Hírek

Tavasszal jöhet a legkisebb bakancsos VW

2013. február 10., 15:09 Módosítva: 2013.02.10 15:09
14

A Volkswagen ugyan elsőre nem aratott osztatlan sikert az Up! névre keresztelt városi kisautóval, de nem adják fel, és szorgosan próbálkoznak. Az már korábban kiszivárgott, hogy ötajtós és Cross-változat is készül belőle, de eddig arra lehetett számítani, hogy a megemelt hasmagasságú verziót csak ősszel mutatják be a németek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elkészült a tizenöt milliomodik Škoda

2013. február 10., 13:40 Módosítva: 2013.02.10 13:40
53

Igazi mérföldkőhöz érkezett a Škoda, mely idén ünnepli fennállása száztizennyolcadik évfordulóját: a mladá boleslav-i üzem gyártósoráról legördült a cseh gyártó tizenöt milliomodik autója. A jubileumi darab egy 2013-as Octavia lett, mely a gyár tulajdonában marad – a cesanai Skoda Technológiai Központban teljesít majd szolgálatot.

Távolról sincs vége, olvasson még

Így ünnepel a Porsche

2013. február 10., 09:32 Módosítva: 2013.02.10 09:32
113

Abban, hogy a Porschét a világ egyik legnagyobb, legsikeresebb sportkocsigyártójaként tartjuk számon, elévülhetetlen érdemei vannak a 911-esnek. Az emblematikus modell első példánya 1963-ban gördült ki a gyárból, azóta több mint 820 ezer darab készült belőle. A Porsche úgy döntött, méltóképpen megünnepli a legenda születésének ötvenedik évfordulóját.

Távolról sincs vége, olvasson még

Biztosításkötés az autóból

2013. február 10., 06:22 Módosítva: 2013.02.10 06:22
4

Mobiltelefonon köthető utazási biztosítást dolgozott ki az Union Biztosító és a magyarországi Generali csoporthoz tartozó Európai Utazási Biztosító (EUB) a három mobil szolgáltatóval.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jövőre érkezik az otthon tölthető BMW?

2013. február 9., 19:12 Módosítva: 2020.08.04 11:18
11

Több helyről kiszivárgott, hogy a BMW-nél már folyik a teljes 5-ös széria ráncfelvarrása. Beleértve a szedán, a Touring illetve a Gran Turismo modellt is. Ezek mindegyikének jövőre kell megérkeznie a piacra, ha a gyár tartani akarja magát a négy éves életciklushoz.

Távolról sincs vége, olvasson még

Részletek a Nissan legújabb sportautójáról

2013. február 9., 16:45 Módosítva: 2013.02.09 16:45
7

A 370Z Nis-san Mo-torsport megmutatta 2014-es arcát. A tuningnak köszönhetően a 3.7 literes V6-os motorjából a széria 328-ból 350 lóerőt hozott ki a versenyrészleg, a nyomaték pedig nyolc newton méterrel nőtt meg. Emellett kapott egy jelentősebb szénszálas lökhárítócsomagot, mely az igényeknek megfelelően nagyobb leszorítóerőt és sportosabb megjelenést biztosít.

Távolról sincs vége, olvasson még

Amerika egyik ikonja is Genfben érkezik

2013. február 9., 14:23 Módosítva: 2013.02.09 14:28
5

A 2014-es Chevrolet Corvette Stingray kabrió világbemutatójára már csak heteket kell várni. A napvilágra került, nem hivatalos képek alapján valószínű, hogy az amerikaiak tartják magukat az előző szériánál bevált szövettetőhöz a keménytető helyett ennél a modellnél. Emellett úgy tűnik, elhagyják a hátsó, autónyi széles légterelőt a letisztult forma érdekében.

Távolról sincs vége, olvasson még

Képeken a legerősebb Ferrari

2013. február 9., 09:59 Módosítva: 2013.02.09 09:59
19

A Ferrari leendő zászlóshajójának fejlesztése az utolsó fázisba ért. Az F150 kódnevű autó minden bizonnyal a legvadabb utcai modellek közé kerül majd. Bár a Ferrari még szűkszavúan nyilatkozott az adatokról, azt már tudni lehet, hogy a V12-es motor mellé még HY-KERS rendszer is tartozik. Ez a hibrid kinetikus energia visszanyerő rendszer 2010-ben debütált, azóta pedig látványos fejlődésen ment keresztül. A hírek szerint az olaszok az első körben elvárt 30 % helyett mintegy 40 %-os széndioxid kibocsátást tudnak megtakarítani a rendszerrel vegyes üzemben, ami tetemesnek számít.

