Álmodik a nyomor

2006.08.22. 08:12

Azért (még egy) egy Alfa is kell

Régi kedvenceimhez juthatok most hozzá a virtuális lóvé pacsálásban. Kezdjük a mindennapi használatra szánt járgánnyal. Ez az az autó lenne, ami az újautó kínálatban leginkább rabul ejtett, Audi A6. Mindenképp dízelmotorral és lehetőleg kombiban, de ha nem, az se nagy baj. Ezt olyan 9-10 guriga körül meg lehet kapni egy-két évesen, és az pont megfelel. Vadonatújat venni tilos. Egy év alatt rengeteget lehet bukni az árán, és ennyire használtan még nem érheti nagy meglepetés az embert, így szerintem mindenből érdemesebb új helyett alig használtat enni.

Második nekifutásra máris megcáfolnám az előbbi véleményem, mert vennék egy Ford S-Maxot, amit sajnos még nem lehet használtan kapni, így nála maradna a szalonból kigurított változat. 2 literes dízel, Trend felszereltséggel, állítólag 7 700 000 Ft-ba kerül. Na akkor megvan a családi verda is, amiben elfér a két gyerek is, és mehetünk vele akárhova. Aztán kéne még egy 50 ccm-es robogó, a nyári városi rohangáláshoz. Olaszra fáj a fogam, és a pókemberes Aprilia (SR50) eléggé tetszik. Ráadásul most akciós, és 649 000-ért meg lehet kapni. Szóval még ez is kéne. Akkor eddig költöttem 18 349 000-et. A megadott 20 és fél gurigához akkor még kicsit több mint két milliót kell eljátszanom. Ezek szerint belefér az 1987-es Alfa Spider. 2000 euróért már olyat kapni, ami nekem is tetszik. És akár be is lehet papírozni Magyarországra. És ha minden igaz, még mindig több mint egy gurigám maradt. Nos, ezt rákölteném a már meglevő GTV-mre - mert KIA Sportage-et venni kevés -, mert arra mindenképp ráférne egy egyenes fogazású váltó, egy tuti sperr, meg egy kicsit nagyobb fék, a többi apróságról nem is beszélve. Így a flottám teljes. A család is megkapja ami jár neki, és én sem panaszkodhatok. J.F.
raliszakíró

Álomautó helyett álommotor 20 milláért

Három járművet választottam, de egy sem autó. Azt vegyen a férjem. Az első, ami mindenképpen beleférne az ajándék 20 millába, a Ducati utcára gyártott MotoGP replikája, a Desmosedici RR . Igaz, várni kéne rá még két évet, de gyorsan le kell előlegezni, mert mindössze 400 darab készül a garantáltan több mint 200 lóerős gépből. Ezzel a választással megvan a vágyott szupersport motor, és elment a 20-ból 14 millió.

Másodiknak egy naked motor kellene, amivel olyan igazán jóízűeket lehet motorozni, de jól mutat a városban is. Első gondolatom a Ducati Monster 1000 - amim egyébként is van - de mivel a Ducatit az előbb már kilőttem, máshol kezdtem keresgélni. Szóba jött az MV Agusta BRUTALE 910, a Triumph Speed Triple és még egy háromhengeres, a Benelli TNT 1130. Igazán exkluzív darab mindhárom, de még egyiket sem volt szerencsém kipróbálni. Eddigi olvasmányaim alapján a Speed Triple kapta volna a megtisztelő második motor címet, de végül egy egészen praktikus adat alapján választottam a 130 LE körüli gépekből, ez pedig az ülésmagasság. Így a vágyam mostantól a TNT, az ára pedig 3 190 000 Ft.

Végül kellene egy olyan motor, amit lehet ütni-vágni, nem sajnálnám holmi munkába járásra használni. Strapabíró, megbízható, kezes és nem túl nagy. Ezen egy percet sem gondolkodtam, egy Honda Hornet 600 -at szánnék erre a feladatra 1798 000 Ft-ért.

Maradt is még egymillió, ami jól jön új sisakra, kesztyűre, ruhára, meg olyan apróságokra, mint motortakaró ponyva vagy állvány.

