Hírek

Ötszáz lóerős álomautót mutatott a Peugeot

tegnap, 17:31 Módosítva: 2016-05-27 17:35:28
0

Ma már aligha él olyan, aki emlékezhetne rá, de 1916. május 30-án egy Peugeot, az L45 győzött Indianapolisban, a világ egyik legrégebbi, ma is létező autóversenyén. A francia versenykék, csónakforma lélekvesztő olyan műszaki megoldásokat tartalmazott, amelyek évtizedekkel előzték meg a korukat – a győzelem emlékére tervezett L500 R Hybriddel valami hasonlót próbáltak készíteni a francia tervezők.

Távolról sincs vége, olvasson még

Újra lesz Alfa Romeo Brera?

tegnap, 16:26 Módosítva: 2016-05-27 16:27:33
11

Az Alfa Romeo egyelőre csak négyajtósként mutatta be a Giuliát, de olyan még nem fordult elő, hogy ne készítettek volna valamiféle kupét. A legújabb pletykák szerint ezúttal is így lesz, a Giulia kétajtós változatából ráadásul nagyon gyors kivitel is várható.

Illusztráció: X-Tomi Design
Illusztráció: X-Tomi Design
Távolról sincs vége, olvasson még

Gyári Renault Clio, 275 lóerővel

tegnap, 14:42 Módosítva: 2016-05-27 14:44:50
134

A hét végi Monacói Nagydíjon élőben is látható lesz a Clio RS 16, amelybe a Mégane-ból ismert kétliteres turbómotort építették. Egyelőre úgy néz ki, csak tanulmánynak szánják, pedig ez lehetne a kategória leggyorsabb autója.

Távolról sincs vége, olvasson még

Vége a dízel-korszaknak Európában?

tegnap, 13:48 Módosítva: 2016-05-27 13:49:51
394

Legalább egy évtizede, hogy dízelmotoros személyautóból több fogy Európában, mint benzinesből, vagy egyéb hajtóanyagúból. Van olyan piac is, ahol a dízelek aránya meghaladta a 80%-ot az újautó-eladásokban, ám az idei adatok alapján a régóta tartó trend megfordulni látszik. Igaz, a dízelmotor komolyabb visszaszorulása még a legmerészebb becslések szerint is évtizedekre van.

Távolról sincs vége, olvasson még

Itt az új Subaru BRZ

tegnap, 11:48 Módosítva: 2016-05-27 11:49:04
0

A képeket és az adatokat nézve az az ember érzése, hogy a BRZ semmit nem változott a frissítés során, aztán kiderül, hogy számtalan ponton tökéletesítették a sportkocsit a japán mérnökök, lényegében feltűnés nélkül.

Távolról sincs vége, olvasson még

Használhatóbb lesz az elektromos Golf

tegnap, 06:22 Módosítva: 2016-05-27 17:20:55
13

Az E-Golf már évek óta piacon van, és a villanyautók közt a legnépszerűbb is lett Európában, tavaly több mint 11 ezer példányt adtak el belőle. A VW-nél azonban tisztában vannak a típus hibáival, és úgy tűnik, meg is próbálják mérsékelni ezeket.

Távolról sincs vége, olvasson még

Durva koreai Golf GTI-rivális készül

május 26., 16:25 Módosítva: 2016-05-27 14:44:51
89

Bár a Hyundai kompakt modelljeiben eddig leginkább 1,6 literes motorokkal találkoztunk, a legújabb előzetes-videóban ennél sokkal komolyabb négyhengerest mutattak a koreaiak. A filmen felvillanó feliratok alapján egyértelmű, hogy kétliteres motorról van szó, amely 264 lóerőt és 375 Nm nyomatékot biztosan le tud adni – de nem kizárt, hogy akár sokkal többet is.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kis terepjárót ígér a Seat

május 26., 15:13 Módosítva: 2016-05-27 13:19:39
12

Luca De Meo, aki fél éve érkezett a Seat élére, elmondta, hogy már 2017-ben újabb szabadidő-autóval bővítik a kínálatot, az Ateca kisebb testvérével. meg is indult a találgatás, hogy miféle szerzetről beszélhet az új vezérigazgató.