Távolról sincs vége, olvasson még

A villanyautónak vége

2013. február 9., 06:31 Módosítva: 2013.02.12 11:37
29

Néhány évente újabb divatőrület merül fel az autóiparban. Volt már a jövő autója atommeghajtású, gázturbinás, Wankel-motoros, kétütemű és üzemanyagcellás, az utolsó öt év pedig az elektromos hajtás bűvöletében telt. Úgy látszott, az autógyárak kötelezőnek érzik, hogy villanyautókat fejlesszenek, még azelőtt, hogy kiderült volna, mekkora az igény a vásárlók részéről. A lila köd azonban felszállni látszik: az eladási számok kijózanították a gyártókat.

Távolról sincs vége, olvasson még

Óvatosan bátor a Citroen

2013. február 8., 17:35 Módosítva: 2013.02.08 17:35
1

A kémfotókat látva arra számítottunk, hogy a Genfi Autószalonon már a C4 Picasso új változatával szembesülhetünk, de kiderült, hogy a franciák ennél óvatosabban állnak a dologhoz. A furcsa formatervű autót egyelőre csak tanulmányként állítják ki, Technospace néven, hogy ezzel is teszteljék a várható reakciókat. Az óvatosság nem véletlen: a jelenlegi piaci viszonyok között a gyártó nem engedhet meg magának egyetlen tévedést sem.

Távolról sincs vége, olvasson még

BMW 4-es kupé, részletesen

2013. február 8., 15:29 Módosítva: 2013.02.08 15:29
62

A 4-es BMW, mint az előző 3-as kupé, amely csak a padlólemez szintjén egyezett meg a szedánnal és a kombival, már korábban bemutatkozott koncepcióként. Az árusított modell alig különbözik az ott megjelent szériagyártmánytól: legfeljebb a felnik, a fényszórók belső felépítése és néhány díszítőelem változik, ha a BMW tartja magát korábbi szokásaihoz.

Távolról sincs vége, olvasson még

Brutálisan búcsúzik a régi Golf

2013. február 8., 15:18 Módosítva: 2013.02.08 15:18
10

A hatos Golf már a múlt, legalábbis ezt gondolhatnánk, hisz a VW érdeke az, hogy a régi, még nem a szabvány MQB padlólemezre épülő modelleket minél hamarabb kivezesse a piacról. Ez azonban nem is olyan egyszerű: amíg el nem készül a hetes Golf nyitott változata, marad a régi vászontetős, amelyet most brutális erejű sportváltozatban is készítenek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Cross GT: reszkethet a Q7?

2013. február 8., 13:12 Módosítva: 2013.02.08 13:12
4

A korábbi rajzok, amelyek a Kia tanulmányautóját ábrázolták, még azt az érzést keltették a szemlélőben, hogy a BMW félthetné tőle az X6-ost. Most azonban kiderült, hogy nem ez a helyzet: a Cross GT nem kupé-fazonú, hanem hatalmas doboz, amelyre lendületes idomokat faragtak a tervezők.

Távolról sincs vége, olvasson még

Készül a leggyorsabb Lambo

2013. február 8., 11:18 Módosítva: 2013.02.08 11:18
4

Kisszériás típusok kiadásához kezdett a Lamborghini hat évvel ezelőtt. Az első a Reventón volt Frankfurtban, amit a Sesto Elemento követett három éve Párizsban, és legutóbb tavaly az Aventador J a Genfi Autószalonon. Nagy titkolózás övezi ugyan, de annyi biztos, hogy idén ismét Genfben jön a következő.

Távolról sincs vége, olvasson még
no

GSR: a legdögösebb Volkswagen

2013. február 8., 06:42 Módosítva: 2013.02.08 06:42
14

Nem először használja a Volkswagen a Gelb-Schwarzer Renner (sárga-fekete versenygép), rövidítve GSR elnevezést. Az első, és eddigi egyetlen GSR a hetvenes évek elején 1303S Bogárból készült. Jó oka volt a gyártónak, hogy ilyen messzire nyúlt vissza. Az előző Beetle csúcsváltozata, az RSI magas ára miatt csúfos kudarcot vallott. Állítólag a mai napig áll néhány a mexikói gyárban az Audi TT technikát használó hathengeresekből.

Távolról sincs vége, olvasson még

Győri gokartos lett a Habsburg sarj

2013. február 7., 16:06 Módosítva: 2013.02.07 16:06
13

Győri gokartcsapathoz szerződött az utolsó magyar király 15 éves dédunokája – írta csütörtöki számában a Kisalföld. A cikk szerint Habsburg Ferdinánd Zvonimir – aki teljesítményével már jogot nyert arra, hogy a világ legjobb 72 juniorkorú gokartosával versenyezzen, és kevesen múlt, hogy nem jutott a döntőbe – az idei szezont biztosan magyar színekben, a Kálmán Motorsport tagjaként küzdi végig.

