Nem lehet sikertelenséggel vádolni a Peugeot hosszú távú versenyzési programját, mégis kivonulnak a sportágból, mégpedig azonnal. Sajtóközleményükben a kedvezőtlen gazdasági környezetre hivatkoznak.
Világszerte 235 ezer Minit hív vissza a BMW, mert a turbófeltöltő kiegészítő vízszivattyújának elektronikája túlmelegedhet.
A milánói karosszériaépítő cég abból az alkalomból szabta át az kis Fiatot, hogy a típust Észak-Amerikában is forgalmazni kezdték. A limuzin-építészet három nagy irányzatát dolgozták fel: készült egy nyitott változat, amelyből derékig kilóghatnak az utasok, egy könnyed esküvői modell, és egy fekete elnöki kivitel.
Nem egy dizájncsoda a Renault kompakt buszlimuzinja, a Scénic és a Grand Scénic, viszont vezeti a szegmens európai eladási statisztikáit. Az alig kétéves harmadik generációt ennek ellenére frissítették: új orrot és gizdább motorokat kap a 2012-es modellévre.
A Jaguar is igazodik a piac igényeihez: a vásárlók egy jelentős részének egyre inkább a fogyasztás az elsődleges, így az XF-ből is elkészült egy kifejezetten spórolós változat. A 2,2 literes turbódízel motor régi ismerős, de ezúttal nem teljesítményre optimalizálták.
Úgy tűnik, hiába indult mozgalom a Saab gyári múzeumának megmentésére Svédországban, a felszámolóknak semmi más nem számít, csak a pénz. Így a páratlan gyári gyűjtemény könnyen szétszóródhat a világban.
A kétliteres TDI-motor hibája miatt hívják vissza tömegesen a Volkswagen-csoport 2009 és 2012 között gyártott személyautóit. A hiba összesen hét VW-modellben, valamint több Audi és Skoda típusban fordulhat elő.
Egykor népautó volt minálunk a Swift Sedan, de amióta a típus mokány és gömbölyded, már csak három és ötajtós kivitelben kapható Európában. Nem így Indiában, ahol a szedán forma elengedhetetlen az üzleti sikerhez: ott 2008 óta kapható a lépcsős hátú kivitel is, Swift DZire néven.
A Nemzetközi Olimpiai Bizottság határozott: felvette az elismert sportszövetségek közé az FIA-t, amely az autósport elsőszámú szervezője világszerte. Ezzel megnyílt annak a lehetősége, hogy az autóversenyzés is az olimpiai számok közé kerüljön.
Az Jaguar egyik nagy bukásaként tartják számon az XJ 220-ast, de ebből is létezik olyan példány, amely mára még értékesebb lett, mint egykor volt. Az S a versenypályára szánt változat utcai használatra is alkalmas leszármazottja – a korabeli szabályok szerint hat példány készült belőle összesen. A kérdéses példány azonban ezek közt is különlegességnek számít.
A Renault kénytelen alaposan átszabni a típusválasztékát. Egyrészt néhány modellje nem megy úgy, mint szerették volna, másrészt a Mercedesszel való együttműködés mellékhatásaként bizonyos típusok szerepe is megváltozik a palettán belül. Így adódott egy új rés a kínálatban, amelyet az egykori sikermodell, az R5 utódjával tömhetnek be.
335 Li néven, kizárólag Kínában kapható változatot dob ki a BMW áprilisban a legújabb 3-as modellhez.
A Panamera egy érdekes változatával állt elő a Porschék átalakítására szakosodott Ruf nevű német tuningműhely. A Ruf egy megnyújtott, limuzin-szerű kivitelt készített az S változatból, melyhez a kínai vásárlók miatt nagy reményeket fűznek.
Harmincegy százalékkal növelte eladásait 2010-hez képest a Rolls-Royce tavaly, ezzel 107 éves fennállása legsikeresebb évén van túl a brit márka.
Elkészült csomagjával a Vorsteiner a legújabb Continental GT-hez. A tuningcég kedvcsináló képek tucatjával árasztotta el az internetes oldalakat készülő autójáról az utóbbi hetekben, most azonban leleplezték a végleges változatot.
A Juke és Leaf után, most a Micrához is elkészített egy sportváltozatot a Nissan házon belüli tuningrészlege, a Nismo.
Nagyon messze kerültek az M modellek a többi BMW-től, mind teljesítményben, mind árban, így a gyáriak most egy áthidaló modellsorozat elkészítésére készül. Ha minden igaz, a közeljövőben a BMW típusok legtöbbjéből készül ilyen változat.
Korábban mintha elvből csináltak volna botrányosan randa autókat a legkisebb koreai autógyártónál: a Rodius, a Kyron és az Actyon olyan botrányosan nézett ki, hogy volt, aki épp ezért választotta. A többség azonban inkább elkerülte a koreai gépeket, ami hosszú távon nem tett jót az üzletnek. Az új, indiai tulajdonos keze alatt azonban konszolidálódik a márka arculata – a kérdés, hogy ezek után egyáltalán feltűnnek-e valakinek a masszív terepjárók és pick-upok.
Az 1952-es 300 SL ma már elképesztő ritkaság – még a gyáriaknak is nehézséget okozott, hogy ismét működőképessé tegyék a legöregebb ismert példányt. A sorozat első darabját verseny közben összetörték, így a második legyártott példányt – a 194 00002/52 alvázszámút – hozták olyan állapotba, mintha épp csak most készült volna, és nem hatvan éve.
A villanyautók valóban felválthatják a benzinnel és gázolajjal működőket, ha az új típusú akkumulátor fejlesztése sikerrel zárul. A Lítium-levegő akku ígéretes, de felvet néhány nehezen leküzdhető problémát.
Óriási leleplezésről persze nincs szó, az X4-ről sejthető, hogy az X3-ason alapul majd, így nem meglepő, hogy egy helyen készül majd a két modell – talán azonos gyártósoron is. A helyszín az amerikai Spartanburg lesz, ahol a BMW jelentős fejlesztéseket tervez a közeljövőben.
A Peugeot és a Citroen Európa második legnagyobb autógyártóját alkotja, de úgy néz ki, ez most inkább hátrány, mint előny. A cég ugyanis nagyon érzékeny a kontinens autópiacának változásaira, így tavaly 1,5%-ot csökkentek az eladások. Így most spórolni próbálnak, és új partnert keresnek a költségek további csökkentésére.
Eredetileg kínjukban emelték meg az A6-ost az Audi tervezői, és rakták tele fényezetlen műanyagokkal, hogy kihúzzák addig, amíg elkészülnek az első valódi SUV-val. A magas kombi azonban kitermelte a maga rajongótáborát, így az Allroad maradt. Most, hogy az A6-ost leváltották, megjött a harmadik generáció is.
A Porsche számára hatalmas siker, de egyben öngól is volt az első Boxster. Túlságosan is emlékeztetett a drágább 911-esek, így sokan inkább ezt választották akkor is, ha a drágább modellt is megengedhették volna maguknak. Most azonban stílusban is nagyobb lett a különbség a két típus között.