Égő Katalin
TotalBike főszerkesztő

És a férj

A felhasználható keret majdnem felét egy járműre költeném, 8 milliót egy Bimota TESI 2D-re. Már a képről kiderül, hogy formai és technikai különlegesség, ráadásul jó kis nyomatékos Ducati blokkal. Eredetileg egy ezres Ducati Monster S4R-et szerettem volna, de a TESI-hez képest túlságosan konszolidált. Ki hallott már olyan motorról, aminek előre áll a kipufogója? Ennél a Bimotánál jelenleg nincs eszementebb motorkerékpár, nagyon szeretném. Megtapogatni már megtapogattam, kipróbálni sajnos még nem tudtam, de rajta vagyok.

Normál használatra egy Buell Ullysest szeretnék mellé. Eddig is kedveltem a Buellt, de eddig ez az egyetlen modell, amin a 180 centinél nagyobb ember nem néz ki röhejesen, ráadásul enduro. 3,3 millió az ára. Természetesen nem marad ki a robogó sem. Honda Helix. Azt hiszem, aki ismeri ezt a nevet, nem kell megindokolnom, alapgép. Szintén lehetetlen jármű, egy rém, egy low-rider robogó, az első nagy robogók egyike. Kétszázötven köbcentivel és 16 lóerővel kicsit gyengécske, de esetében nem is a teljesítmény az elsődleges szempont. Ha a legfiatalabbhoz sikerül hozzájutnom, akkor is körülbelül négyszázezerből megúsznám.

A borzalmas téli sportok közül csak a motoros szánkázás fogott meg, ezért egy Polaris szánkó jöhet. Nem ragaszkodom a márkához, de például a Polaris VES 700 SwitchBacket próbáltam, az bevált. 1 millióért kapok használtan. Ugyanennyit költenék quadra is, de ott konkrét az elképzelés. Csak a Suzuki LT-Z400 jöhet szóba, rendszámmal. Ha más lehetőség lenne, nem ragaszkodnék a Suzukihoz, de egy időben sokat vizsgáztattak le motorkerékpárnak, ezért esett erre a választásom. Az újakat sajnos már nem lehet közútra vizsgáztatni, a rendszámosokhoz hozzá lehet jutni használtan 1 milla környékén .

Ha autó, akkor természetesen régi Saab 900, pontosan egy OG 900 kabrió. Igaz hogy már megvan, de meg is tartom örökre. Szerintem a legszebb kabrió, abból az időből, amikor a Saab még Saab volt. Két milla körül lehetne hozzájutni, ha lenne egy igazán szép eladó darab Magyarországon. Sajnos nem tudok róla. Ha már Saab, akkor egy eredeti 99 Turbo raliautónak is szorítanék helyet. Ez viszont lehetetlenebb igény, mint egy Bimota TESI, ezért jó lenne egy mezei 99-es turbó korhű ralidizájnnal. Egymillióból megoldanám.

Munkaautónak egy Mazda B2500 pick-up kéne vonóhoroggal. 2,5 millió körüli használt , fehér vagy matt fekete, leültetve, hogy a sódert, motort, szánkót, quadot könnyen lehessen pakolni, ha kell.

Ha összeszámolom, 19,3 millió. A maradékot garázsbővítésre és néhány hiányzó motoros védőfelszerelés megvásárlására költeném.

Égő Ákos
webszerkesztő

Más szempontok

Két autó van, amiért tiszta szívvel pénzt adnék. Az egyik a Lamborghini Miura SV, a másik a Pagani Zonda F. Miura SV-ből 150 darab készült 1971 és 1973 között. Egy pirosat most csütörtökön fognak elárverezni Kaliforniában, úgy 400 ezer dollárért (84 millió forint). Zonda F-ből pedig összesen van 25, darabonként 700 ezer euróért (188 millió forint). Rossz hír! A jó viszont az, hogy Horacio Pagani talán emlékszik rám még három hónappal ezelőttről, amikor a világ Zonda F állományának 8 százaléka mellett ültünk és beszélgettünk, Modenáról és marhahúsról. És hátha csinálna nekem a legyártott ötven darab mellé egy ötvenegyedik Zonda F tükröt, ami a legszebb tárgy a világon. Mondjuk 10 millióért.

