„A Volkswagen csoport rekord mennyiségű összeget invesztál rövid távú projektjeibe, hogy elérhesse célját: a világ legjobb autómárkája címet.” – mondta Prof. Dr. Martin Winterkom, a cég ügyvezető igazgatója. A hatalmas összeget nevesítették is: 62,4 milliárd eurós beruházással biztosítaná a cég a következő öt év növekedésének megfelelő ütemét.
Az E.ON csapatának Tesla Roadster típusú elektromos sportautója ma délelőtt összeütközött egy személyautóval a III. kerületi Anikó utcában. A sportkocsi a jubileumi X. Autómentes Hétvége keretében megrendezett MVM Energia 2.0 Futam elnevezésű, alternatív hajtású járműveket felvonultató verseny felvonulására tartott, amikor a közúti baleset történt.
A Facebookon közzétett fotón még csak próbapadon járatják a Lotus vadonatúj V8-asát, de két éven belül gyártásra érett, korszerű sportmotor lesz belőle, ha minden a tervek szerint alakul.
Fanatikus műgyűjtőknek lehet kedvence a Robert Gulpen tervezte Lamborghini autómodell, mely a kidolgozás minőségén kívül félelmetes árával hívja fel magára a figyelmet. Az Aventador LP 700-4 egy a nyolchoz méretarányú modelljének kikiáltási ára tizenkétszer több, mint a rendes autó vételára: közel egymilliárd forintra rúg.
Legutóbb még lepel alól hunyorgott ránk a Rimac félelmetes sportkocsija, de ezt érdemes a maga teljességében megnézni. A forma egyszerű, mégis az állunkat kerestük a láttán.
Ma már a világ legnagyobb autópiaca Kína, így minden nagyobb autógyártó megpróbálja megvetni a lábát az országban. Eddig nem is volt akadálya – feltéve, hogy találtak egy helyi partnert – de úgy néz ki, a központi vezetés megelégelte a külföldiek invázióját.
Eredetileg a Nissan Leaf testvérmodelljeként kezdték fejleszteni az első elektromos Infinitit, de a tervezési szakaszban visszadobta a cégvezetés, arra hivatkozva, hogy nem elég elegáns. Úgy néz ki, a japán formatervezők megemberelték magukat, és készítettek egy kellemesebb formát.
A legerősebb utcai kisautó címére aligha pályázhat az új Fiesta ST, de így is vérbő jószágnak ígérkezik. Persze a gyártás még nem biztos, legfeljebb valószínű.
A japán gyártó vezérigazgatója elárulta, hogy a tervezők ismét egy komoly sportautón dolgoznak, ami azért meglepő, mert három éve az utolsó simítások előtt már kukába került egy hasonló projekt. Takanobu Ito szerint most ismét elölről kezdik a munkát: olyan gépet fejlesztenek, amely nem a nyers erőből, hanem a kis tömegből és a hatékony felépítésből nyeri a sebességét.
A Formula Ford sorozat az 1960-as évek közepe óta létezik, mint az autóversenyzés általános iskolája. Számos országban ez az első lépcső a gokart után, mivel az autók egyszerű felépítésűek és viszonylag olcsón fenntarthatók, viszont már úgy viselkednek, mint a valódi versenygépek. A Ford persze igyekszik korszerű autókkal támogatni a versenyzőpalántákat, így a következő szezonra az idén új gépet adtak ki.
A svédek legígéretesebb kínai partnere, a Youngman Pangda eddig is egy kisebb vagyont kívánt befektetni a Saabba, de most akkora összegről beszélnek, amely tényleg kiránthatná a céget a bajból.
A Lexus tervezői eddig a kockázatmentes utat választották: legtöbb autójuk megtervezésekor kerülték a markáns elemeket. Ezzel a módszerrel azonban nehéz megerősíteni a márka arculatát, és növelni a vásárlók számát. A japánok készek változtatni – legalábbis erre tett ígéretet Tokuo Fukuichi, a cég vezető formatervezője.
