Kikerül a rajtelektronika a Nissan GT-R-ből

2008.11.24. 13:23

Úgy tűnik, a japánok megelégelték a sok garanciális hibát, és inkább megszüntetik az okot, még ha ezzel egy lényeges előnyét el is veszíti leggyorsabb sportkocsijuk.

A GT-R rajtprogramja állítólag olyan mértékben terheli a hajtáslánc és a motor alkatrészeit, ha kikapcsolt menetstabilizáló mellett használják, ami igen gyakran vezet komoly, drágán javítható meghibásodáshoz. Ezekkel pedig – a garanciaidő végéig biztosan – a gyári szervizekbe mennek a tulajdonosok, garanciális javításra. A Nissan számára ez komoly többletköltséget jelent, ezért átmeneti megoldásként – a használati utasításra hivatkozva – kivonták a garanciális körből a rajtautomatika által okozott hibák javítását. „A GT-R valódi szupersportkocsi, amelyet a mellékelt kézikönyvben leírt módon kell használni. A VDC kikapcsolását a használati utasítás csak csúszós, havas úton ajánlja átmeneti megoldásként, és aki nem így jár el, az átlépi a rendeltetésszerű használat korlátait” - írja a Nissan sajtóközleménye. Abban persze ép ésszel a japánok sem bízhatnak, hogy minden GT-R tulajdonos csak két heti olvasás után kezdi használni az autóját – fehérember amúgy is ritkán olvas kézikönyvet, ez legfeljebb a japán nyugdíjasokra jellemző viselkedés – ezért a végleges megoldás viszont a rajtprogram eltávolítása: a jövő évben érkező autókba ez a szolgáltatás már nem kerül bele.

Ezzel ugyan romlik a GT-R kihasználhatósága – az eddigi tesztek szerint átlagos képességű sofőrök akár egy másodperccel lassabban érhetik el a 100 km/h-s sebességet a gépi segítség nélkül – viszont ami nincs, az nem okozhat bajt, és ez a Nissannak most fontosabb szempont, mint a sportkocsirajongók teljes kiszolgálása.