Távolról sincs vége, olvasson még

Amerikában terjeszkedik a Cosworth

május 26., 14:19 Módosítva: 2016-05-27 06:33:10
66

A versenysportból, elsősorban a Formula 1-ből és az Indycar sorozat egykori sikeres motorszállítójaként híressé vált brit Cosworth Michigan államban épít új üzemet, ahol amerikai V8-asokhoz építenek majd hengerfejeket. Azt egyelőre nem tudni, hogy melyik helyi gyártó nyolchengeres blokkjára szánják az alkatrészeket, de a cég hosszabb távon gondolkodik: később akár saját tervezésű motorokat is építenének ugyanitt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nyáron jön a legdurvább AMG Mercedes

május 26., 12:14 Módosítva: 2016-05-27 17:35:29
60

A brit Autocar értesülései szerint júniusban, Goodwoodban leplezik le az AMG GT R változatát, amely még könnyebb és erősebb lesz, mint az eddigi változatok.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megbukott a Lexus Priusa?

május 26., 06:21 Módosítva: 2016-05-27 06:33:10
41

A Lexus legkisebb modellje, a kompakt CT200h lényegében megbukott, így közvetlen utódja aligha lesz. A márka európai vezetője szerint azonban nem hagyhatják üresen a helyét a kínálatban, hisz a prémium-piac felét az olcsóbb modellek aratják le manapság.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ránk kacsint a következő Audi

május 25., 17:46 Módosítva: 2016-05-27 07:27:55
37

Korábban álcázott prototípusokat mutatott az Audi, most pedig fényszórót, áramvonalakat és futóművet villantanak, szokatlan módon animált képeken.

Távolról sincs vége, olvasson még

Lábat amputált a Dodge Challenger

május 25., 14:53 Módosítva: 2016-05-26 16:26:58
264

Manapság az amerikai biztosítók által pénzelt IIHS töréstesztjei jelentik a legnagyobb kihívást az autógyártók számára. A gyártóktól független szervezet ezúttal három kifejezetten sportos használatra kitalált amerikai kupét vizsgált meg. A paprforma érvényesült: az ősrégi alapokra épülő Dodge Challenger randán elvérzett, míg a Chevrolet Camaro és a Ford Mustang ha nem is kiválóan, de elfogadhatóan szerepelt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kupét készítettek a Škoda Rapidból

május 25., 12:17 Módosítva: 2016-05-26 12:16:38
170

Sokminden eszünkbe juthat a Škoda Rapid Spaceback-ről, de az, hogy sportos lenne, viszonylag kis eséllyel. Pedig a Rapid név egykor a Škoda farmotoros kupéjához tartozott – talán ezért döntött úgy a cseh gyártó gyakornok-csapata, hogy ilyen formára alakítják át a Spacebacket.

Távolról sincs vége, olvasson még

Új ember az Alfa Romeo élén

május 25., 11:36 Módosítva: 2016-05-26 06:25:54
25

Az Alfa Romeo és a Maserati márkákat vezető Harald Wester, aki 2004 óta számos vezető pozíciót töltött be a Fiat csoporton belül, most látványosat bukott, igaz, egyelőre felfelé. A helyére a kanadai Reid Bigland érkezik.

Félreállították az Alfa Romeo eddigi igazgatóját
Félreállították az Alfa Romeo eddigi igazgatóját
Távolról sincs vége, olvasson még

Ennyi volt, elköszönhetünk a Fifth Gear-től

május 25., 06:51 Módosítva: 2016-05-26 11:10:11
142

Napokkal a teljesen új Top Gear és hónapokkal a Clarksonék-féle új The Grand Tour előtt úgy tűnik, nem lesz másodvonalas szereplő a gigászok csatájában. Maga Tiff Needell közölte, hogy vége a Fifth Gearnek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Belehúz a Mercedes: négy új villanyautó 2020-ig

május 24., 17:29 Módosítva: 2016-05-25 17:49:13
33

Hirtelen lépne nagyot a villany B osztály után a Mercedes. Négy új tisztán elektromos autót ígérnek arra a három és fél évre, ami az évtizedből hátra van. Egyelőre nincs szó új modellekről, csak villanyos változatokról hallani. 