A Tumblr-re került ki az első kép az autóról, amelyet láthatóan öltönyös férfiak és kiöltözött hölgyek vesznek körül. Sokat persze nem látni magából a gépből, de nagy meglepetést nem is okozna a látvány, hiszen Frankfurtban már bemutatták a B osztályt. Ez azonban az első példány, amelyet magyar kezek szereltek össze.
Tegnap az Audi A5-os DTM változatát mutatták be Frankfurtban, ma pedig a Mercedes leplezte le saját versenyautóját – pontosabban a két gyári F1-es pilótára bízták a feladatot. A versenyautótól azt remélik, hozza az elődök kiemelkedő győzelmi arányát.
A Focus harmadik generációjából is elkészült az ST sportváltozat, amely erősebb, mint korábban bármikor. A technika vadonatúj, és papíron hozza az elvárható teljesítményt, bár a fronthajtás és a brutálisan erős turbómotor kombinációja nem épp ideális.
A modellciklus közepe egyik autógyártónak sem könnyű: fillérekből kell frissíteni a modelleket, hogy helyt álljanak az újabb konkurencia ellenében. A Toyotánál most az Avensis a soros, megpróbálják formába rázni, míg meg nem érkezik az utód.
Nem járunk messze az igazságtól, ha azt állítjuk, hogy ilyen hosszadalmasan még nem mutatott be új típust egyetlen autógyártó sem. Kínos precizitással ügyelve a mennyiségre apró információcseppeket hagy maga a Subaru, hogy aztán hónapokig hallgassanak megint. Csak abban bízhatunk, hogy előbb-utóbb ők is megunják az előzeteseket, és megmutatják a végleges autót, amire mindenki kíváncsi.
Az eredeti New Beetle vásárlóközönségének zömét azok a hölgyek tették ki, akik nem tudtak ellenállni a kedves félgömb-formának, de a Volkswagen a második generációval szakítani próbál ezzel a hagyománnyal. Már a formaterv is lendületesebb valamivel, de a férfiaknak az sem mindegy, hogy mi van a motorháztető alatt.
Amióta a Fiat rátette a kezét a Chryslerre, sorra érkeznek az új, amerikai alapú Fiatok és Lanciák, ám ez az első alkalom, hogy a cégcsoport luxusmárkája építkezik idegen technikára. A Maserati régóta ígéri, hogy előáll egy SUV-szabású modellel, de most be is tudják váltani az ígéretet.
A német túrakocsi-bajnokság, ismertebb nevén a DTM évek óta az Audi és a Mercedes csatájáról szól, amelyből legutóbb a C osztályból épített versenyautók jöttek ki jobban. Az Audi azonban ismét a csúcsra tör, különösen most, hogy a BMW is beszáll, így két legnagyobb riválisa ellen szállhat ringbe egyszerre.
A Ford szép lassan a downsizing élharcosa lett: az Ecoboost turbómotorokból csak Európában már a harmadik változatot mutatják be. Ezúttal a legkisebb, alig ezer köbcentis változatot jelentik be, amely apró mérete ellenére 100 vagy 120 lóerős lehet.
A Volkswagen számára nagyon fontos az Up! kisautó sikere, így nem csak a szériamodellt vitték el a Frankfurti Autószalonra, de öt tanulmányt is készítettek a kiskocsi alapján.
A Concept You a második Volvo-tanulmány, amelyet már kínai pénzből valósít meg a cég, és a második, amelyen új, kissé múltidéző vonásokat próbálgatnak a tervezők. Ezúttal azonban nem luxusszedánt állítanak ki, hanem egy gigantikus, ferdehátú ötajtóst.
A Gallardo LP570-4 Super Trofeo Stradale lényegében a Lamborghini kupás versenygépének utcai használatra alkalmas változata, amelyet korlátozott példányszámban kínál majd a sportkocsigyártó.