Távolról sincs vége, olvasson még

Viziv: a Subaru új stílusa?

2013. február 7., 16:02 Módosítva: 2013.02.07 16:02
3

A Subaru autói hagyományosan inkább szokatlanok, mint szépek – különösen az elmúlt években brillíroztak a japán tervezők nehezen emészthető formák előállításában. Ez nyilván az eladásokra is hatással van – nem csoda, hogy ismét új stílust próbálnak, hátha ez most bejön.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megjött a harmadik 3-as BMW

2013. február 7., 14:06 Módosítva: 2013.02.07 14:26
115

Bő negyven év késéssel, de a luxusautók kategóriájában is hódítani kezdett a csapott hátú forma. A kombiknál könnyedebb, de a szedánoknál célszerűbb autókat az Audi A5 Sportback kezdte meghonosítani a középkategóriás prémium-modellek között, és most a BMW is beszáll a versenybe. A 3-as GT nem csak a tető ívében különbözik a négyajtóstól – az alapoktól dolgozták át az autót.

Távolról sincs vége, olvasson még

Rocks: lányos Opel, fiúknak

2013. február 7., 10:58 Módosítva: 2013.02.07 10:58
6

Rüsselsheimben a létező legegyszerűbb receptet kapták elő az Adam Rocks tanulmány elkészítésénél: terepjáró-stílusban alakították át a típust. Valódi terepjárásról persze szó sincs, de ez az ilyen autók tulajdonosait a legritkább esetben zavarja: itt a fellépés a lényeg.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jöhet a szlovák óriás-Bentley

2013. február 7., 06:34 Módosítva: 2013.02.07 06:34
26

Az EXP 9F tanulmány legalábbis megosztotta a közönséget – mi is szörnyülködtünk rajta egy sort – a Volkswagen csoport vezetése ennek ellenére úgy döntött, gyártásba kerülhet a szériaváltozat.

Távolról sincs vége, olvasson még

Képeken az új magyar Suzuki

2013. február 6., 17:12 Módosítva: 2013.02.06 17:12
39

Egyelőre csak úgy emlegetik a gyáriak, hogy ez lesz az új C szegmensbe tartozó crossover modell, azaz afféle hobbiterepjáró-személyautó öszvért kell elképzelnünk. Talán leginkább az SX4 koncepciójára emlékeztet, de egy számmal nagyobb méretben.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jön a legcélszerűbb Civic

2013. február 6., 17:08 Módosítva: 2013.02.06 17:08
142

Úgy néz ki, a Honda az aktuális Civic kínálat kialakításakor az eddigieknél is jobban figyelt az európai piac igényeire. A takarékos kis dízel volt az első jele ennek, most pedig jön a kombi, amely tovább növeli a típus használati értékét – sőt, lehet, hogy az esztétikait is.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kiderült a turbó-átverés

2013. február 6., 14:32 Módosítva: 2013.02.06 14:52
380

Mi itt Európában megszoktuk, hogy a gyár által közölt fogyasztási adatok csak az elméleti lehetőséget mutatják meg, de a valósághoz nincs sok közük. Észak-Amerikában azonban máshogy szocializálódtak a vásárlók: ha kiderül, hogy egy autó többet fogyaszt a katalógus-adatnál, abból könnyen lehet botrány, sőt, akár per is. Ráadásul a fogyasztóvédelem komoly üzlet: ha a népszerű Consumer Reports rosszat ír egy-egy autóról, az az eladásokon is meglátszik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kiszivárgott az ötajtós 3-as BMW

2013. február 6., 11:47 Módosítva: 2013.02.06 11:47
66

A szedánnal az a baj, hogy ha nagy is a csomagtere, nem elég rugalmas, nem tehetünk bele kerékpárt, sem hosszabb lapra szerelt bútort. A kombi – vagy BMW-éknél Touring – formáját viszont nem mindenki szereti. A megoldás évtizedek óta létezik, de a BMW-nél ez csupán a második ötajtós a kínálatban – és az első nem nevezhető épp telitalálatnak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Lepel nélkül az új Citroën

2013. február 6., 05:41 Módosítva: 2013.02.06 06:04
26

A Citroën öt üléses C4 Picasso és a hét üléses Grand Picasso új generációjának fejlesztése az utolsó fázisba ért. Ezúttal takarás nélkül készültek képek a Picassóról, amely valószínűleg már a Genfi Autószalonon látható lesz.

Az ajtókon húzódó hangsúlyos ív optikailag rövidebbre húzza az autót
Az ajtókon húzódó hangsúlyos ív optikailag rövidebbre húzza az autót
Távolról sincs vége, olvasson még