|
Híres Quattroporte tulajdonosok
|
Anthony Quinn
Marcello Mastroianni
Alberto Sordi
Alessandro Pertini
Luciano Pavarotti
Stewart Granger
Malcolm Forbes
Brunei szultánja
I. Husszein, jordán király
III. Rainier monacói herceg
Peter Ustinov (kettõt is
vett)
|
|
|
A négyajtós nem sportautó, talán ezért merészel majd õsztõl
Maserati Quattroportéba ülni a 82 éves olasz államfõ,
Carlo Azeglio Ciampi . Elsõ vevõként már be is jelentkezett, segítve
a márka hírnevének újbóli építését.
A Maserati autógyár úgy a Ferrarié, hogy a
Ferrari a Fiat
csoporté. Utóbbiról tudni illik, hogy éppen most evickél ki
történetének legnagyobb válságából, ha kievickél. A Ferrari viszont
sikertörténet, ahogy egykor a Maserati is az volt. A 40-es években
versenyeket nyertek mindenütt. Mellékesen korábban kezdtek sport- és
versenykocsikat gyártani, mint a Ferrari.
Háború elõtti modellek
|
|
|
Maserati 4MC -
1500
|
Maserati 4CS -
1100
|
|
|
Maserati 8 CM -
3000
|
Maserati 6 CM -
1500
|
|
|
|
Ma már senkit nem érdekel, miért is robbant le, de már évekkel
ezelõtt is gödörben volt. Amikor nem is a Fiat csoporthoz tartozott,
hanem
az extravagáns, de nem túl sikeres De Tomaso
luxus-sportkocsigyártó céghez. A De Tomaso-nak nem volt elég pénze,
hogy annyit fektessen a cégbe, hogy mai szemmel nézve ne buherálásnak
tûnjön az akkori gyártás.
Az üzemben dolgozó maseratisok joggal érezhették: az egyik
legsikertelenebb cég szerencsétlen emberei, akik töredékét keresték
annak, amit a Ferrarisok, ma és akkortájt. A Maserati azonban megrázta
magát, hála a Ferrari és fõnöke által hozott 100 millió dollár körüli
pénznek. Tavalyi eladási statisztikájuk, a 3300 kocsi a nemzetközi
autósvilágban mennyiségi alapon a futottak még-kategóriába sorolja a
márkát, de nem árt tudni, hogy a Ferrariból, a világ legerõsebb
autóipari márkájának nevezett kocsikból sem adnak el többet évente a 4
és fél ezernél.
Háború utáni modellek
|
|
|
Maserati A6GCS/53 PF
Coupe
|
Maserati A6G-2000
Frua Coupe
|
|
|
Maserati 300 S
|
Maserati 8 CLT
|
|
|
|
A Maserati neve most más hírekben került kiemelt helyre.
Évente elkészítik a legjobb európai munkahelyek listáját, és
ezen a gyártó neve a vezetõ tíz között szerepel. A vállalatnál
rendkívül jó és ambiciózus hangulat uralkodik, a vezetõk merészen
állítják, hogy éveken belül lehagyják a Ferrarit. Mármint úgy, hogy a
Maserati modellekbõl 9-10 ezret adnak el 2006. táján, és mivel addigra
újabb gyártóvonal is mûködik majd, a termelés akár évi 20 ezer darabra
futhat fel.
No nem csupán azzal a 400 emberrel, akik jelenleg a gyártásban
dolgoznak. Valószínû, hogy
mindannyian hozzászólnak majd a fejlesztésekhez, ugyanis a
Maserati egyebek között ezen munkavállalói jog alapján került a legjobb
európai vállalatok közé.
De Tomaso korszak
|
|
|
Maserati Biturbo
Spider
|
Maserati Biturbo
Spider
|
|
|
Maserati
Barchetta
|
Maserati Shamal
|
|
|
|
A dolgozók értékesnek mondható díjakat kapnak, ha hasznos
észrevételekkel segítik a gyártást. A vezetõség - szerény anyagi
lehetõségeinek mértékében - mobilokat és laptopokat ajándékoz a kreatív
ötletekkel kirukkoló alkalmazottaknak. Õket aztán más tekintetben is
elkényeztetik: a Maseratinak saját babysitter szolgálata van,
edzõtermei, ahová bagóért járhat minden dolgozó és családtagjaik.
Ráadásul mindenkit ingyen vizsgálnak és látnak el a gyárt által
fizetett orvosok.
A rendszert a Ferrari fõnökeként ismert Luca di Montezemolo vezette
be, aki azt is ígéri, hogy a munkahely sokkal szebb lesz, ha lehet, még
emberibb. A két nagy új irodai blokk és környezete
már olyan, mintha szállodának szánták volna. Az egész országban
arról beszélnek, milyen remek helyen tevékenykedhetnek a Maserati
dolgozói, akik mellékesen azzal a nyugodt érzéssel mehetnek már be
munkahelyükre, hogy az se holnap, és évek múlva sem szûnik meg.
Jelenlegi modellek
|
|
|
Maserati 3200 GT
|
Maserati Spyder
|
|
|
Maserati 4200 GT
|
Maserati 320 S
(prototipus)
|
|
|
|
A vállalat megpróbálja elhitetni, érdemes azzal az érzelmi töltettel
munkálkodni, hogy
különleges autókat készítenek egy különleges munkahelyen, és
ezek az autók idõvel a sportkocsikat és a versenyeket szeretõk körében
különleges erényekkel hódítják majd meg a nagyérdemût. Mint tudjuk, az
idén a Maserati 3200GT-bõl kifejlesztett "Trofeo" már érmekért és
hírnévért gyúrja az utakat. S talán akkor a Maseratiból is lehet még
Ferrari.
Maserati Quattroporte
|
|
|
Maserati
Quattroporte I. -
1963
|
Maserati
Quattroporte II. -
1974
|
|
|
Maserati
Quattroporte III. -
1984
|
Maserati
Quattroporte IV. -
1994
|
|
|
|