Ganéhordó Swiftek, Forma 1-es Trabantok

2005.03.24. 07:47

Idegőrlően lassú és megbízhatatlan MINDEN, ami egy kicsit is elektromos, még a reflektort is akkor kell kapcsolni, amikor a szembejövőnek a rendszáma sem látszik, hogy mire elhúz, valamit lássak is. Lehet, hogy a légzsák is ilyen? (Oroszlán??-büdös, kivénhedt, herélt kandúr! - Peugeot 307)

A szerkesztőség pillanatnyilag többet olvas, mint ír. Autós tapasztalatmegosztó rovatunkba, a Népítéletbe a TotalCar lelkes közönsége- Önök - létezésének első húsz napjában több mint 2500 művet töltött fel. A lakonikus bírálatok, tömör véleménynyilvánítások mellett nem csak szerelési útmutatókat, tételes hibalistákat, autóhoz intézett szerelmesleveleket találtunk, hanem szabályos kis novellákat, rendkívül szórakoztató élménybeszámolókat is.

Összegyűjtöttünk pár megdöbbentő bekezdést az Ítéletekből - amit ideválogattunk, az csak pár példa, kis kedvcsináló. Van még ilyen bőven, tessenek turkálni az Ítéletek között - és tessenek ítélkezni bátran, mindannyiunk okulására.

Helsinki Tigrise
Mercedes-Benz W123

"Az úgy volt, hogy ellopták a Passatomat. Másnap kellett egy autó. Úgyhogy este besétáltam a Wichmann Kocsmába és megkerestem Dezső bácsit, a megbízható és masszív alkoholistát, aki egyszer józanul leparkolt a kocsma elé és aztán soha többé nem tudta elvinni az autóját onnan, inkább hazataxizott. Eredetileg csak kölcsön akartam kérni, Dezső bácsi azonban 200.000.- pénzért hajlandó volt megválni tőle. Azonnal lecsaptam az ajánlatra, mielőtt Dezső bácsi kijózanodott volna."

Csaknem Mercedes
Volvo 240

Hagyatékból maradt rám ez a darab, 150.000.- forintért. 1983-tól egy tulajdonosa volt, aki imádta és e szerető gazdi halála után egy évet állt. E gyászév letelte után egy új akksi segítségével pöccre indult, automata váltója ellenére csodálatosan ment (de rakéta csak 140-ig volt, igaz ennél gyorsabban nem is hajtottam - nem arra való), ajtajai egy halk klattyanás kíséretében egy ujjal voltak csukhatók és úgy éreztem magam a sok vékonyka bádogtasak mellett, mintha páncélszekrényben ülnék.

Acél-vaddisznó
Volkswagen Transporter T3

Ismeritek ezt a viccet?
"Az USA-ból az EU-ba repül 3 gép. Egy Hercules és két F14-es. Az óceán felett már nagyon unják magukat ezért mindenféle dolgokat kitalálnak, hogy szórakozzanak. Az F14-esek ördöghurkokat írnak le, spiráloznak, forognak össze-vissza, majd odaszólnak a Herculesnek:
- Láttad miket csináltuk? Te nem tudsz ilyet!
- Húzódjatok kicsit odébb és megmutatom mit tudok! -szól a Hercules pilótája.
Az F14-ek félrehúzódnak és várnak. 1 perc-2 perc-5perc, nem történik semmi.
- Na mit csinálsz? - kérdik az F14-esek.
- Ja csak, felálltam, nyújtózkodtam, kimentem slozira és ittam egy kávét_"

Unalom drága csomagolásban
Volkswagen Bora

"Nyugatnémet trabant, germán fostalicska". amikor haragudtam ezeket mondtam rá, és ez elég gyakran megesett, úgyhogy egy idő után a család is megszokta, és elnézte nekem, hogy szidom. Én Piech urat arra kötelezném, hogy nyugdíjas éveit egy Bora hátsó ülésén töltse - egy normál méretű vezető mögött. Viccnek rossz, ha pedig komolyan gondolják a hátsó ülést, rájuk fér.