A keret másik feléből pedig vásárolnék egy Confederate B91 Wraith motort 46,200 dollárért (9.7 millió forint). Amennyiben nem söpörte el a Confederate-műhelyt a Katrina hurrikán tavaly ősszel. A maradék nyolcszázezerből meg csináltatok egy öltönyt .

Orosz Péter
projektmanager

Az ésszerű flottavásárló

Először is, esztelenség húszmillió forintot gépkocsiban tartani. Ha egy darab, az jövőre már tízet ér. Ha három, és nem újonnan vettem, akkor se többet, mint tizenötöt.

De tételezzük fel, észrevehetően nem befolyásolja vagyoni helyzetemet a említett amortizáció. Amíg tanakodnék, gyorsan vennék a barátnőmnek egy Saab 9-3-at az előző generációból. Legyen automata, és nem idősebb 6 évesnél. Az egy alapos szervizzel 3 milla; ha még egyet rádobok, kabrió is kitelik belőle, így a szezon végén biztosan. Egyenleg: 16.000.000,-.

Az XJ Jaguárért gyerekkorom óta bomlok, most végre beteljesül az álmom. 10 évesen 2-3 millió között kaphatók, takarékos hathengeres motorral. Ekkorra már érett a bőr, és bevonja az autót valami finom patina. Ha pipázott az előző tulajdonos, 10 százalék felárat fizetek. Alaposan átnézetem, így megáll háromból.

Most már semmi sem sürget, alaposabban átgondolhatom a maradék 13 millió elköltését. Feltételezhető, hogy van egy víkendházam Badacsonyban, kis, nyolchektáros szőlővel. Télen is fel akarok menni a birtokra, ezért kell egy terepjáró. De melyik? 20 perces hiábavaló fejtörés után marad a Subaru Forester. Drága autó, hat évesen 3,3 millió. Egye fene, futja.

A maradék szűk tízessel hirtelen nem tudok mit kezdeni. Félretenném, és ha meglátok valami szépet, érdekeset, nem fogom sajnálni rá. Mondjuk egy Volvo 264 C vagy TE? Alfa GTV a '80-as évekből? Spider kilencvenből? Maserati biturbó? Valami ilyesmi, esetleg.

Jack
újságíró

IKEA vásárló

Ha a család boldog, az apa is boldog, ezért már rögtön az elején megveszem a jelenlegi piac legjobb sokoldalú autóját a Ford S-Maxot. Újonnan venném, családját nem terheli senki autótolással, lerohadt autó miatti hosszas késésekkel. J.F. kollega kétliteres tédécéi alap Trendjére még hat-hétszázezret rátéve minden fontosat megkapunk: menetstabilizáló, kanyarodó fényszóró, sportos futómű, fűthető első szélvédő, sötétített üvegek B oszloptól, hűthető kesztyűtartó, esőérzékelős automata ablaktörlő, bluetooth telefon kihangosító.

Nagyjából 8,3 milliónál járunk és már elégedett a feleség és mindkét gyerek is. Magammal nincs ilyen könnyű dolgom. A mindennapokra egy 3-4 év körüli, lehetőleg 2,5-ös dízel Skoda Superb nem a legfőbb vágyam ugyan, de elégedett lennék vele 3,5-4 millióért.

A csajom legfőbb vágyát egy utolsó szériás előző Nissan Micrával teljesíteném, ezért 1,5 milliót is adok. Még van 6,2 millióm az igazi élményekre. Hármat adok egy Mazda MX-5 NB-ért (kövezzenek meg, de a kígyószemű NB-től jobban káprázik a szemem, mint a klasszikus NA-tól), 1,8-as motorral és klímával az ezredforduló környékéről.

A 3,2 milliós reszliből biztosan kiválóan működő autót faraghatnék jelenlegi Saab 99 Turbómból és valószínűleg azzal járnék minden nap, ahogy ez most is így van. Eddig 20 millióval számoltam, de előkerült a férfiretikülöm egy árnyas rekeszéből még 550 ezer forint, aminek fele elmegy egy Wartburg Trans -ra a bármi szállításához a svéd lakberendezési áruházból. A másik feléből átiratom az öt még nem nevemen lévő autót.

Füge
programozó