A kisautók a sláger

2001.09.13. 10:37
Kora délután a Frankfurti Autókiállítás képe teljesen átalakult. Az amerikai események hatására a General Motors megszakította esti fogadását, de the autoshow must go on, így végül elkészült a kiállítási beszámoló első része.

A Frankfurti Autókiállítás területét tekintve Európa egyik, ha nem a legnagyobb területű újautó-kiállítása. Idén 10 pavilonban és több szabadterületen több, mint 1000 kiállító kínálta portékáját, amelyek között természetesen első helyen a csillogó-villogó személyautók szerepelnek.

 
   
  Ford Fiesta

Most a kisautók új generációja az egyik sláger: gyökeresen átalakult a Volkswagen Polo és a Ford Fiesta, itt az új Citroen C3. Az eggyel nagyobb modellek között a Fiat Bravo utódja pedig Stilo néven kívánja az eladási statisztikák képét felforgatni.





 
   
    Audi A4 Cabrio

Sportkocsikban sem mutatkozik hiány, a legnagyobb figyelem persze az új Lamborghinit övezte. Az olaszok sokáig dolgoztak a Diablo utódján. Amikor már majdnem készen voltak, az Audi átvette az irányítást, és részben újra kellett kezdeni a munkálatokat. Ráadásul a névválasztással is akadtak gondok, hiszen ahogy egy sajtótájékoztatón elmondták: "vetélytársaink minden bikával kapcsolatos nevet lefoglaltak már". Emiatt lett azután a típus neve Murcielago (denevér).

Valójában a Diablo továbbfejlesztéséről van szó. A látogatók elbíbelődtek a kilinccsel, amely a szélvédő mellett a karosszériába simul. Először ki kell pattintani, majd felfele húzni. Persze az olaszok sohasem egyszerű megoldásaikról voltak ismertek, főleg nem sportkocsiknál.

 
   
  Opel Signum

A skála másik végén áll, azaz inkább forog az új Smart prototípus a szintén trükkös nevű Tridion. Ahhoz képest, hogy a Smart, mint márka városi kisautónak indult, a Mercedes szépen felhízlalta. Immár négyajtós, ötszemélyes családi autóról beszélhetünk. Tovább ugrálva a kategóriák között a Skoda standján a Passat méretű Superb volt a show egyik kellemes meglepetése. A Volkswagen égisze alatt a cseh autógyár még a németeket is megszégyenítő típusokkal rukkol elő. Angol barátom Fabia és Octavia mániás, szűk kis vidéki utakon élvezettel kergeti Fábiáját. Úgy tűnik, hogy a Superb sincs ellenére!

 
   
    VW Polo

Ha már Volkswagen. Az új Polo biztos, hogy nem fogja megdobogtatni az autórajongók szívét, arra ott van az Audi legújabb modellje az Avantissimo. A V8-as 4.2 literes biturbó motorral szerelt kombi tanulmányautó még az RS4-t is lepipálja! Lehet, hogy jön az RS6? Ha már tanulmányautókról esett szó: a Citroennel a Crosser prototípushoz kapcsolódó showműsor keretében egy fiatal táncos lazán a nyaka közé kapta a lábát, majd összegömbölyödött, csak nem befelé, hanem kifelé! Elég szemléltető erejű lett a Crosser sokoldalúságának bizonyítása.

 
   
  Jaguar R1

Ian Callum az Aston Martin után a Jaguar életét készül felforgatni. Az R Coupé az egyértelműen retro S-type-ra épül és irdatlan nagy. Egy angolosított Mercedes CL-ről van szó. A tervező szerint az arányok a Jaguarok következő nemzedékét vetítik előre! Persze nem a 21 colos keréktárcsákra gondolt...





 
   
    Suzuki GSX R4

A Suzuki megörvendeztett minket egy Hayabusa motoros roadsterrel, amelynek alumínium váza szintén motorkerékpár eredetet mutat. Tőlük nem messze a Cadillac és a Saab testvéri egyetértésben demonstálta a General Motors elképzelését luxusmárkáinak egyesítéséről. A szögletes, élekkel teli formavilágú CTS és a Saab 9X azért jelzi, hogy szó sincs itt egységes arculatról. A jövő majd eldönti hova vezet a két szellemiség házasítása.

 
   
  Cadillac CTS

A kiállítási csarnokokban szokatlan csend honol. Mindenütt leállították a zenét, több autógyár vezető munkatársai meg sem jelentek. A Ford standot teljesen ki is kellett üriteni délelőtt bombariadó miatt. A hivatalos megnyitó elmarad, Schröder kancellárnak kisebb gondja is nagyobb annál, hogy Frankfurtba utazzon.