Öregfiú és Bömbike - BMW E21 320 és 318i
BMW 3 1975-1984

A fekete számlapokon a vöröses izzás... Még ma is megbizserget, ha rágondolok.
Szükségem is volt rá, mert a fűtés nem állt a helyzet magaslatán.

Száguldó koporsó komplexusokkal
Trabant 1.1

Sokan előítélettel élnek az NDK ipar e csúcstermékével szemben. A Trabantot sokan a 70-nel kékes bűzt eregető, kalapos bácsikák által hétvégi telekre kijáró autónak tartják. Ezek az emberek megdöbbenve szembesülnek a valósággal, mikor az érdi emelkedőn 130-cal elzúg mellettük a belső sávban egy szemlátomást a teljes fizikai megsemmisülés szélén álló, toldozott-foltozott 15 éves "Honecker Átka".

Benzintemető
Audi A4 1995-2001

A WD-40 pillanatok alatt rendbehozta a mechanikát. Azóta kutya baja. A WD-40-et azóta előszeretettel használom a zárakhoz, csomagtérajtó-gépháztető teleszkópokhoz, pedáltengelyekhez, ablaktörlőcsonkokhoz, ajtózsanérokhoz, mellfeszülésre, szaporafosásra.
Állítólag halászlébe is jó :)

A kis tigris legszebb és legvidámabb kölyke
Hyundai GET

Ez az autó szép. Igen nagyon szép. Szép elölről, szép oldalról, de legszebb hátulról. No persze nem fehérben, feketében, meg egyéb láthatatlanító színekben. Hanem türkizkékben. Vagy rikítózöldben. Egy kisautóhoz az élénk színek illenek. Ez az autó különösen szeret rikítani, jól állnak neki a vidám színek. Meg is nézik rendszeresen az utcán, parkolóban, jól kitűnik a tömegből. Már csak azért is, mert kevés van belőle.

Kis szaros
iFiat Cinquecento

Olyan fingul gyorsul, hogy amikor zöldre vált a lámpa, önkéntelenül is előredőlök, hogy jobban menjen, és folyton a visszapillantót nézem, ki akar épp letolni. Ha nyomom neki, még épp elfogadhatóan megy, de zabálja a benzint, és nyáron pillanatok alatt fölmelegszik a hűtőfolyadék.

Szívem apró bordó csücske
Opel Corsa 1982-1993

Második autóként remekül megállta a helyét, sokat furikáztunk együtt a városban, nem evett ki a vagyonkámból, és nem bosszantott kisebb-nagyobb meghibásodásokkal. Aztán két év múlva fiatalabb kollégái elcsábítottak. De sűrűn potyogtak a könnyeim, amikor új tulajdonosa befordult vele a sarkon, és nem láttam őt többet.

1,8TD - vonalai a feleségemére hasonlítanak
Ford Focus 1998-2004

1999-ben nagyon tetszett a külső vonalvezetése, mostanában már kicsit másképp látom, de milyen legyen egy kombi? Azt hiszem, a feleségemmel is így vagyok...

A majdnem tökéletes Audi-klón
Seat Toledo 1999-2004

Meg kell hogy mondjam, lassan fedeztem fel az autót, 1 év után is még volt számomra új dolog benne. Sokat tud az autó, képes a kulcs zárban való elfordításával és megtartásával ebben a helyzetben, minden ablakot egyszerre fel vagy lehúzni, de könyörgöm, miért nem lehetett ezt a központi zárra is beprogramozni???

Csak semmi izgalom
Skoda Octavia 1996

Járó motornál, alapjáraton olyan hangokat adott, mintha kis harkályok laknának a motorháztető alatt. A szervizben kiderült, ennek így is kell hangzania. Megnyugodtunk, bár a harkályok nem költöztek ki és azóta is zajonganak, de az autó tökéletesen működik.