Amióta a gyártók zsebére is megy az autók fogyasztása, a háromhengeres motorok ismét reneszánszukat élik. Az 1000-1300 köbcentiméteres kategóriában ezek kínálják a legjobb kompromisszumot a tömeg, a fogyasztás és a gyártási költségek szempontjából. Nem csoda, hogy a Citroennél is háromhengeressel váltják le az elavult benzines alapmotorokat.
Rosszul nyíló légzsákokkal, leálló motorokkal és a guminyomásra vonatkozó hibás adatokkal veszélyeztette vásárlóit a Volvo. Hét típust - köztük a C70-et, az S80-at és az XC70-et - érintett az a nyomozás, amely során késedelmes visszahívásokat tárt fel az autók biztonságát ellenőrző hatóság az Egyesült Államokban.
Alejandro de Tomaso nyilván nem ilyen sorsot szánt saját autómárkájának, amelyet a 70-es évékben még a Lamborghinivel és a Ferrarival emlegettek egy lapon. A hírnév azonban elkopott, és a cégalapító halála óta pedig tetszhalott állapotban van.
Itthon sem ismeretlen az olcsó, raklapról leesett Audi vagy Suzuki alkatrész, de ezúttal Ausztráliában derült fény egy nagyobb lopási ügyre. Odaát nem néhány marék patent és alátét tűnt el: mintegy 180, Kanadából importált V8-as motornak és több tucatnyi sebességváltónak kelt lába a Holdentől.
Sajátos módját eszelte ki a Nissan az elektromos autók népszerűsítésének. The Big Turn On elnevezésű kampányuk részeként kaszkadőrt ültettek a Leafbe.
Az egyetlen Európában kapható Honda kupé, a CR-Z fazonra ugyan egész sportos, de a hibrid hajtáslánc nem durran szét az erőtől – azok a Hondák rég eltűntek, amelyek az esetek többségében sokkal többet tudta, mint sofőrjeik. Ez a biztonságos megközelítés, de itt a bizonyíték arra, hogy a Hondánál tudnának vérbeli sportkocsit fejleszteni, ha ez lenne a feladat.
A Volkswagen és a Porsche az elmúlt öt évben zavaros pénzügyi manőverek révén keveredett össze, de rövidesen kitisztul a kép, és minden a helyére kerül.
Egy félreeső sátorba vezettek be Goodwoodban, az istállók között, hogy aztán elkobozzák a Nikont és a telefonomat is. Aláírtam egy papírt, amin már nem tudom, mi állt. Majd kisvártatva udvariasan belöktek a német mérnökök közé, hogy megmutassák minden idők legdrágább Porschéjének a végleges formáját.
Az Audi fantasztikus győzelmi sorozata véget érhet Le Mans-ban, ha igazak a hírek. A Porsche visszatérésével egy időben az ingolstadtiak kiszállnának a hosszú távú versenyzésből, és más sorozatokban keresnék a siker lehetőségét.
A BMW-nél már korábban is felvetődött egy elegáns, mégis praktikus prémiumautó elkészítésének gondolata, ám az első próbálkozás, az 5-ös GT nem aratott sikert. Most a Mercedestől meríthetnek ötletet, nagy csomagterű luxuskombival rukkolnának elő.
A Pikes Peak-en évek óta mindig a nyár közepén kerül sor a híres hegyi felfutóra, és ahogy minden évben, több száz induló készülődik elképesztő csodajárművekkel, hogy megpróbálja megdönteni a pályarekordot. Az idén azonban csak augusztus közepén rajtolhat a mezőny, mivel a környék életveszélyessé vált a napokban.
A Fiat 500-as köré teljes modellsorozat készül: az ötajtós 500L után itt az 500X, a Mini Countryman olasz megfelelője. Az eredeti 500-as kedves stílusából persze nem maradt sok, de az X ettől eltekintve meglepően jó kiállású autó.
Eddig csupán egyetlen sportkocsi egyetlen változata készült a McLarennél, de most bemutatták a másodikat, az MP4-12C Spidert, amely épp most, a gatyarohasztó kánikulában mutatja meg legjobb oldalát.
