Kraftfahrzeugausstellungsraum

2001.03.05. 09:25
Kapcsolódó cikkek (1)
Genfben idén még csak egyszer szálingózott a hó, az is valamikor január közepe tájékán. Arra senki nem számított, hogy idén március elsején, a szalon első napján újból havazni fog. Márpedig havazott, két napon keresztül. Így a balesetek és forgalmi dugók száma megnövekedett, az autópálya és a Palexpo között csak lépésben lehetett haladni. Ennek ellenére idén is, mint eddig minden évben, a szalon első napján megjelentek a svájci politikai élet nagyjai.

A konföderáció elnöke, Moritz Leuenberger beszédét ,,kedves autók!" köszöntéssel kezdte. A német verzió ekképp hangzott; ,,Liebe Automobile, liebe Automobilinnen!". A Tribune de Genčve újságírója mélyebbre megy; szerinte Leuenberger ezzel tökéletesen megoldotta a faji, nyelvi és egyéb multikulti problémákat; az ,,autó" szó görög eredetű, míg a ,,mobil" a latinból jön. Ezt megbolondítjuk a francia ,,szalon" szóval, és kész a nyelvi karambol, ami németül tán még viccesebben hangzik; ,,Kraftfahrzeugausstellungsraum"...

Svájcban a széndioxid-kibocsátás 35 százaléka a közúti forgalomnak köszönhető. Egy törvény szerint 2010-ig ezt az értéket 10 %-ra kell csökkenteni. Nem beszélve arról, hogy hamarosan népszavazáson fognak dönteni arról, hogy bevezessék -e a 30 km/órás városon belüli sebességet. Leuenberger szerint ez a legjobb alkalom, hogy a gyártók piacra dobják a jövő autóját; legyen az elektromos, vagy hibrid; fogyjon 1 liter üzemanyag 100 kilométeren.

 
   
   

Pénteken láttak napvilágot az első statisztikák, melyek szerint a szalont első nap közel 42 500 látogató kereste fel. Ez a tavalyi szalonhoz képest 9 százalékos növekedést jelent. A harmincöt ország háromszáz kiállítója közül eddig a legnépszerűbbnek a Mercedes és a Mini standja bizonyult, ahol szinte állandóan tömeg van. Annak ellenére, hogy a szalon épületa, a Palexpo földszintjén az 50-es években fából gyártott Woodies-autókiállítás van.



 
   
   

Meglepetések még nyitás után két nappal is vannak; Hondáék motorokat is hoztak, melyeket standjuk tetején dugtak el.








 
   
   

Pedig nem kéne szégyellniük a kétkerekűeket, a krómozott FN-1 látványa sok látogatót ragadtatott el. Szintén a Hondánál csodálható meg az X-Wing, mely alumínium karosszériát és V6 motort kapott.








 
   
   

A svájci Le Matin napilapban bemutatott új Volkswagen Passat a helyi márkaképviselet szerint ,,tipikus svájci autó". A középkategóriás jármű külseje teljesen közhelyes, viszont 275 lóerős, 4 literes motorja elképesztő teljesítményekre képes. Az idei év második felétől az új Passat kombi verziója is megvásárolható lesz. A Volkswagen tartja első helyét a svájci eladási listákon, bár 1999-hez képest 2,6 százalékkal csökkentek az eladások.



 
   
   

A Renault elérkezettnek látta az időt, hogy felső kategóriás kocsikat kezdjen gyártani. Néhány ,,sikertelen" modell után most a Vel Satis-sal próbálják az autók szerelmeseit meghódítani. A 2002-től árusított modell motorja V6-os Nissan. A Renault svájci eladási listákon a harmadik helyen áll, eladásai 0,2 százalékkal nőttek az 1999-es statisztikákhoz képest.



 
   
   

Figyelemre méltó a Peugeot eladásainak 12 %-os növekedése. A svájci eladási listákon csak az ötödik helyen vannak, bár a pozíció valószínűleg hamarosan változni fog. Az új 307 tervezésére 7,2 milliárd francia frankot szánt a gyár.
Bár a jármű belseje nagyon hasonlít egy teljesen hétköznapi kocsiéhoz, figyelemreméltó a biztonsági rendszere (ABS, ESP, csúszásgátlás, légzsákok minden mennyiségben, automatikus segélyhívás a légzsákok kinyílása esetén), továbbá a kommunikációs és szórakoztató-részleg (CD-s autórádió GPS-el, WAP-os GSM hang-felismeréssel). A kocsi kb. 100 ezer francia frankba kerül, motorja 1,6 literes, 100 lóerős.

A március 11-ig nyitva tartó szalon komolyabb problémák nélkül zajlik. A veszteséglistán egyelőre csupán néhány sebességváltódísz és embléma szerepel.