Most, hogy a könnyen átméretezhető MBQ struktúra elkészült, nincs akadálya, hogy újabb és újabb modelleket üssenek össze a Volkswagennél, viszonylag kevés pénzből. Az egyik ilyen újdonság egy Polo-méretű szabadidő-autó lesz, amelytől újabb vásárlókat várnak a VW stratégái.
Annak idején nagy várakozásokkal indították be a C30-as gyártását, hisz hosszú évtizedek óta ez volt az első csapott hátú modell a kínálatban. A típus azonban messze nem lett olyan sikeres, mint várták. Most utódjában, az ötajtós V40-esben bíznak a svédek – hátha azt többen keresik majd.
A Koenigsegg néhány hónapja készült el az Agera R BLT nevű csodával, amely valószínűleg a világ legdrágább sportkocsija. Az 1185 lóerős gép alapára is elképesztő, de ez a példány ráadásul teljesen egyedi: a BLT nevű részleg munkája, színezett karbonszál-burkolattal, amely elképesztő minőséget sugall még az ilyen árszintű autók között is.
Korábban csak néhány, katalógusból kifotózott torz képet láttunk a Forester következő generációjáról, de ezúttal a gyár udvarán készült néhány felvétel az előszéria autóiról. Talán az elmúlt évek legjobb kiállású Subaru modellje az új hobbiterepjáró, bár ezzel nem mondtunk sokat.
A Chrysler tuning-részlege, a Mopar vette kezelésbe a Fiat 500-ast, és nem végeztek fél munkát. A Beach Cruiser hibátlan strandautó: dögös, feltűnő és kedves egyszerre.
Még arra sem volt idő, hogy kiderüljön, valójában mennyire versenyképes a Mini Countrymanből épített WRC autó, máris megvonták a gyári támogatást a projekttől. A Prodrive még fejleszt az autón, de már csak annyit, amennyi ahhoz kell, hogy privát csapatoknak adják el a versenygépet.
Hivatalos személy elleni erőszak miatt indult eljárás egy 17 éves fiú ellen Zalában, aki 16 éves társával menekülni próbált egy autóval a rendőrök elől, majd elfogásakor a rendőr kezére csapott egy ajtót - közölte a Zala Megyei Rendőr-főkapitányság hétfőn.
Amerikai felmérések szerint évente közel háromszáz haláleset és 18 ezer sérülés írható a tolatásos balesetek számlájára. A modern autókban ugyan már találhatók olyan biztonsági felszerelések – kamerarendszerek -, amelyek megkönnyítik a sofőr dolgát, de a jelek szerint ezek még mindig nem jelentenek megoldást a problémára.
Szorosabbra fűzné kapcsolatát egymással a Fiat és a Suzuki. A két vállalat együttműködése nem példa nélküli, hiszen az olaszok Sedici néven saját logójukkal is árulják a Suzuki SX4-et, míg a japán gyártó dízelmotorokat vásárol a Fiattól.
A Renault a közelmúltban mutatta be a Clio legújabb generációját, mely elődjéhez képest kissé megnőtt, formaterve dinamikusabb lett – bár külleme megosztja az autós szakírókat. A Renaultsport jóvoltából sportos változat is készül, de úgy tűnik, még tovább morcosítják a kis Cliót.
Újra előkerült a már-már elfeledett AG Excalibur. Az autónak, amely egy aránytalan játékautó életnagyságú változata is lehetne most egy neves árverésén próbálnak vevőt találni.
Egy figyelemre méltó fényképet közölt a napokban egy holland portál. Az eddig utcai teszteken, álcázott formában, vagy látványterveken mutatkozó M6 Gran Coupe most egy – látszólag lesből elkapott – gyári fotón, leplezetlenül látható.
A legfrissebb pletykák szerint egy Európában létrehozandó vegyesvállalat tervén dolgozik a General Motors és a PSA Peugeot Citroen.
A három luxusmárka mindegyike a Volkswagen pénztárcájából költhetne új modellekre, de úgy néz ki, Wolfsburgban rendesen meghúzták a nadrágszíjat. Nem csak az olyan rétegmodellek elkészítéséről mondanak le, mint az Audi Quattro vagy a Volkswagen Bully törpebusz, de luxusmárkáik kínálatának bővítését is elhalasztják.
A Mercedesnél láthatóan minden lehetőséget megragadnak, hogy tovább bővítsék a kínálatot. A G osztály kult-státuszát is megpróbálják meglovagolni egy kisebb és olcsóbb, de hasonlóan markáns stílusú modellel.
A sikeres futót leggyorsabb sportkocsijával igyekszik összekötni a japán gyártó a vásárlók fejében. A bajnok így összehozhatja saját GT-R-jét, amelyet aztán bárki megvásárolhat majd.
Néhány éve még tízből négy autó ezüst fényezést kapott – ma már a fehér az új divatszín. A valódi színeket azonban még mindig nem szeretik a vásárlók: négyből három autó fehér, fekete vagy valamilyen szürke.
Ma már a szabadidő-autók közt is dúl a teljesítmény-verseny: ötszáz lóerő nem elég, ha a vetélytársak többet kínálnak. Alighanem ez az oka, hogy a Porsche tovább izmosította a Cayenne-t: az új csúcsváltozat, a Turbo S megérkezett.
A világ nagy részének egyszerűen túl drágák a Volkswagen csoport autói, és ezen szeretnének változtatni a vállalat vezetői – a kérdés csak az, hogy hogyan és mikor. Először is egy olyan márkanév hiányzik, amely a Daciához hasonlóan hiteles lehet az olcsó autógyár szerepében.
A Lamborghinihoz hasonlóan az ATS megszületése is Enzo Ferrari rossz modorának köszönhető. Jó szakemberek alapították, mégsem létezett sokáig. Egyetlen utcai autóját, a 2500 GT-t azonban máig a legformásabb középmotoros sportkocsik egyikének tartják – nem csoda, hogy néhány olasz befektetőnek eszébe jutott feltámasztani.
A kezdetek óta alig változott valamit a minimalista sportkocsi, legalábbis jellegét tekintve, de a részleteket időről időre tökéletesítik. A legújabb változat a 3.5-ös verziószámot kapta, és számtalan apró fejlesztést tartalmaz a korábbi 3.0-hoz képest.
Bár eredetileg nem tervezték, mégis gyártásba kerül a Polo R, a Volkswagen rali-programjával párhuzamosan. Az autó a Golf GTI hajtásláncát örökli, így a kategória legerősebb modellje lehet.
A Batman egyik legfontosabb kelléke – a kosztümön és a mindenre alkalmas szerszámövön kívül – a sugárhajtású szuperautó. Végülis egy szuperhős mégsem járhat valami szürke tömegautóval. Vagy mégis? A Kia most bemutatta az Optima gothami változatát.
Még májusban kért csődvédelmet a Lola, de mostanáig volt remény, hogy a csődbiztos új befektetőt talál, amely kiegyenlítené a tartozásokat és újra nyereségessé tenné a nagy nevű vállalkozást.
Számos oka van, hogy a Mercedes elvesztette vezető szerepét a prémium-kategóriában, de mind arra utal, hogy a csillagos márka nem alkalmazkodik elég gyorsan.