Az első Möbius valószínűleg a legszánalmasabb autógyártási próbálkozás volt az elmúlt évtizedben. Sufniban kalapált formája, kukázott műszaki megoldásai előtt értetlenül állt a világ, még úgy is, hogy tudtuk, a cél az afrikaiak közlekedési eszközhöz juttatása. Azóta feljebb léptek egy szinttel: most már nem amorf a jármű, csak egy csúnya doboz.
A japán vállalat a Swift, az SX4 és az Alto révén már jelen van Kínában, májusban a tizenharmadik legnépszerűbb márka volt az országban. A három- és ötajtós Vitara azonban alulmaradt japán riválisaival szemben, a Kizashi pedig még gyengébben teljesített, viszont jön a megoldás: a helyben gyártott Kizashi, amely kifejezetten olcsó lehet.
Nemrég még csupán egyetlen képen láthattunk a Renault következő slágernek szánt modelljét, de a Renault időközben hivatalosan is közzétette az első fotókat és információkat a Clio negyedik generációjáról. Kiderült, hogy nem csak sportos formájával és korszerű motorjaival próbál a konkurencia fölé kerekedni az újdonság, de a számítástechnika csodáiból is előnyt próbáltak faragni a franciák.
Ahogy az várható volt, az AMG a vadonatúj Mercedes CLS Shooting Brake sportváltozatával is elkészült. A szabvány technikának persze majdnem mindegy, hogy milyen karosszériába kerül, mindenből vadállatot csinál – itt egy újabb bizonyíték.
Az örökös szenátor, és a Carrozzeria Pininfarina elnöke hosszú és eredményes évtizedek után távozott az élők sorából.
Az idén ősszel, a Párizsi Autószalonon mutatkozik be a Renault egyik legfontosabb újdonsága, amely évekre meghatározza majd a márka szereplését az európai piacon. Tudatában is vannak ennek a tervezők, ezért igyekeztek látványossá tenni a negyedik generációt.
Azt már tudjuk, hogy az új kisautó neve Opel Adam lesz, tisztelgésül a vállalat alapítója előtt, de a lényegről eddig nem árultak el semmit. Pedig az Adam esetében a fellépés lesz a döntő. Csak úgy érhetik el, hogy a drága kisautó sikeres legyen, ha a formával is megragadják a vásárlókat, akár a Fiat 500 vagy a Mini.
Egyszerű, vicces hangú, formás és olcsó csöppség – ez volt az eredeti 500-as, de eddig nemigen volt hasonló modell a kínálatban. A típust nagyrészt négyhengeres motorokkal kínálták eddig, az egyetlen kivétel, a 900-as TwinAir változat pedig turbófeltöltővel és 85 lóerővel készült. Most azonban elkészült az eddigi legegyszerűbb változat, amely hangulatban talán még felül is múlja a korábbiakat.
Már úgy nézett ki, a fejlesztés végső stádiumában jár a Mercedes az SLC-vel, amellyel az Audi R8, a Jaguar F-Type és a Porsche 911-es kategóriájában próbálta volna megvetni a lábát a stuttgarti gyártó.
A Nissan GT-R előző generációi is arról voltak híresek, vagy inkább hírhedtek, hogy a motor teljes cseréje nélkül is kihozhattak belőlük ezer lóerő feletti teljesítményt. Úgy néz ki, a jelenlegi generáció is hasonlóan jó tuning-alany, legalábbis erre utal az amerikai Switzer Performance legújabb átalakítása.
Egy hónapja annak, hogy két kínai egy Minivel nekiállt centinként lefaragni a párhuzamos parkolás világrekordját. Sikeres kísérletükről egy látványos videó került az internetre, melyben már csak a rekordok sorát látni. Az ázsiai csapat most egy újabb videóban azt is megmutatja, hogyan készültek a csúcsdöntésre.
Egy jól kitalált videóval népszerűsíti a nemrégiben feltámasztott Alpine sportkocsi-márkát a Renault. A franciák a régóta várt Alpine 110-50-est küldték el az Alpok hajmeresztő útjaira, annak szellemi elődjével, az Alpine 110 Berlinette-tel, és a gyár legendás versenyzőjével, Jean Ragnottival együtt.