonások nem változtak - valahogy úgy , ahogy annak idején az első, 1967-es modellfrissítés esetében történt.

A műszaki alapok a karosszériával ellentétben gyakorlatilag nem változtak: megtartották a kőkorszaki merev tengelyes hátsó felfüggesztést, és a motorokon sem módosítottak jelentős mértékben. A Mustang GT-be 4,6 literes V8-as kerül 315 lóerővel, míg a később érkező alapváltozatban meghagyják a 213 lóerős négyliteres V6-ost. Erősebb motor egyelőre nem lesz, ami hátrány lehet a konkurenciával szemben, hiszen a Camaróból és a Challengerből is készül több mint 400 lóerős kivitel. Cserébe a Mustang 100-150 kilogrammal könnyebb marad, mint vetélytársai, és alighanem olcsóbb is lesz azoknál.

A felújított Mustang állítólag belülről fejlődött a legtöbbet: igényesebb anyagokat és tetszetősebb formákat használnak az új modellben. Még olyan haszontalan, bár kétségtelenül érdekes apróságokra is futotta a tervezőknek, mint a változtatható színű műszerfal-világítás: a leendő tulajdonosok 125 szín közül válogathatnak.

A régi-új Mustang műszaki szempontból ugyan igazi kövületnek számít, és teljesítményben is alulmarad a konkurenciához képest, ennek ellenére úgy érezzük, komoly esélye van, hogy megtartsa vezető szerepét saját kategóriájában. Az új formaterv hatásos, az autó ára továbbra is kedvező, és úgy néz ki, sokáig ez marad az egyetlen amerikai izomautó, amelyből készül kabrió kivitel is.