Több ezer tonna az 56-osok terén

2008.03.18. 15:58

A lakosság a főnökünk – mondták a kamionosok. Reménykednek benne, hogy megegyeznek, de szerintük bent csak röhögnek rajtuk az illetékesek, és nem is érdekli őket, mi történik. Ennek az eredménye csak az lehet, hogy radikálisabban lépnek fel és gyakrabban állnak elő ilyen Hungária körutas akciókkal . Az elkeseredettségük nem alaptalan, hiszen csak az éves biztosításuk meghaladja a 150 ezer forintot, a súlyadó a 200 ezret, egy kerékcsere is 1,2 millió körül mozog, nem beszélve a gázolaj árának folyamatos emelkedéséről.

Éves szinten egy kamion fenntartása

Biztosítás: 150 000 Ft
Súlyadó (önsúly és szállított súly alapján): 200 000 Ft
Kerékcsere: 100 ezer kilométerenként egy Michelin 140 ezer, 8 kerékkel 1 240 000 Ft

Meg kell felelniük százféle előírásnak és a hatóságok is állandóan egrecíroztatják őket. Nem könnyű hát az óriások világában, és ezt az autóstársadalom is tudja. Minden esetre a megegyezésig mindenki, aki a Hungária körúton és a Kerepesi úton jár, nézegetgeti a méretes kerekeket és az általuk görgetett 10-20-30-40 tonnás járműveket, és közben elgondolkozhat: merre is van az az M0-ás és a körgyűrű?

Talán a Volvo FH16 nyújtotta a legvonzóbb látványt. Iszonyatos erő, hosszú távú kényelem, rugalmasság, csillogás-villogás. Az új soros hathengeres, 16 literes, közvetlen befecskendezéses dízel hatalmas nyomatékot és teljesítményt kínál. Egy darabból álló hengerfejjel, felülfekvő vezérműtengellyel, hengerenként négy szeleppel.

A Volvo a cég hagyományaihoz híven még turbófeltöltővel és töltőlevegő-hűtővel is ellátta a 100 tonna-terhelhetőségű országúti óriást. 540-től 660 lóerőig rendelhető 2500, 2600, 2800 és 3100 Nm nyomatékkal. A munka mellett szinte még családi vakációkra is alkalmas attól függően, hogy alváz vagy vontató, hiszen három különböző fülkekialakítással áll a felhasználó rendelkezésére.