Záróra rekordokkal

2002.03.18. 10:22
Még a szervezők is meglepődtek, amikor kezükbe vették a zárás utáni statisztikákat; idén 723 143 látogató járt a szalonban. Ezzel a 72. genfi autószalon új rekordot állított fel, 0,65 százalékos növekedéssel megdöntve a tavalyit.

A szervező cég (Orgexpo) 1999. óta minden évben nagyobb számokról ad hírt. A statisztikák szerint a látogatók 40 százaléka külföldi, 25 százaléka nő. 5000 újságíró vett részt a rendezvényen, a kiállítók 105 premiert hoztak.
"Az autószalon igazi sikertörténet. Sok pénz, (a pontos összegről senki nem nyilatkozik) amit állandóan újabb és újabb ötletek megvalósítására fordítunk." - nyilatkozta egy helyi lapnak a szalon elnöke, Jean-Marie Revaz.

Szerencsésen túléltük március 11-ét, a féléves WTC-évfordulót, és az ember azt gondolná, hogy az autószalonban ezen a napon fokozottan ügyelnek a biztonságra. Márpedig ez nem így volt, ugyanis a szervezők nem tartották indokoltnak a biztonságiak létszámának növelését; az őrök ugyanannyian dolgoztak ezen a napon, mint egy évvel ezelőtt (egészen pontosan kétszázötvenen).

"Véleményem szerint a terroristák nem jönnének ide bombát elrejteni. Ha mégis így történne, nem sok mindent tehetnénk..." - nyilatkozta egy helyi napilapnak a biztonsági szolgálat egyik alkalmazottja. Hozzátette; "lehetetlen komoly ellenőrzéseket végezni egy olyan eseményen, amely napi 65000 látogatót fogad". Néhány amerikai kiállító ezért ezen a napon óvatosabb volt, és saját biztonsági őröket fogadott.

Fontos emberek védelmére bármikor akad különítmény, ezzel a lehetőséggel azonban eddig nem sokan éltek. (Még az elnöki látogatás során is elegendőnek találták a rendőrség jelenlétét).

A kiegészítők és tuningolók szalonjában viszont teljes a nyugalom, ide csak a bátrabbak merészkednek. Pedig nincs olyan messze, elegendő a Chrysler standja mögötti folyosón átmenni, és máris a 7-es csarnokban találjuk magunkat. Itt kerül megrendezésre évről-évre a tuning-mulatság. Bár kevesebb a modell hölgy és úr, viszont fanatikusok ezreivel lehet összefutni, eszmecserét folytatni. Van itt minden, ami egy belevaló autóst érdekelhet dísztárcsáktól kezdve autóápoláson át hifi-ig.

Mi azonban inkább maradunk a sűrűjében, ahol újabb sláger-autókat tekinthetünk meg.

 
   
   

A BMW Alpina V8S komoly gépjármű. Kinézetre klasszikus BMW-formája van, ám a karosszéria alatt 4,8 literes V8 motor lapul. Nem is csoda, hogy a német gyár az 5-ös széria megkoronázásának tekinti a kocsit. Legalábbis ezt hangoztatják úton, útfélen az idei szalonban. A technikai adatok is lenyűgözőek; 375 lóerő 5800-as fordulatszám mellett! Nem is meglepő, hogy az Alpina V8S 0-ról 100 km/h-ra 5,4 másodperc alatt gyorsul.

 
   
   

A Nissan idei koncepcióautóját Yanya-nak hívják. Tagadhatatlan, hogy a tavaly kiállított Chappo továbfejlesztett változatával állunk szemben. (T)rendhagyó módon szögletes formák mindenütt, hosszasan bámulva polszkifiatos formákat vél felfedezni a látogató. Ám gondos szemlélődés után rájön, hogy mindez optikai csalódás; elég bepillantani a kocsi belső terébe, ahol elképesztő látvány fogadja az embert; ez a 21. század, kérem szépen, az utastér a székekkel egyszerre mozog előre-hátra, beleértve a csomagtartót is. Az ajtók a megszokottól eltérően nyílnak, így nagyobb hely jut pakolászásra, beszállásra.

 
   
   

Nissanhoz hasonló origami-ötlettel állt elő a német Rinspeed, amely mellesleg világpremier az idei szalonban. A kocsi két és/vagy négy üléses. Két üléses üzemmódban - amikor a jármű 3,75 méter hosszúságról 3 méteresre zsugorodik - a hátsó ülések az elsők alá bújnak. A zsugorító művelet végrehajtásában villanymotor segédkezik. A Rinspeed Motorja 1,7 literes, 4 hengeres turbódízel, 120 lóerővel, üzemanyagként pedig gáz és dízel keveréket használ.

Ne tessék szomorkodni, jövőre is lesz szalon, 2003. március 6-16-ig. Ráadásul 21 000 négyzetméterrel nagyobb területen, hiszen a hatos csarnok is elkészül végre. A parkolással viszont jövőre is problémák lesznek, úgyhogy akik tehetik, hagyják otthon autójukat.