Különös hírek láttak napvilágot nemrég, méghozzá két, egymástól független forrásból egy időben. Ezek szerint ismét próbálná megvenni a Saabot a kínai Youngman, méghozzá mintegy 730 millió dollárnak megfelelő összegért. A kérdés az, hogy nem csúsztak-e le az üzletről, mivel a felszámolók állítólag már elkezdték értékesíteni a gyár egyes részeit.
A skandináv országokban régóta dühöng a bioetanol-láz, ami nem is csoda: a fakitermeléseken keletkező forgács és egyéb hulladék kiváló, lényegében ingyenes alapanyag. Nem csoda, hogy a szeszhajtású Ferrari is egy norvég cégnél jött világra.
A 2011-es évben ismét megkeveredett az autógyártók globális sorrendje. Bár a pontos számokat még nem hozta mindenki nyilvánosságra, úgy néz ki, tavaly az amerikai GM adta el a legtöbb autót – 9,02 millió darabot világszerte. A második a Volkswagen lett, bő 8 millió autóval, a Toyota pedig a harmadik helyre csúszott, 7,8-7,9 millió eladott autóval.
A Mitsubishi nincs jó anyagi helyzetben, így nem túl gyakori, hogy új modellt mutatnak be. Ezért is igyekeznek némi feltűnést kelteni, ha mégis elkészülnek egy-egy modellel.
A Volkswagen harmadszor fut neki, hogy sikeres városi kisautót készítsen. Eddig nem jött össze, de az Up!-nak van még egy ütőkártyája.
Eddig csak hallottunk róla, most azonban már láthatjuk is a Toyota új versenyautóját, amellyel Le Mans-ban szeretnének indulni méghozzá már az idén. A képek önmagukban is érdekesek, de az igazi különlegességre az autón olvasható egyik felirat utal.
Egy japán kutatónak köszönhető az új megoldás, amellyel megakadályozható, hogy egy idegen csak úgy elhajtson drága autónkkal. A találmány legnagyobb erénye, hogy szükségtelenné teheti a kulcsot, távirányítót, kártyát, vagy bármit, amire eddig az indításhoz szükség volt.
A Detroit Motor Show-n mutatta be a Falcon Motor Sports a tanulmányautóját, amellyel a Ferraritól és a Lamborghinitől szeretné elcsábítani a vevőket. Alapötletük, hogy egy nyersebb, keményebb szupersportautót gyártanak, ráadásul olcsóbban, mint a konkurencia.
Nem lehet sikertelenséggel vádolni a Peugeot hosszú távú versenyzési programját, mégis kivonulnak a sportágból, mégpedig azonnal. Sajtóközleményükben a kedvezőtlen gazdasági környezetre hivatkoznak.
Világszerte 235 ezer Minit hív vissza a BMW, mert a turbófeltöltő kiegészítő vízszivattyújának elektronikája túlmelegedhet.
A milánói karosszériaépítő cég abból az alkalomból szabta át az kis Fiatot, hogy a típust Észak-Amerikában is forgalmazni kezdték. A limuzin-építészet három nagy irányzatát dolgozták fel: készült egy nyitott változat, amelyből derékig kilóghatnak az utasok, egy könnyed esküvői modell, és egy fekete elnöki kivitel.
Nem egy dizájncsoda a Renault kompakt buszlimuzinja, a Scénic és a Grand Scénic, viszont vezeti a szegmens európai eladási statisztikáit. Az alig kétéves harmadik generációt ennek ellenére frissítették: új orrot és gizdább motorokat kap a 2012-es modellévre.
A Jaguar is igazodik a piac igényeihez: a vásárlók egy jelentős részének egyre inkább a fogyasztás az elsődleges, így az XF-ből is elkészült egy kifejezetten spórolós változat. A 2,2 literes turbódízel motor régi ismerős, de ezúttal nem teljesítményre optimalizálták.
Úgy tűnik, hiába indult mozgalom a Saab gyári múzeumának megmentésére Svédországban, a felszámolóknak semmi más nem számít, csak a pénz. Így a páratlan gyári gyűjtemény könnyen szétszóródhat a világban.
A kétliteres TDI-motor hibája miatt hívják vissza tömegesen a Volkswagen-csoport 2009 és 2012 között gyártott személyautóit. A hiba összesen hét VW-modellben, valamint több Audi és Skoda típusban fordulhat elő.
Egykor népautó volt minálunk a Swift Sedan, de amióta a típus mokány és gömbölyded, már csak három és ötajtós kivitelben kapható Európában. Nem így Indiában, ahol a szedán forma elengedhetetlen az üzleti sikerhez: ott 2008 óta kapható a lépcsős hátú kivitel is, Swift DZire néven.
A Nemzetközi Olimpiai Bizottság határozott: felvette az elismert sportszövetségek közé az FIA-t, amely az autósport elsőszámú szervezője világszerte. Ezzel megnyílt annak a lehetősége, hogy az autóversenyzés is az olimpiai számok közé kerüljön.
Az Jaguar egyik nagy bukásaként tartják számon az XJ 220-ast, de ebből is létezik olyan példány, amely mára még értékesebb lett, mint egykor volt. Az S a versenypályára szánt változat utcai használatra is alkalmas leszármazottja – a korabeli szabályok szerint hat példány készült belőle összesen. A kérdéses példány azonban ezek közt is különlegességnek számít.
A Renault kénytelen alaposan átszabni a típusválasztékát. Egyrészt néhány modellje nem megy úgy, mint szerették volna, másrészt a Mercedesszel való együttműködés mellékhatásaként bizonyos típusok szerepe is megváltozik a palettán belül. Így adódott egy új rés a kínálatban, amelyet az egykori sikermodell, az R5 utódjával tömhetnek be.
335 Li néven, kizárólag Kínában kapható változatot dob ki a BMW áprilisban a legújabb 3-as modellhez.
A Panamera egy érdekes változatával állt elő a Porschék átalakítására szakosodott Ruf nevű német tuningműhely. A Ruf egy megnyújtott, limuzin-szerű kivitelt készített az S változatból, melyhez a kínai vásárlók miatt nagy reményeket fűznek.
Harmincegy százalékkal növelte eladásait 2010-hez képest a Rolls-Royce tavaly, ezzel 107 éves fennállása legsikeresebb évén van túl a brit márka.
Elkészült csomagjával a Vorsteiner a legújabb Continental GT-hez. A tuningcég kedvcsináló képek tucatjával árasztotta el az internetes oldalakat készülő autójáról az utóbbi hetekben, most azonban leleplezték a végleges változatot.
A Juke és Leaf után, most a Micrához is elkészített egy sportváltozatot a Nissan házon belüli tuningrészlege, a Nismo.