Bemutatták az új VW Passatot

2014.07.04. 11:35 - Hírszerkesztő

A Passat hagyományosan evolúciós termék: olyan autó, amelyen keveset változtatnak modellváltásról modellváltásra, hisz a vásárlók a megszokott értékekhez ragaszkodnak, és a modell így sikeres. Ám most mintha többre törekedtek volna, ha csak egy hajszálnyival is: az új Passat nem simul bele teljesen a kínálatba, van benne néhány önálló ötlet.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Szétesik a Caterham birodalom

2014.07.04. 06:28 - Hírszerkesztő

A Caterham Formula 1-es csapat – amely korábban Lotus néven is versenyzett – soha nem volt igazán eredményes, még annyira sem, hogy a helyezésekért harcolhasson a középmezőnnyel. Ennek ellenére Tony Fernandes talált rá vásárlót, így most megválik tőle. A sportkocsigyárat viszont megtartja, és folytatja a Renault-val közösen elkezdett, C120 jelzésű sportkocsi fejlesztését.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Ilyen lesz a Peugeot csodafegyvere

2014.07.03. 15:54 - Hírszerkesztő

A Peugeot legújabb sportprogramjáról időről időre elszórnak néhány információ-morzsát – ezúttal nem is teljesen érdekteleneket. Kiderült például, hogy mi hajtja a francia versenygépet, és az is, hogy miért mondtak le az összkerék-hajtásról.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Vadiúj amerikai sportkocsi születik

2014.07.03. 15:06 - Hírszerkesztő

James Glickenhaus, egykori filmrendező és forgatókönyv-író, aki később befektetőként is sikeresnek bizonyult, 2006-ban építtette meg első saját autóját a Pininfarinával. Az utolsó Ferrari Enzót vette meg, amellyel azonnal átment a formatervező stúduióba, és rendelt egy teljesen új karosszériát az 1963-as Le Mans versenygép, a Ferrari 330 P3/4 mintájára. Később készíttetett egy versenyváltozatot, már a Ferrari 430 Scuderia alapjaira, ám úgy néz ki, ennyivel nem elégszik meg – a következő lépcsőfok egy teljesen saját fejlesztésű sportkocsi bemutatása.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Zöld utat kapott a VW strand-Bogara

2014.07.03. 13:07 - Hírszerkesztő

Az ős-Bogár jó ötven éve a homokfutó-őrület kiindulópontja volt. Az építők csak lecsavarozták a karosszériát, és a helyére könnyű, nyitott műanyag héjat terveztek. Halványan erre az autó-típusra utalt a Beetle Dune tanulmány, amelyről mostanra kiderült, hogy sorozatgyártásba kerül a nem túl távoli jövőben.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Késik a következő Toyota Prius

2014.07.03. 06:55 - Hírszerkesztő

Az ilyesmit természetesen egy gyártó sem erősítené meg, de a kiszivárgott hírek szerint legalább háromnegyed év csúszásban van a Prius negyedik generációja. A késésnek persze nem csak egy oka van, de az egyik lényeges az, hogy ezúttal nem csak a meglevő rendszer továbbfejlesztéséről van szó: a Prius IV állítólag teljesen új hajtásláncot, és még jobb hatásfokú motort kap, és ennek a finomhangolása nem olyan egyszerű, mint eredetileg gondolták.

Távolról sincs vége, olvasson még »

A legfurcsább jármű BMW-motorral

2014.07.02. 15:38 - Hírszerkesztő

A Gibbs Quadski-ról már korábban is hallottunk: hosszas fejlesztés után tavaly kezdték gyártani, de akkor csak egyszemélyes változat volt elérhető a quad és a jetski behúzható kerekű keverékéből. Mostanra azonban – talán a valós igényeket felmérve – elkészítettek egy második változatot is, a Quadski XL-t, hosszabb tengelytávval és kétszemélyes nyereggel.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Nagy bizonytalanság a Suzukinál

2014.07.02. 14:24 - Hírszerkesztő

A Suzuki igazgatótanácsa nemrég újabb egy évvel meghosszabbította elnök, Oszamu Szuzuki szerződését, annak ellenére, hogy a vállalatvezető már 84 éves. Ám úgy néz ki, az utódlás kérdése még mindig nem megoldott, annak ellenére, hogy mindenki tudja, a stabil vállalatvezetés milyen fontos a cég, és a befektetők számára.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Hellcat: a legerősebb izomautó

2014.07.02. 11:58 - Hírszerkesztő

A Hellcat valószínűleg a valaha volt legerősebb, gyári kivitelű izom-kupé. Lefőzte a Mustang Shelby GT500-at, amely 662 lóerejével eddig a csúcsot jelentette.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Erősebb lesz a legdrágább Bentley

