Elkészült az első hibrid hajtású Kia

2009.03.25. 10:00

A Forte LPI Hybrid gázüzemű motorral és Li-ion akkumulátorokkal kerül forgalomba, egyelőre csak Dél-Koreában.

A Hyundai csoport évek óta dolgozik saját hibrid rendszerén, és mostanra eljutottak oda, hogy a sorozatban gyárthassák az első modelleket. Az egyik első modell, amelybe bekerül az elektromos segédhajtás, a Kia Forte kompakt szedán lett. Az autóba 1,6 literes, 114 lóerős, cseppfolyósított gázzal üzemelő Otto-motor és fokozatmentes váltó kerül, e két alkatrész közé építik be a 20 lóerős villanymotort. A koreai hibridbe Li-ion akkumulátorok kerülnek, ami ma még újdonságnak számít, hiszen a Toyota, a Honda és a többi hibrid-gyártó egyelőre a nehezebb, és teljes töltés-merítés ciklusokat igénylő, de biztonságosabbnak tartott Ni-MH akkumulátorokat részesíti előnyben. A Forte Hybrid Li-ion akkumulátorait egyébként az LG Chem szállítja, ugyanaz a cég, amely a Chevrolet Volt cellacsomagját is fejleszti. Az autó átlagfogyasztása a gyáriak szerint 5,8 liter 100 kilométeren, ami ugyan alulmúlja valamivel a Toyota Priusét, de ez részben az autógáz-üzemnek köszönhető.

A Kia egy-két évig csak Dél-Koreában tervezi forgalmazni hibrid modelljét - nyilván azért, hogy az esetleg még napvilágra kerülő hibák miatt ne kelljen több kontinensen visszahívni az autókat - de hosszabb távon a nemzetközi forgalmazás a cél. Később valószínűleg más modellekbe - például a Cee'd kompaktba - is bekerülhet a hibrid hajtáslánc, annál is inkább, mivel a Forte csak Ázsiában és Észak-Amerikában kapható, Európában nem.