Távolról sincs vége, olvasson még

Egy fotó már van az új Nissan furgonról

május 24., 17:27 Módosítva: 2016-05-25 15:03:05
20

A kishaszonjárműves piacra is betört a kortárs marketing-őrület: teaserfotóval hangolja a népet új középméretű furgonjára a Nissan. Íme, ilyen lesz az NV300 szélvédőtől előre.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nagyot nőtt a nagyobbik Scenic

május 24., 13:47 Módosítva: 2016-05-27 13:20:23
68

Már majdnem akkora, mint egy Espace a minden irányba megnőtt új Renault Grand Scenic. A nagyobbik MPV-t is utolérte az idő, ilyen lesz a teljesen új generáció.

Távolról sincs vége, olvasson még

Óriási keretből cserélik le London taxijait

május 24., 11:49 Módosítva: 2016-05-27 13:20:22
211

London légszennyezettség-csökkentést előirányzó céljai komolyak. Van is honnan csökkenteni a brit főváros levegőjének szennyezettségét, az ugyanis egy ideje már a hírhedten katasztrofális Pekingéhez hasonló állapotban van. Boris Johnson korábbi, és Sadiq Khan regnáló polgármesterek ezért drasztikus javulást irányoztak elő, amihez a jelek szerint fontos partner lesz a város taxijait gyártó London Taxi Co., pontosabban annak tulajdonosa, a Geely óriásvállalat.

Távolról sincs vége, olvasson még

Beperelték a BMW-t az i3-as miatt

május 24., 06:11 Módosítva: 2016-05-25 08:19:28
104

Az i3-as vásárlóit képviselő jogi cég szerint komoly veszélyhelyzet állhat elő, amikor a BMW hatótáv-növelővel ellátott járművének akkumulátora lemerül. Ilyenkor az autó sebessége váratlanul esik vissza 70 km/h körüli értékre.

Távolról sincs vége, olvasson még

Durva Cliót főz a Renault Sport?

május 23., 17:33 Módosítva: 2016-05-26 16:36:07
105

A Clio RS ugyan már messze nem a legkeményebb sportos kiskocsi a piacon, de még bőven van benne tuning-potenciál, és ezt nyilvánvalóan a gyáriak is tudják. Épp ezért érdekesek a képek, amelyek egy francia oldalon bukkantak fel, és amelyeken egy agyonszélesített sárga-fekete példány látható. Persze azonnal megindult mindenki fantáziája: vajon mit tudhat egy ilyen látványos Clio változat?

Távolról sincs vége, olvasson még

Halálugrás a körforgalmon át

május 23., 16:22 Módosítva: 2016-05-27 06:36:50
343

Akár a Cobra 11-ből is származhatna a látványos ugrás, amelyet Romániában, Braila városában mutatott be egy 22 éves sofőr.

Távolról sincs vége, olvasson még

Betilthatják a Fiatokat Németországban?

május 23., 14:38 Módosítva: 2016-05-26 12:20:33
282

Már több autógyártó dízelmotorjairól is kiderítette a német közlekedési felügyelet, hogy a tervezők kihasználták a szabályozás kiskapuit, és a motorvezérlés bizonyos fordulatszám és terhelés mellett egyszerűen kikapcsolja a kipufogógáz-tisztító berendezések egy részét. Úgy tűnik, a Fiat dízelekkel kapcsolatban is felmerült a gyanú, hogy nem minden esetben teljesítik a normákat, ráadásul úgy néz ki, nem működnek együtt a német hatóságokkal, így szigorúbb büntetés is szóba jöhet.

Távolról sincs vége, olvasson még

Helyrerántották a Peugeot 3008-as arányait

május 23., 13:31 Módosítva: 2016-05-27 06:36:50
113

Talán nem túlzás azt állítani, hogy a 3008-as nem volt a Peugeot legsikerültebb autója. Valahova félútra szánhatták az egyterűek és városi terepjárók közé, ami elég szerencsétlen arányokat szült. Ráadásul épp egy olyan pillanatban született, amikor a Peugeot épp levetette előző, igazán markáns stílusát, de még kereste a következőt.

Távolról sincs vége, olvasson még