2014.07.02. 06:14 - Hírszerkesztő

Goodwoodban szólta el magát a Bentley új vezérigazgatója, Wolfgang Dürheimer: elárulta, hogy ősszel érkezik a Mulsanne erősebb változata.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Ecclestone beint Monzának

2014.07.01. 17:44 - Vályi István

Csütörtökön nyilatkozott az olasz Gazetta dello Sportnak a Formula-1-et irányító cégcsoportok vezetője, a sportág teljhatalmú ura. Arra a kérdésre, hogy Monza 2016-os szerződésének lejárása után kötnek-e újat, a 84 éves üzletember így reagált:

- A jövő nem túl rózsás. Nem valószínű, hogy meghosszabbítjuk a szerződést, mivel üzleti szempontból már a legutóbbi is egy igazi katasztrófával ért fel számunkra. 2016 után elválnak útjaink.

Az első Forma-1-es futamot 1922-ben rendezték a legendás pályán és 1950 óta csak egyetlen-egyszer - 1980-ban - tartották meg az Olasz Nagydíjat Imolában.

- Ecclestone szavai aggasztóak. - mondta Antonio Rossi, Lombardia tartomány ifjúsági- és sportminisztere. - Mint regionális képviselő, felkértem az olasz kormányt, hogy segítsen nekünk megtartani az Olasz GP-t, amely nem csak a sportág történelmében játszik fontos szerepet, hanem a régió gazdaságára is nagy hatással van.

Ecclestone további kijelentései már csak híg gólyaszéklet-szerűen próbálják kendőzni a tényt, hogy egyértelműen többet akar kihozni a leendő szerződésből. Szerinte a Ferrari tesztpályája, Mugello, lehetne az Olasz Nagydíj helyszíne, ennek persze valós esélye nincs sok, mert komoly befektetéseket kellene eszközölni ahhoz, hogy a Forma-1 odaköltözhessen. A további indoklásból viszont kiolvasható a miért második fele is:

- A televíziós nézettség Olaszországban a legalacsonyabb. Amióta nem megy a Ferrarinak, azóta visszaesett. Ha jól menne a csapatnak, azt mindannyian éreznénk.

Ez a burkolt, enyhe zsarolás-szagú üzenet lehet a válasz arra a levélre, amelyet június közepén írt a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo Ecclestone-nak és amelyben javasolta, hogy a csapatvezetők- és tulajdonosok üljenek le, hogy közösen találjanak megoldást a sportágat sújtó problémákra, melyeknek már a versenyzők is egyre sűrűbben adnak hangot.

Korábban Montezemolo élesen bírált, sokszor nagy nyilvánosság előtt, és ezekben a bírálatokban csak részben játszott közre a tény, hogy a csapatnak most nem megy. Hasonló kijelentéseket több csapatvezető- és pilóta is tett, de a helyzet kezd komolyra fordulni:

„A Forma-1 így nem működik.”

„Az FIA egyszerűen elfelejtette azt, hogy az emberek a móka kedvéért nézik a versenyeket. Senki sem a hatékonyság miatt követi figyelemmel a sportot.”

„Az emberek azért mennek ki, mert jól akarják magukat érezni. Nincs olyan, aki amiatt megy ki a pályára, hogy kísérleti üzemanyagok, vagy gumiabroncsok tesztelését lássa. Ők csak versenyt szeretnének látni, ami a pályán, nem a boxutcában dől el. Hiányzik az igazi show.”

Ezek kemény szavak, Ecclestone nem tudott elmenni mellettük, megadta hát a választ. És most adják mindehhez hozzá a tényt, hogy az idei 24 órás LeMans-i futam előtt felröppent a hír, hogy a Ferrari beléphet a hosszútávú versenysorozatba.

Márpedig Ferrari és Monza nélkül ez a Forma-1 már nem az a Forma-1 lesz.

Kémfotókon a Hyundai következő nagy dobása

2014.07.01. 17:05 - Hírszerkesztő

A Hyundai is beszáll a városi hobbiterepjárók piacára: az ix25-öt tanulmányként már megmutatták, ám most a sorozatgyártmány képei is kiszivárogtak.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Újabb 8,4 milliós visszahívás a General Motorsnál

2014.07.01. 12:34 - Hírszerkesztő

A General Motors gyújtáskapcsoló-balhéja csak dagad, méghozzá elképesztő sebességgel. Csak az idén, az előző hónapokban 16,2 millió autót hívtak vissza, és ez a szám most a bő másfélszeresére nő.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Műanyag rugókra vált az Audi

