Bejutottam a szentgotthárdi gyárba, bár nem mindenki örült neki. A névtáblám átadásakor már figyelmeztető megjegyzést kaptam, hogy inkább ne tegyem ki, ha be szeretnék jutni. Nem tudom, mivel érdemeltem ki ezt a státuszt az Opelnál.
A Jaguarnál több évtizedes ígérgetés után végre tényleg elkészült az E-Type szellemi utódjának szánt sportkocsi végleges változata. Most meg is nézhetjük, milyen lett a végeredmény – egy kiszivárgott katalógusfotónak köszönhetően.
Egysávos, kivilágítatlan mellékúton visznek, ismeretlen nevű falvakon át, aztán a falvak is elfogynak, és csak a vaksötét erdő marad. A Vivaro fényszórója töredezett szélű aszfalton pásztáz, az utolsó csík térerő is elfogy, már csak a sofőrünk jóindulatában bízhatunk, hogy tényleg az Opel szentgotthárdi gyármegnyitójának a ráhangoló vacsorájára visz minket.
Valószínűleg az Aston Martinnál is rájöttek, hogy teljesen felesleges több, szinte egyforma típust gyártani, így lényegében összevonták a Virage és a DB9 típusokat. A végeredmény valamivel erősebb és gyorsabb lett, de szinte megkülönböztethetetlen az elődöktől.
Mese étterem, a nyolcas út mellett! Tudtam, hogy kell lennie még valaminek az Opel-gyáron kívül, amit össze tudok kötni Szentgotthárddal. Egész úton idefelé hiába turkáltam emlékeim között ráncolt homlokkal, semmi nem jutott eszembe a határ menti településről.
A gyorsan konyuló európai autópiacon a hobbiterepjárók egész jól tartják magukat, és ezt a Volvónál is tudják. Ezért készítettek telekjáró változatot az ötajtós kompakt V40-eshez. Az átalakításokat azonban nem vitték túlzásba, a lényeg a többségnek úgyis a fellépés.
A Shelby American ütötte össze a Mustang GT500 kihegyezett változatát, amelyből csak egy maroknyi készül. Nem csoda: ez az autó alighanem szakértő kezekben is életveszélyes.
A Kia Carens eddig olyan autó volt, amely szinte láthatatlanul közlekedett. A névhez nemigen tudott formát kötni az agy. Pedig a Carens még csak nem is volt csúnya, inkább tökéletesen jellegtelen. Ezen próbáltak most változtatni: az új generáció tulajdonképp egy egyterű Cee'd-nek látszik, és ez egész jól áll neki.
A divatot követni kell, akár van értelme, akár nincs. Ez a szabály az autóiparban is érvényes: az aktuális gumicsontot mindenki teljes erővel rágja, legyen az kétütemű motor, gázturbina, Wankel, üzemanyagcella vagy villamos hajtás. Most ez utóbbi van soron, így a Mercedes is készített egy villamos változatot a B osztályból.
A McLaren komolyan gondolja, hogy ne csak a versenypályán csapjon össze a Ferrarival: az MP4-12C a szupersportkocsik középkategóriájában próbálja megszorítani az olasz gépeket, de már csaknem elkészült az az autó is, amelynek a Ferrari Enzo utódját kell maga mögé utasítania.
A piac gyengélkedése ellenére a Suzuki egyelőre nem adja fel európai terveit, sőt, új modellek bemutatását tervezi, amelyekkel erősítheti saját pozícióit. Könnyen lehet, hogy az új modell is Magyarországon készül majd.
Míg az európai autógyártók egyre nehezebben maradnak talpon, vannak cégek, amelyeknek nem a pénz hiányzik, hanem egy jó név, és a sok évtizedes tapasztalat. Ilyen az indiai Mahindra, amely most a Fiatnál próbál minderre szert tenni.
