Harcolni a korral

2005.05.08. 14:34

Fiat Punto II


Régi és az újbatett

Az első széria sikeresen lépett a gömbölyded egyes Puntó helyébe, kivasalt élei, ékalakja dinamikus, fürge megjelenést adtak neki. A Punto II legimpozánsabb stíluseleme vetítőlencsés, átlátszó műanyag lap mögött kiállított fényszórókompozíciója volt. Ennek lecserélését máig sokan fájlalják, a frissített modell gülüszemei nem valami gusztusosak. A trendhez igazodó, kihangsúlyozott koszorús embléma sem dobja fel a kisautó arcát. Persze ez csak a mi véleményünk, mit gondol Ön?

Megérte hozzápiszkálni? Első változat Frissített változat

Honda Civic


Régi és az újbatett

A Civic azok közé az autók közé tartozik, amelyeknek kimondottan jól sikerült a fissítése. A 2001-es modellt, a Civic hetedik generációját tavaly újították fel, a jellegtelen, észrevehetetlen arckifejezés agresszív tekintetnek adta át helyét. A hűtőmaszkból kiszedték a díszlécet, helyére sima rács került, így az új Civic tűnik egyszerűbbnek és a régi csicsásabbnak – ami ráncfellvarrásnál ritka jelenség.

Megérte hozzápiszkálni? Első változat Frissített változat

MB C-Klasse


Régi és az újbatett

Karotta kolléga a fantáziadúsan Facelift névre keresztelt második generációjának tesztelésekor fogalmazta meg feladványát: "Szeretnék én ott lenni plasztikai sebész, ahol ennyi varrásért fizetést és zsíros paraszolvenciát adnak; egymás mellé tettem a régi és az új modell képét, aki ezen bekarikáz másfél érdemleges különbséget, annak megszerzem az Első Pesti Kereszténybálon kisorsolt ezüstlornyont. Szemből állítólag más a hűtőmaszk és ami alatta van, meg a ködlámpák. Hátul meg csillogóbb a lámpabura, vagy mi az ördög."

Megérte hozzápiszkálni? Első változat Frissített változat

Peugeot 607


Régi és az újbatett

A C-osztályos Mercihez hasonlóan rendkívül kevéssé látványos modellfrissítésen esett át a legnagyobb Peugeot limuzin a minap. A legnagyobb változás az első túlnyúlás háromcentis megnövelése, így a 607-es 4,9 méter fölé nőtt. Nagyon meg lennék lepve, ha a szavazati arány jelentősen eltérne az 50-50 százaléktól, de ki tudja, talán van valami olyan különbség a két generáció között, amit mi nem vettünk észre.

Megérte hozzápiszkálni? Első változat Frissített változat

Renault Laguna


Régi és az újbatett

Bár a Laguna nem áll különösebben közel a lelkemhez, az autó orrának átszabása egyik legnagyobb szívfájdalmam az utóbbi időben. Volt a piacon egy nagyon jellegzetes, vicces Zorro-álarccal elmaszkírozott különleges megjelenésű középkategóriás modell, most meg lett egy olyan autó, mint a többi. Szerencsére a limuzin fenekének különleges kialakításához nem piszkáltak hozzá, a lemezek hajlításaiban most is lehet gyönyörködni.

Megérte hozzápiszkálni? Első változat Frissített változat

Subaru Impreza


Régi és az újbatett

Boldog emberek vagyunk mi, ahogy az archívumot vadásztam régi és új Subaruért, nem kevesebb, mint négy WRX-cikket találtam, négyszer járt nálunk a legenda. Az 1992-ben debütált korábbi Impreza semlegesen csúnya, csíklámpás arcát 2000-ben váltotta fel a békaszemes változat. A markánsan csúnyácska békaszemes arcot pedig 2003-ban a tükörtojásszemű már-nem-is-olyan csúnya arc.

Megérte hozzápiszkálni? Első változat Frissített változat

Toyota Yaris


Régi és az újbatett

Grubi kolléga riportja az archívumból: "Kívülről alig nyúltak az autóhoz. Megcsinálták a kötelező fényszóró-átalakítást, nem lett cicaszem, helyette van könnycsepp, ami látványosan folyik bele a lökhárítóba. Kaptárszerűbb lett a hűtőrács, és ezzel elöl végeztek is, leszámítva a lámpatestek belső krómozását, ami szinte észrevétlen, de a minőségérzetet fokozza."

Valóban, ember legyen a talpán, aki két Yaris közül megmondja, melyik az új. Már persze ha mindkettőn EU-s, vagy mindkettőn H-s rendszám van. A Yaris frissítése egyértelműen a "mindegy, csak beszéljenek róla" nemes célját szolgálta.

Megérte hozzápiszkálni? Első változat Frissített változat

Volvo S80


Régi és az újbatett

Furamód nem járt nálunk még S80, csak egy hírben emlékeztünk meg annak idején, még 2003-ban az átalakításról. Az autó orrára a krómszilák helyére jégkockatartó került, a lámpákat határozottabban felosztottakra cserélték, és a tükrök helyére is újak kerültek. A felfrissített modell sportosabb, a régi elegánsabb, ha a facelift időrendben fordítva történik, az se tűnne fel. A Volvo is érezheti ezt, hiszen a V70-esen egyszerre fut a krómos és a kockás rácsos modell: alap és R.

Megérte hozzápiszkálni? Első változat Frissített változat

Összegzés:

Vigyázat! A facelift nem új modell!

Pár évvel ezelőtt egy közeli ismerősömnek autólopás miatt sürgősen új autóhoz kellett jutnia. A sok lehetőség közül a VW Polo ígérkezett a legmegfelelőbbnek, főleg azért, mert szinte azonnal át tudták adni a kocsit. Sajnálatos módon a Porsche Budához tért be, ahol első látásra nagyon kedvesek, készségesek voltak. Amikor tudatlanul arról érdeklődött, hogy lesz-e modellfrissítés a jövőben, azt mondták, hogy dehogy lesz, ez új modell, legközelebb talán két év múlva. Ezek után befizette az előleget, és várt az autó átvételére. Csakhogy az ismerősöm környezetében voltak olyanok, akik naprakészebbek voltak a friss modellekkel, és furcsán néztek rá, miért nem várt még két hónapot, amikor jön a frissített Polo. Gyors telefon a Porsche Pesthez - mint érdeklődő vásárló -, ahol megerősítettek, valóban jön a facelift. Telefon Budára, hogy vajon miért felejtették el ezt az apróságot közölni. Ők először tagadtak, hogy nem tudnak ilyesmiről, de miután kiderült, hogy Pestre már elért a hír, akkor azt mondták, hogy ja kérem, a vevő azt kérdezte jön-e új modell, a frissítés meg nem modellváltás. Lehetőség lett volna a befizetett pénzt náluk hagyva megvárni az frissített Polót, de az autóvásár sürgetőbb volt. Egy utángyártott üléshuzattal nagylelkűen kompenzálták az átverést. Igaz, hogy a frissített változattal egy időben az előd súlyos értékvesztést szenved, de ha ezt közölték volna, nem tudják a vevőre sózni a régi változatot, és az is biztos, hogy nem a Polóra esett volna a hirtelen választás. Egyébként a kocsi bevált frissítetlenül is, de a tisztességtelen eljárás örök emlék maradt.
(Égő Ákos)