2014.07.01. 11:33 - Hírszerkesztő

Az üvegszálas műanyag rugóanyagként való felhasználása nem új ötlet, de eddig elsősorban laprugókat készítettek a rugalmas kompozit-anyagból. Ilyen van például a Chevrolet Corvette-ben, méghozzá évtizedek óta. A műanyag tekercsrugók nagy szériás alkalmazásában viszont az elsők közé tartozhat az Audi.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Leleplezték a Škoda Rapid új ellenfelét

2014.07.01. 06:28 - Hírszerkesztő

A kezdettől látszott, hogy amióta újra megjelent Nagy-Britanniában, az kínai kézben levő MG mintha kerülné a közvetlen vetélkedést más márkákkal: ezt úgy érik el, hogy a megszokott kategóriák közé illesztik be saját modelljeiket. Az MG6 legalábbis a Mondeo-Passat és a Focus-Golf kategória közé ékelődik, és mintha az MG3 is az A és a B szegmens közé passzolna. És most itt a harmadik ilyen, besorolhatatlan modell, igaz, sorszám nélkül.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Mérges kisautó az MG-től

2014.06.30. 17:21 - Hírszerkesztő

A kínai hátterű MG-hez nehezen talál vissza a közönség Angliában is, pedig ott komoly hagyományai vannak a márkának. Most azokat célozzák meg, akik szeretik a gyors, sportos autókat.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Egy tankkal Afrikából Angliába

2014.06.30. 15:14 - Hírszerkesztő

Andrew Frankel arra vállalkozott, hogy az észak-afrikai Tangerből Goodwoodba autózik, méghozzá tankolás nélkül. Ez a komp-utakat leszámítva is közel kétezer kilométeres táv, négy ország és három időzóna érintésével.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Ez most már a csúcs-LaFerrari?

2014.06.30. 08:06 - Hírszerkesztő

Egy módosított LaFerrarit fotóztak a Róma környéki Vallalunga versenypályán. Nem kizárt, hogy ez már az FXX.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Levideózták az új Opel Astrát

2014.06.29. 16:28 - Hírszerkesztő

A Nürburgringen körözve videózták a jövőre várt K Astrát. Az ötödik generációs kompakt prototípusát alaposan letakarták, az utcai változatról most sem tudtunk meg többet.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Közel ezer kilométeres körgyűrűt épít Peking

2014.06.29. 10:49 - Hírszerkesztő, MTI/totalcar

Hetedik autópálya körgyűrűjét építi Peking. A huszonkét millió lakosú fővárost körülölelő körgyűrű hossza 940 kilométer lesz.

 
      Dugó Pekingben
Távolról sincs vége, olvasson még »

Jön az eddigi legbrutálisabb Tesla Model S

2014.06.29. 09:28 - Hírszerkesztő

Két hónappal az után, hogy megmutatta előzetes terveit sportossá hangolt Model S-éről, már az éles teszteket végzi az autón a Saleen. A sportautókra szakosodott amerikai műhely sokat remél villanyos tuningjától.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Prémiumot Mexikóból

2014.06.29. 06:54 - Hírszerkesztő

Már jó ideje szivárogtak az információk a Daimler és a Renault-Nissan közötti tárgyalásokról, és arról, hogy a két cég együttműködésében Mexikóban indul majd meg a gyártás. Márciusban egyes források már azt is tudni vélték, hogy a felek megállapodtak, most pedig végre néhány részletet is nyilvánosságra hoztak.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Erre ne menj éjszaka!

2014.06.28. 18:39 - Hírszerkesztő

A szombatról vasárnapra virradó éjszaka többfelé is forgalomkorlátozásokra kell számítani Budapesten. A fővárosban a Mozgás éjszakája rendezvényei miatt lehetnek fennakadások.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Turbót kap a Camaro

2014.06.28. 17:28 - Hírszerkesztő

Új padlólemezzel, négyhengeres turbómotorral és a hetvenes éveket idéző formatervvel érkezhet néhány éven belül a következő Chevrolet Camaro. Ezzel ők is meglépik azt, amit a Ford az új Mustanggal már megtett.

Távolról sincs vége, olvasson még »

Kínának nem kell a villany?

2014.06.28. 11:22 - Hírszerkesztő

Kínában nagyon fontosnak tartják az elektromos járművek terjedését, az államtanács által 2012-ben elfogadott fejlesztési terv szerint pedig 2015 végére félmillió elektromos járművet szeretnének látni az utakon, ezt a számot pedig az azt követő öt évben megtízszereznék. Az ország már ma is az elektromos kerékpárok legnagyobb gyártójának számít, villanyautóból pedig 18 különböző modellt készítenek.

Távolról sincs vége, olvasson még »
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 ... 857