Úgy tűnt, a BMW a Mini és a Rolls-Royce felvásárlásával be is fejezte a márkák felhalmozását, de a legújabb pletykák szerint a német gyártó is érdeklődik a De Tomaso maradéka iránt. Az olasz céget fénykorában a Ferrari és a Lamborghini ellenfeleként tartották nyilván, és a BMW hátterével újra az lehetne.
Egyelőre csak tanulmány az LF-CC, de nincs miért kételkednünk benne, hogy gyártani fogják. A Lexus először próbálkozik elérhető árú kétajtóssal, de a tervezők érzik, merre érdemes elindulni.
Egyetlen magányos Ferrarit látni is élményszámba megy, nem is beszélve több százról. Most azonban sikerült megdönteni az egy helyszínen jelen levő Ferrarik számát: Silverstone-ban közel ezer jött össze, ami világrekordnak számít.
A Dacia választék eddig kicsit szedett-vedett benyomást keltett: a Franciaországban tervezett Logan és a Brazíliából származó Sandero egész más stílust képviselt. Ez azonban nem marad így: a román márkánál is megkezdték az egységes arculat bevezetését, ami a Logan-Sandero páros egyidejű cseréjével lát napvilágot.
Az Audi idén júniusban, Le Mans-ban mutatta be első dízelmotoros S-modelljét, az SQ5 TDI-t. Az SQ5-be háromliteres, V6-os biturbó-dízel került, melynek legnagyobb teljesítménye 313 lóerő, csúcsnyomatéka 650 newtonméter.
A holland Huet Brothers igazi retró sportkocsi terveit készítette el. A kétüléses, hátsókerék-hajtású autó Coupé névre hallgat, formavilága az ötvenes évek olasz, illetve angol sportautóit idézi, műszaki megoldásai viszont megfelelnek napjaink elvárásainak.
A károsanyag-kibocsátás, és a fogyasztás csökkentése érdekében egyre több autógyár tervezi kisebb motorok gyártását. A BMW Párizsban mutatja majd be a Concept Active Tourer tanulmányt, melybe háromhengeres benzinmotorok kerülhetnek, de a pletykák nem kerülték el az M3-ast sem.
A koreai Ssangyong Motors nem titkolt szándéka, hogy végre olyan modellt alkosson, mellyel Európában is labdába rúghat. A megoldást a hobbiterepjárókban látják – erről tanúskodik a XIV-1 és XIV-2 tanulmány is.
A Bentley határozottan halad az új formairányzat kialakítása felé, ennek részeként pedig máris lecserélték a formatervezési igazgatót, Dirk van Braeckelt. Helyére Luc Donckerwolke érkezik, aki az Octaviától a Gallardóig, több sikermodellen bizonyított már.
Megmutatta a 2013-as modellévre szánt CR-Z-t a Honda. Bár a japánok csak a Párizsi Autószalonon leplezik le a frissített hibrid kupét, néhány gyári fotóból és egy közleményből kiderül, hogy a megújuló modell kívül szolidan, míg a motortérben komolyabban változik majd.
Fehér és fekete változat biztosan lesz az új Mercedes BLS-ből, melyet többnyira Győr és Kecskemét térségében látnak rendszeresen olvasóink, illetve a Nagyvárad téren kollégánk, Ender Gábor. Mint látni fogják, a gyári tesztpilóták néha olyan merészek, hogy csoportosan rajzanak ki ebédelni, dacolnak a próbarendszámos autókat érő rendszeres rendőri ellenőrzésekkel, csak a mérésnek és a tapasztalatgyűjtésnek élnek.
A Mini stílusa sokaknak tetszik, de jóval kevesebbeknek felel meg az autó praktikus értéke. Ezen a problémán segíthet az új modell, legalább részben.
A Mercedesnél már lemondtak a Maybachról, de a Smartról még nem. A márka megújítására készülnek, hátha egy újabb nekifutásra sikerül nyereséget kifacsarni a kisautó-márkából.