Beelőzött a retró

2000.09.13. 10:18

Becslések szerint a BMW-nek több mint egymilliárd dollárt kell invesztálnia egy olyan programba, amely az első öt évben nem sok haszonnal kecsegtet. Ez a nemrég 2,7 milliárd dollárért értékesített Rover-csomag egy piciny megmaradt brit darabkája, ám a bajorok nagy reményeket fűznek hozzá. A több mint negyven éves Miniről van szó, amelynek feltámasztását azzal indokolják, hogy amolyan osztályon felüli kisautó nincs a piacon.

 
   

A BMW-nek már voltak és vannak ezirányú törekvései: a nemrég beharangozott hátsókerékmeghajtású 2-es széria gyártási színhelyéért Magyarország is erőteljesen pedálozik. Noha erről csak 2001 tavaszára ígértek a müncheni cégnél pontosabb információkat, annyit azért lehet tudni, hogy a 2-es széria szintén valamiféle osztályon felüliséget hordoz majd.

 
   

A belső verseny, amely a BMW angliai kalandja során egyszer már megbosszulta magát, úgy látszik, nem riasztja el a Mini-program szorgalmazóit. Mindenesetre a 2-es 2004-ben kezdődő sorozatgyártása előtt jóval - már jövőre - bevezetik a piacra a tervek szerint 14 ezer dollárért árusított régi-új Mini modellt.

A BMW-t nyilvánvalóan a világszerte tapasztalható retrókultusz vezérli az ügylet kapcsán, ám ugyanazt a hibát mégegyszer nem szeretnék elkövetni. Ezért - bár a gyártás helyszínét Oxford mellett jelölték ki - mellőzni kívánják a drága brit beszállítókat , és az alkatrészek mintegy 60 százalékánál a BMW jól bevált kapacitásaira fognak támaszkodni.

 
   

Az elődnél majd 50 centiméterrel hosszabb, 1,6-os BMW-motorral szerelt Minit jórészt Európában szeretnék értékesíteni, három év múlva a bajorok reményei szerint már akár százezer darabot is. Afelől persze a szakemberek többségének nincs kétsége, hogy a folyamatosan nyereséges müncheni autóipari óriás tulajdonképpen a Minin keresztül kóstolgatja a számára ismeretlen kisautó-piacot, előkészítve ezzel a 2-es széria mind sikeresebb bevezetését.