Nem lehet túlbecsülni az F-type jelentőségét a Jaguar jövőjét illetően. A kis kétüléses sportkocsival a Porsche Boxsternek állítanak ellenfelet, és hasonlóan tekintélyes mennyiséget szeretnének eladni belőle. Épp ideje volt, hogy a Párizsi Autószalon élőben is bemutatkozó modellről kiszórjanak egy rendes képsorozatot, amelyen minden oldalról megnézhetjük az E-type szellemi utódjának mondott roadstert.
Míg az európai gyártók többsége nem nagyon rejtegeti a prototípusait közúti teszteken, a japánok szeretik inkább csendben elvonulva intézni a jövőbeli modellek fejlesztését. A Subarunál annyira jól sikerült a titoktartás, hogy az új Forestert először egy kutyafuttában lefotózott japán prospektusban köszönthetjük.
Nem veszélytelen dolog gyári tesztpilótának lenni – ezt mutatja ez a szombati eset: egy prototípus tesztelése során lelte halálát a BMW egyik tesztelője.
A Daihatsu Európából ugyan kivonul, de autót építeni azért nem felejtettek el. Ezt demonstrálja az UFC tanulmányautó, amely kis méretei ellenére akár hat személy szállítására alkalmas. A neve is a kivételes használati értéket hangsúlyozza: a rövidítés jelentése magyarul ultracélszerű tanulmányautó.
Stuttgartban tervezik, de Angliában gyártják majd a Mercedes egyik legnagyobb luxusjárművét. A Granturismo szárazföldi járműnek persze túl nagy volna – tengereken és tavakon szállíthatja dúsgazdag tulajdonosait.
A BMW sportos óriásaival komoly a baj a gyáriak szerint. Aki az alkatrészcseréig használja saját M5-ösét vagy M6-osát, a motor épségét kockáztatja – legalábbis Amerikában.
Egy katari ügyfél nemrégiben megkérte a Rolls-Royce-t, hogy készítsen neki egy egyedi változatot a Ghostból. Az eredmény megosztó lett, de talán nem is az egyhangú elismerés volt a britek célja a munka alatt.
A Toyota Motor Corporation bejelentette, hogy hétfőn mind a kilenc kínai üzemében folytatódik a termelés. A leállásra az országban tapasztalt Japán-ellenes tüntetések miatt volt szükség.
Az EV-k gyártására specializálódott Lumeneo sem marad újdonság nélkül a napok múlva induló Párizsi Autószalon. Az aprócska vállalat négyüléseséből, a Neomából épített roadstert.
Az autógyárak a szigorú károsanyag-kibocsátási normák miatt egyre gyakrabban cserélik nagyköbcentis motorjaikat kisebb lökettérfogatú turbómotorra. A feltöltőknek viszont még ma is akadnak hibáik – ilyen a turbólyuk is, melyet eddig nem sikerült teljesen kiküszöbölni. Erre a problémára jelenthet megoldást az elektromosann vezérelt turbófeltöltő.
A Maserati a Párizsi Autószalonon mutatja be a nagyközönségnek a GranCabrio MC Stradalét, melyről eddig csupán egyetlen, semmitmondó teaser-videót adtak ki, melyen az autónak egy apró részletét sem láthattuk.
A tervek szerint a Párizsi Autószalonon mutatta volna be a ráncfelvarrott CR-Z-t a Honda, ám szép csendben elvitték Indonéziába is. Bár a kiállított autó zárva volt, a külső változások így is egyértelműek: a kupé átdolgozott első lökhárítót és hűtőrácsot kapott, a fényszórókat is újratervezték.
Egy második autógyár építésével növelné jelenlétét Kínában a Fiat. Az olaszok az ázsiai terjeszkedéssel próbálnák meg ellensúlyozni európai veszteségeiket.
A Párizsi Autószalonon bemutatkozó Pacemannel már héttagú lesz a Mini modellpalettája, de a BMW-csoportnál nem érik be ennyivel. Három új típust is terveznek, szokatlan irányba bővítenék kínálatukat.
Meglepő célokkal állt elő a Honda első embere, Takanobu Ito. A japán márka vezére a vállalat közeljövőbeli tervei kapcsán nemrég arról beszélt, hogy a Honda 2017 márciusára kétszer annyi járművet értékesít majd, mint amennyit a tavalyi évben sikerült. Ezt az óriási növekedést új modellekkel, és számos fejlesztéssel igyekeznek majd elérni.
Órákkal az új A3 Sportback bemutatása után, az Audi felfedte a következő S3-ast is. Ugyan a két változat hivatalos bemutatója csak jövő héten, a Párizsi Autószalonon lesz, sok titkolni valót nem hagytak a premierre.
A Toyotánál átdolgozták a hétüléses Versót, és bár az alapok megmaradtak, a japán mérnökök alaposak voltak.
A legtöbb autógyártó egyszerűen oldja meg a háromajtós-ötajtós kérdést: ugyanarra a karosszériára vágnak két hosszabb, vagy négy rövidebb oldalajtót. Az Audinál azonban nem elégedtek meg ennyivel: az A3 Sportback karosszériáját teljesen átszabták a háromajtóséhoz képest.
Az közvetett jelekből is jól látszik, hogy Európában nagy mértékben csökkent az autók iránti kereslet. A Peugeot, az Opel és a Ford is jelentős veszteségekről számolt be – a nyers számok ismeretében ezen nincs is mit csodálkozni.
Miután megtörtént, aminek meg kellett történnie, eljutottunk az érdemi részhez: körülnézhettünk az új flex gyárban. Valóban nem egy futószalagot kell elképzelni, kisebb csoportokban állnak a gépek. A szerelők fesztelenül álltak modellt, büszkén tették dolgukat, még ha csak a színház kedvéért is, hiszen még csak a próbagyártás megy, és azt is leállították.
Egy hajlékony kötéltáncos hölgy szemléltette látványosan, milyen rugalmas lesz majd a flex motorgyár, majd egy robot nem kevésbé akrobatikus bemutatója alkotta a folklórt az avatón. De mindenki a nemzeti színű szalagra várt már.
A rövid mondatok mindig ütnek. Miniszterelnökünk tehetséges szónokként nem felejtette el megemlíteni, mennyire népszerű nálunk az Opel, útjainkon állítólag ebből a márkából fut a legtöbb. Elismerjük, és becsüljük meg az Opelt, és dicsérjük meg a munkásokat, hiszen az ő teljesítményüknek köszönhető a mostani beruházás - így végződött az ünnepélyes beszéd.
Orbán Viktor, aki az alapkőletételnél is jelen volt, örömmel emlékezett vissza az első kapavágásra, és boldogan konstatálta, hogy a németek betartották ígéretüket.
Feszült várakozás előzte meg Orbán Viktor érkezését, a délre kihirdetett kezdés után minden perc vánszorogva telt. A bejárathoz felsorakoztatott srácok már nem bírták az ácsorgást, kókadoztak, leguggoltak, amíg valaki fel nem hessegette őket. A szépen felsorakoztatott fizikai állomány fegyelmezettebben bírta a várakozást, legfeljebb a csajokat stírölték lopva. Igazából az ő ünnepük ez, és mindannyian örülünk, hogy ilyen jól végezték a dolgukat, aminek következményeként ide hozták a flex gyárat.